Gå til innhold

Er jeg farlig usunn?

Anbefalte innlegg

Onsdag:

Tre hveteboller

1 Laksefillet

1 Potet

1Spiseskje rømme

Drikke: vann, cola og redbull

Torsdag:

1 Pølse med grovt brød

1 Pose smash

drikke: vann og cola

I dag:

To hveteboller med sjokoladebiter

1 kyllingfillet

2 grove skiver

litt guacomole

litt ruccolasalat

drikke: vann, redbull, cola

Jeg skjønner at jeg ikke akkurat er sunn. Men er jeg farlig usunn?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142926953-er-jeg-farlig-usunn/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja.Du spiser for få måltider og inntar alt for mye sukker. Og fett.Men det vet du vel selv?? Kutt ut boller og cola med vann og fullkornsprodukter ,del opp måltidene og putt inn mer frukt og grønt, så har du en livsforsikring med langt høyere kvalitetssikring enn noe annet forsikringselskap.

Og du, Lørdager er alt lov... =)

Annonse

2 liter om dagen?? Ja, det er farlig usunt.

I en liten cola-flaske, 0,33 l., er det 18 sukkerbiter. Da kan du regne resten...

Selv om du ikke har hull nå så sliter det enormt på tennene som kan gi varige syreskader og karies.

23:07

Du vet vel svaret selv?

Jeg syns jeg er usunn jeg, men jeg spiser da frokost, lunsj og middag hver dag! .....men så er det som oftest litt potetgull og sjokolade om kvelden da;) Drikker Pepsi Max (ikke noe bedre enn Cola det da) men er snakk om kanskje 1 glass om kvelden.

Annonse

Ja, du er farlig usunn. Du tilfører ikke kroppen din vitaminer og mineraler som den trenger. Maten du spiser er i hovedsak raffinerte karbohydrater i form av hvetemel og sukker. Du spiser for lite fiber, for lite proteiner, for lite sunt fett, for lite grønnsaker og frukt.

I tillegg så gir du kroppen din for lite mat. Ihvertfall skikkelig mat som den har nytte av.

Dett går sikkert bra en stund, men så vil du få regninga når du blir eldre i form av svekket beinstruktur, syreskader på tenner, tørr og slapp hud, livløst hår og rett og slett et slitent maskineri.

Jeg vil anbefale deg å se et par programmer av BBC's supersize vs Superskinny, der ser du hva et dårlig kosthold som ditt kan føre til.

Med det kostholdet er du feilernært.

Når det gjelder kommentarer på brusdrikking. Det er ikke noe stort problem for tennene dersom det skjer til måltidene. Smånipping til et brusglass/brusflaske mellom måltidene er skadelig for tennene. Munnen rekker aldri å sørge for å oppnå korrekt syrebalanse og det går utover tennene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...