Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor ofte bytte smokk?

Hvor ofte koke smokkene?

Baby 1 mnd.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skal vist bytte smokkene etter 1 mnd.

Kokes etter behov. Men de skal alltid kokes når de er nye.

Med nr. 1 kokte jeg smokkene ofte.

Mindre med nr. 2. Da kokte jeg de en gang iblant.

Med nr. 3. Koking?? Tar de i oppvaskmaskinen om de blir for møkkete. Bra jeg aldri skal ha nr. 4, he, he.

Jeg bruker nok smokkene lengre, men de er ikke brune på tuppen men de er hvite. Vet de holder litt lengre. Bytter de ut ved behov.

Skrevet

Vi kjøper nye smokker når det har gått 1-2 mnd.. koker de hver kveld.

Skrevet

Hvorfor skal man kjøpe nye så ofte når man koker de?

Er vel bare å passe på de og følge med.

Skrevet

Vi bruker nuk sine latex smokker, og syns de blir så ekle og "seige" etter en stund.. mulig de blir sånn fordi de kokes hver kveld? ikke vet jeg :)

Skrevet

Vi har vel 6 smokker som vi bytter på, og de brukes vel en dag hver før jeg steriliserer dem...

Hun er 4.5 mnd nå, de første smokkene hun fikk brukte hun vel i ca 2 mnd, så kjøpte jeg nye i en større størrelse og de har hun nå brukt i 2.5 mnd.... Så lenge de er fine, man vasker og steriliserer dem skikkelig og de ikke bærer preg av å bli brukt ser jeg ikke noe poeng i å bytte dem støtt?

Var nøyere på sterilisering før hun ble 4 mnd, det blir slækkere og slækkere igrunn! I starten ble de sterilisert for hver gang hun tok dem ut av munnen omtrent hehe så blir det sakte men sikkert skjeldnere...

Hun smaker på matsorter nå, og skjeen jeg bruke blir kun vasket, ikke sterilisert...

Man skal være forsiktig med bakterier og små barn, og mister man smokken på bakken er den så klart skitten og bør vaskes og steriliseres, men så lenge den kun er i senga hennes, vognen hennes, krabbeteppet osv er det i mine øyne bare sunt å bli sakte men sikkert vent til bakterier. Det går ann å være FOR beskyttende også, man må finne en ballanse på slikt

Skrevet

Jeg skjønner de som bytter disse latex smokkene for de eser jo ut etterhvert som de blir brukt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...