Minilille Skrevet 18. februar 2011 #1 Skrevet 18. februar 2011 Har en som blir 4 i april og en som ble 1 i desember.. Leker litt med tanken på nr 3.. Men blir svett av den når jeg kommer på frakting til og fra barnehage.. samt å gå høygravid med en i trassalderen..
Alva♂️♂️♂️♀️ Skrevet 19. februar 2011 #2 Skrevet 19. februar 2011 Jeg ble gravid med nr 3 nesten på 2 årsdagen til nr 2 ;-) Er 2 år og 9 mnd mellom nr 2 og 3. Vi har 23 mnd mellom nr 1 og 2 og 26 mnd mellom nr 3 og 4. Jeg for min del skulle ønske at vi hadde fått nr 2 og 3 tettere. Nesten 3 års aldersforskjell synes jeg ble litt mye, og synes det fortsatt. Av aldersforskjellene vi har prøvd ut mellom våres 4 barn, så synes jeg personlig at litt under 3 år var minst ideell. Trassalderen kommer og går. Min eldste er 8 år og har fortsatt trassanfall, det samme med han på 6 år ;-) Det tar litt ekstra tid å hente 3 barn i bhg kontra to, men ikke såååå mye lenger tid. Jeg synes det gikk helt fint. Nå er min minste bikket 1,5 år, og jeg synes livet med barn begynner å bli nydelig. Deilig å være ferdig med babytiden, ha såpass tette barn som leker masse, masse sammen osv. Kjør på du! Det vil nok bli litt slitsomt og hektisk i starten, men det gr seg fort til, og tette barn er veldig greit!
klar for 3? Skrevet 21. februar 2011 #3 Skrevet 21. februar 2011 Jeg er i akkurat samme situasjon som deg. Jeg har en på 4 og en som ble 1 nå i februar. Vi leker litt med tanken på en til, men jeg er redd for at det skal bli veldig hektisk med 3 små. Jeg føler at dagene endelig har begynt å bli litt oversiktlige. Samtidig så tenker vi at det er kjekt om aldersforskjellen ikke blir altfor stor. Og takk for gode innspill, Alva. Imponerende at du har 4 barn så tett:)
Huldretussa ' en av hver sort' Skrevet 21. februar 2011 #4 Skrevet 21. februar 2011 Hvilken aldersforskjell som er "best" er vel ganske individuelt. Både om du får nr 3. nå eller om du venter et år el to, har det positive og "Negative" ting ved begge alternativene. Tror det er "riktig" å kjøre på når man er klar for oppgaven med en til. Har 24mnd mellom mine to, og synes det var helt topp (selv om eldste ikke sov stabilt gjennom natta før han var nærmere 3år). Kan også tenke meg nr 3 snart (minste har nettopp fylt 1) Pga mye nattevåk det siste året føler jeg meg likevel ikke helt klar ennå. Tenker vi blir å vente et år til eller to.. Da satser jeg på at yngste sover gjennom på det jevne + at jeg har en baby å se fram til og glede meg til en stund til. Blir antakeligvis den siste, så vil ikke "bruke opp" alle på en gang. I tillegg håper jeg på litt mer stabil jobb og inntekt før nr 3 kommer. Har vært student med ekstrajobb, og nå vil jeg gjerne ha noe fast før jeg setter i gang igjen...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå