Skedsmo(r) Skrevet 18. februar 2011 #1 Skrevet 18. februar 2011 Hei. Vår datter er til tider hyperaktiv på kvelden. Armer og bein går i 120. Når vi legger henne har vi pleid å gi henne flaske med melk i armekroken, men nå har har hun ikke roen til å ligge i armene lenger, så da blir det mating i senga. Er det fler som har aktive barn på kvelden? eller har hatt aktive barn som har funnet roen med et vidunder kur som kan deles med oss? Jenta vår er 6 1/2 mnd. Vi gir henne grøt på kvelden ca 1 time før hun skal legge seg.
MammaTilEnPrins-ØnskerNr2<3 Skrevet 18. februar 2011 #2 Skrevet 18. februar 2011 Det første som slo meg er at hun kanskje er overtrøtt? Vår gutt blir litt sånn hyper når han er overtrøtt hvertfall =)
Gjest Bjørnen Collargol Skrevet 18. februar 2011 #3 Skrevet 18. februar 2011 Slik har vår gutt vært til tider også... Det er som nevnt over her pga han er overtrøtt! Vi sliter med å få han til å sove både på dagen og kvelden. Han er så sinnsykt nysgjerrig at jeg må ha det helt stille når han skal få mat... Ellers ingen tips.
soldeig Skrevet 18. februar 2011 #4 Skrevet 18. februar 2011 Akkurat slik er gutten min og, er så full i energi om kvelden at han bobler over. Men er så blid og sprudlende, så er nok ikke overtrøtt veit ikke om dette bare er en periode.. Han er hvertfall flink å legger seg Gir han grøt halvtime-time før han skal legge seg, også får han pupp når pysjen er på og det er like før sengetid. Sovner av seg selv
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 18. februar 2011 #5 Skrevet 18. februar 2011 Hvor lenge fra siste blund til legging? Min erfaring er at hyperaktiv og veldig "overhappy" baby kan bety overtrøtt baby..
Skedsmo(r) Skrevet 18. februar 2011 Forfatter #6 Skrevet 18. februar 2011 Hun sover 3-4 timer tilsammen på dagen og fra siste blund til legging er våkentida på ca 2-3 timer. Det erdet hun pleier å være våken mellom sovelurene sine. Jeg har litt troa på at hun kan være overtrøtt til tider faktisk.... Hun er generelt ei veldig aktiv unge. Hun har aldri kunnet ligge å slappe av og kose seg på sofan eller i lekegrinna o.l.
Evigheten Skrevet 18. februar 2011 #7 Skrevet 18. februar 2011 Jepp! Du beskrev akkurat babyen min når ho er overtrøtt
Skedsmo(r) Skrevet 19. februar 2011 Forfatter #8 Skrevet 19. februar 2011 På dagtid er det ikke noe problem å legge henne, da sovner hun på min selv om hun er overtrøtt. Eller , hun blir ikke overtrøtt på samme måte på dagen som på kvelden. På dagen blir hun bare sutrete og gnir seg i øynene hele tiden, mens på kvelden er hun da hyper... Vi er kanskje litt for "flinke" til å aktivisere/underholde/herse med henne slik at hun blir veldig oppspilt på ettermiddagen/kvelden Det skal sies at pappaen hennes var en veldig aktiv baby, så det er vel noe arv fra han som hun har fått tenker jeg, mens jeg humret hver gang jeg så sengen min.... Da får vi prøve å ikke aktivisere henne så voldsomt i kveld og legge henne litt tidligere.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå