indigo25 Skrevet 18. februar 2011 #1 Skrevet 18. februar 2011 Mulig jeg er helt alene om å føle at babyen min er unødig sutrete og vanskelig, men det er sånn jeg føler det. Det er fælt å ha besøk, det er flaut at hun er så sutrete hele tiden. Vi gjør alt for at hun skal være fornøyd og pupp får hun mer enn nok av. Ikke vil hun sove andre steder enn i armene våre på dagen og huner 4 mnd gammel. Før kunne vi legge henne i vuggen på stuen og med litt vugging sovnet hun og når hun våknet kunne hun ligge der og kikke. Nå skvetter hun og våkner fort hvis vi endelig har klart å lagt henne i vuggen. Hun er også ganske alvorlig og vanskelig å få henne til å smile mye. Vi liker ikke at hun skal ligge der og skrike seg i søvn og hun blir veldig sint hvis vi lar henne ligge litt, så vi tar henne opp og går rundt med henne istedet. Det begynner å bli litt slitsomt. I vogna sover hun godt når jeg går tur, men skal man gå tur 4 ganger om dagen da? Trenger sårt litt tips og råd til rutiner og metoder som fungerer? jeg merker jo at det er mer smil å få om hun sover godt og vi er antagelig inne i en mer krevende periode nå, for hunhar ikke alltid vært sånn og håper ikke hun alltid vil være sånn!! Hun legger godt på seg og vi er et harmonisk hjem, så hun har det ihvertfall ikke vondt på den måten. Hvorfor er hun sånn? Førstegangsmor som føler at alle andre babyer er bare å legge ned, så sovner de og pludrer når de våkner...
Snuppa + Spire Skrevet 18. februar 2011 #2 Skrevet 18. februar 2011 Hei! Jeg ville først av alt tatt turen til en kiropraktor som har erfaring med babyer, for å sjekke at hun ikke har noen låsninger e.l. som plager henne. Jeg har vært til kriopraktorbehandlinger med begge mine barn, med stoooort hell:) Med førstemann hadde vi det vanskelig i 2-3 mnd før vi fant ut at kiropraktor kunne hjelpe, og kom oss avgårde. Med andremann hadde jeg bestemt meg at vi skulle dra når han var 3-4 uker og det gjorde vi, og det sparte oss mest sannsynlig for mye fustrasjon, da hun fikk løst opp de låsningene han faktisk hadde, med en gang, helt fin etter 3 behandlinger:) På førstemann,som rakk å bli dårlig før vi tok henne til behandling, merket vi kjempestor forskjell etter bare 2 behandlinger. Er jo ikke sikkert det er noe, men veldig ofte er det det, og jeg anbefaler uansett alle å ta seg en tur, om ikke annet enn for å utelukke at det er noe. Utenom dette har jeg ikke så mye tips. Lykke til hvertfall!
Miessi Skrevet 18. februar 2011 #3 Skrevet 18. februar 2011 Nesten som om det var jeg som hadde skrevet dette. Guttungen min på 3,6 mnd har blitt så sutrete og han har endret helt på soverutinene sine i de siste dagene. Det er liksom ingenting som hjelper. Han har ikke magevond og spiser godt. Er også førstegangs og jeg føler meg ganske så hjelpesløs, vet ikke hva jeg skal gjøre. Tru om det er tenner som plager? Ønsker sårt noen tips fra erfarene mammaer..
cmilla80 Skrevet 18. februar 2011 #4 Skrevet 18. februar 2011 Heia. Vil abselutt anbefale deg å ta en kiripraktor time.. Den ene tvillinggutten vår var akkurat på samme måte når han var 2 mnd. Vi slet hver dag! Så fant vi ut at han hadde masse låsninger i rygg/nakke som faktisk plaget ham. Stakkar liten. Et lite barn på 4 mnd skal ikke vere sutrete! Er den det, så er det noe som plager barnet tenker nå jeg! Etter bare en behandlig merket vi forbedring på gutten. Han ble roligere, sov bedre og generelt lykkligere liten gutt:) nå har vi hvert der 3 ganger og gutten er ikke til å kjenne igjen:) han er nå 5 mnd. Hør med helsestasjonen din! Spør om henvisning til manuel terapaut! Vi betalte kun 50 kr per time. Bor du i Oslo: da er barne/ balder klinikken å anbefale: v/ marc De Drecker.. Spesialist Masse lykke til:)
indigo25 Skrevet 18. februar 2011 Forfatter #5 Skrevet 18. februar 2011 Tusen takk for svar;) Skal jammen meg prøve kiropraktor eller kan osteopat gjøre samme nytten? Vet om en nemlig som jeg har hørt er flink med blant annet kolikk og låsninger. Har liksom ikke tenkt at det kunne være noe sånt i og med at hun ikke ser skjeiv ut eller ikke klarer å snu hodet begge veier osv. Hun liker ikke ligge så lenge på magen, men det er vel ganske normalt- hun ser ikke ut aom en banan heller som jeg har lest at de med låsninger gjør? men kanskje det er noe låsninger eller noe som plager henne likevel. Skal prøve å få time til uka- krysser fingrene for at jeg skal få en mer harmonisk baby, blir jo så stresset mamma av å ha en urolig baby og jeg er vanligvis roen selv:) Takk for at dere gidder å svare på en fredagskveld;)
Snuppa + Spire Skrevet 20. februar 2011 #6 Skrevet 20. februar 2011 Osteopaten kan gjerne gjøre nytten - lykke til med det:) Om han ikke finner noe, så gå til en kiropraktor likevel. Grunnen til at jeg sier det, er at jeg først prøvde manuellterapeut med første min. Hun fant ikke noe, så da prøvde jeg kiropraktor. Hun fant masse! De har forskjellig utdannelse, og det er kiropraktorene som kan mest om skjelettet. De undersøker skjelettet, og kjenner ikke på muskler o.l. som har fått tid til å stivne. Slik jeg fikk fortalt det (og som jeg synes høres logisk ut) så stivner muskler og sener i feil stilling, som en følge av at det er skjevheter/låsninger i skjelettet til babyen. Men man vil jo ikke vente til det skjer, før man får rettet på den egentlige feilen!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå