Gå til innhold

Vi har kjøpt et hus til 4.8 mill- syns du det er dyrt eller vanlig pris for enebolig?

Anbefalte innlegg

Byggeår 1997. 280 kvm. Utleieleilighet på 70 kvm.

Jeg syns selv prisen var fryktelig høy, men vi har vært på utkikk etter hus lenge, og prisene ligger på dette nivået. Bor i en liten by på ca 20.000 innbyggere.

Fortsetter under...

Det er jo rart å spørre om!

Det avhenger jo av hvor dere bor , altså prisene der, men mest alder og deres økonomiske situasjon.

Her i byen koster en stor pen enebolig med utleiedel 5 mill ca..kanskje rimmelige men ofte dyrere (norges dyreste by)

Mine foreldre kjøpte en slik enebolig i fjor til 5 mill.

Jeg og samboer har et hus til 3.6 mill (vi kjøpte for 2.3 mill da, men 3.5 er taksten)

VI har IKKE råd til et hus til nesten 5 mill.

Vanlig pris for enebolig??Hallo???

Dere er mest sannsynlig ressurssterke mennesker med stabile og godt betalte jobber som tåler en sånn investering. Gratulerer med boligkjøp!!

Glad jeeg ikke bor der dere bor.

Jeg syns 5 mill er hinsides mye penger. Vi eier en enebolig på 270 kvm uten med 2 mål tomt,og det var en dyr bolig når vi kjøpte.

5 km fra nærmeste by,så det er ikke midt i skogen heller:)

Annonse

Jeg personlig synes det var fryktelig dyrt....

Vi har enebolig på samme str, med en utleiedel på ca 50kvm. Boligen er bygd i 2003/2004, og vi betalte 1.4 for den.

Nå bor vi på et lite tettsted, men det er kun 1 time til nærmeste storby.

Den str og med så stor utleiedel og såpass nytt, hadde vel blitt 7 mill her i denne byen.

Vi har enebolig uoppusset på 200 kvm uten utleiedel fra 80-tallet til den prisen. Uten noen form for utsikt og tett i tett bebyggelse.

Gjennomsnittelig ca, iallefall for der vi bor (Asker, utenfor Oslo).

Vi betalte, for 2 år siden, ca 5.5 mill for like stort hus 280 kvm. Byggeår 2009. Utleieleilighet 40 kvm. Tomt 800 kvm.

Oi, når jeg leser slikt er jeg så glad vi bor på et billigere sted! Vi betalte 1 mill for huset og pusset opp for 1 mill. Det er 1 mål tomt og huset er 250 kvm... Huset ligger midt i nærsentrumet som faktisk kan tilby alt utenom de store kjedebutikkene i klær som hm, cubus etc, sko og pol. Til gjengjeld setter du deg i bilen og er i sverige på 10 minutter hvor de har alt og det til en MYE billigere penge.

Kan ikke fatte annet enn at vi må sitte veldig godt i det om noen år. Jeg jobber bare 50% og vi har tilsammen en inntekt på over en million i året

Annonse

Hvis dere er fornøyd med huset og prisen og kan håndtere utgiftene så er det vel ikke noe problem!

Vårt hus er verdt nesten 1 mill mer enn det, men kjøpte for noen år siden så det var ikke det vi kjøpte for (men huset er neste 20 år eldre enn det du kjøpte)

Her i Tromsø får du ikke en brukbar enebolig under den summen, heller over. Jeg syns generelt sett det er uforholdsmessig dyrt, men siden vi vil bo her i Tromsø så må vi også ta boligprisene med på kjøpet.

Vi har selv kjøpt enebolig for snart et år siden til den nette sum av 5,2 mill, og det er ingen luksusvilla, heller et helt normalt hus!!

bor på levanger jeg og skal selge huset mitt å flytte til akershus, og ser at du får mer hus for pengene der nede enn her, huset mitt går for 3,3 - 3,4 men er stor tomt her da, er bygd i 2007!! Og markedet der nede flyter jo over av hus, her i kommunen er det 37 stk til salgs :) hus og leiligheter inkludert

Om det er dyrt kommer vel an på hvor dere bor? Mange penger er det jo uansett, men om man har solgt en annen bolig på samme marked med fortjeneste så er det jo ofte gjennomførbart likevel.

Jeg syntes det høres dyrt ut hvis det stemmer at det er en liten by.

Huset er relativt gammelt, men det er mye som spiller inn.

Vi bygde helt nytt hus i Bærum med dobbel garasje i 2007, meget bra tomt til 3,9 mill. Huset er 220kvm, og 950kvm tomt. Ingen innsyn fra naboer og god utsikt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...