MissisJ Skrevet 18. februar 2011 #1 Del Skrevet 18. februar 2011 Flere som har det eller har hatt det? Går et over, eller kan man bli gående hele veien ut å spy....noen med erfaring.....har hatt noen gode dager nå, men legen mener det er siden jeg har gått hjemme, og at hvis jeg begynner å jobbe igjen så vill oppkastingen komme for fult igjen. Åhhhhh det er så kjedlig å gå hjemme hele dagen!!!!! Noen med erfaring? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142926266-hyperemesis-gravidarum/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
BabyAug Skrevet 18. februar 2011 #2 Del Skrevet 18. februar 2011 Hei, jeg er i uke 17 nå og er fortsatt kvalm døgnet rundt. Kaster ikke opp hver dag lenger, men fortsatt har jeg et par dager i uka hvor jeg nesten ikke får i meg mat. Med datteren min var jeg også kvalm lenge, men det ga seg litt rundt denne tiden så jeg lever i håper. For min del er det ikke kjedelig å være hjemme. Jeg er helt utslitt av å prøve å få i meg mat og sover stort sett hele formiddagen... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142926266-hyperemesis-gravidarum/#findComment-142926390 Del på andre sider Flere delingsvalg…
sommerbebi Skrevet 18. februar 2011 #3 Del Skrevet 18. februar 2011 Jeg ble sykmeldt på denne festlige diagnosen sist svangerskap, og spydde meg igjennom dagen fra cirka 6.uke til rundt 18-19.uke. Etter det spydde jeg bare noen få ganger om dagen frem til jeg var cirka 5 måneder på vei.. Jeg var vel knapt ute av huset hele denne tiden, så jeg skjønner at du kjeder deg! Jeg våknet plutselig en morgen og følte at alt hadde lettet, og kort tid senere var jeg i superform! Jeg var med andre ord heldig (i forhold til situasjonen), for det er jo ganske mange som sliter med dette hele svangerskapet. Ønsker deg lykke til, og håper du er på vei over den verste delen av kvalmen nå. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142926266-hyperemesis-gravidarum/#findComment-142926434 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hønseføtter og gulerøtter Skrevet 19. februar 2011 #4 Del Skrevet 19. februar 2011 Jeg er en av de uheldige. Har 2 barn fra før av, og har hatt hyperemisis hele svangerskapet med begge 2. Begynte å kaste opp i uke 2 (!) og varte helt frem til ungene kom ut av magen. Er nå gravid for 3 gang, og i uke 15. Har som i de andre kastet opp non-stop frem til nå. Blir selvsagt glad om det gir seg, men er lettere psykisk å innstille seg på at det varer frem til august denne gangen også. Med de 2 andre hadde jeg en vektoppgang på 0kg fra startvekt med begge, og foreløpig går vekta fremdeles ned denne gangen.. Det positive er at barna tar heldigvis det de skal ha. Barna var henholdvis på 3800g og 4200g. På en dårlig dag kan jeg kaste opp mot 25 ganger. Blir bedre av å være helt alene, og bare ligge stille på sofaen/senga. Ikke at jeg orker så mye mer heller. Har klart å holde meg ute fra sykehuset, men har vært på håret et par ganger. Men jeg tvinger meg selv til både spise og drikke selv om jeg vet at det kommer opp. Om det tar 30-45min før det kommer opp så har iallefall noe blitt tatt opp. For min del, så har det roet seg litt ned ift oppkastet i slutten av 2trimester, for så å ta seg opp igjen mot slutten. Og med nr1 ble jeg lagt inn på slutten for å væske meg opp i flere runder. Men de aller fleste blir jo bedre etterhvert!! Det er ikke alle som blir like dårlige som meg hele svangerskapet. Ta hver dag som den kommer, og blir du bedre så vær takknemlig for hver dag du er i fin form!! Lykke til!! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142926266-hyperemesis-gravidarum/#findComment-142928351 Del på andre sider Flere delingsvalg…
MissisJ Skrevet 20. februar 2011 Forfatter #5 Del Skrevet 20. februar 2011 Jeg harheldigvis ikke kastet opp så mye som du...25 ganger om dagen virker jo helt forferdelig, og at du da klarte å holde deg unna sykehusinnleggelse er jo et under. Jeg kaster opp 3-4 ganger dagen på en dårlig dag, og 1- 2 ganger på en god dag. Går å brekker meg konstant, og er redd for å kaste opp, og det er liksom det verste, for du må liksom av og til gå utenfor huset. Kastet opp på et par offentlige plasser i dette svangerskapet, og det var ikke morsomt:-( Men legen min ville legge meg inn nå, jeg klarte å overtale han til å utsette det, en uke, for jeg hare jo en liten gutt på 6 som trenger mamma hjemme. Jeg ble sykemeldt, og det har faktisk hjulpet meg masse. Tidligere spydde jeg hele dagen, spessielt etter jeg prøvde å spise, men nå som jeg ikke jobber, kan jeg legge meg når jeg har spist, og da klarer jeg å holde det meste inne. Hadde faktisk 4 dager spy fri her i uka som var, men ser at det gjelder å ta det med ro, for jeg følte meg frisk og begynte med masse prosjekter hjemme, og da gikk det galt med en gang.....rett på do! Jeg håper det gir seg, så jeg ikke blir gående hjemme i 3 og en halv måned...da blir ventetiden fram til fødselen ekstremt lang tror jeg:-/ Lykke til til dere andre:-) PS: Har funnet ut at gulrot er noe av det eneste som jeg klarer å holde inne når det er som verst, men spis bare en om gangen,to kan bli for mye, selv om det første går veldig bra ned. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142926266-hyperemesis-gravidarum/#findComment-142930752 Del på andre sider Flere delingsvalg…
**lucy** Skrevet 20. februar 2011 #6 Del Skrevet 20. februar 2011 Hei! Jeg har også hypermesis. Ble lagt inn i uke 11 og ble væsket opp. Da hadde jeg gått ned ca 10% av kroppsvekten. Jeg synes det var utrolig godt å være på sykehuset. Nå skal det sies at jeg var fryktelig dårlig da jeg ble lagt inn. Greide nesten ikke gå og spydde i ett sett. Selv om det var tomt i magen. Første døgnet bare sov jeg. Deilig å slippe å tvinge i meg mat og drikke, ettersom jeg fikk d intravenøst. Etterhvert gikk det også mye lettere å spise og drikke. Etter at jeg ble skrevet ut har jeg blitt gradvis bedre. Jeg er fortsatt rimelig utmattet og spyr innimellom, men ikke hver dag lenger. Er i uke 14. Det å bli væsket opp kan være med på å snu utviklingen, ikke for alle, men for noen. Så jeg vil egentlig bare oppfordre dere til å ta imot tilbudet om innleggelse, hvis dere får det!! Det kan også være nyttig å lese litt inne på www.helpher.org Håper det gir seg for dere alle sammen! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142926266-hyperemesis-gravidarum/#findComment-142930843 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå