blåmeis:) Skrevet 18. februar 2011 #1 Skrevet 18. februar 2011 Er det noen som har brukt progesterontilskudd ved fryseforsøk i naturlig syklus? Jeg spotter en del, som så mange andre, og desto mer fryseforsøket nærmer seg, desto mer bekymret blir jeg for at det skal være noe galt med meg som de ikke har funnet ut enda. Men de ville vel ha sett det på blodprøvene under utredningen om jeg hadde for lite progesteron i lutealfasen? Og hvis jeg ikke mangler progesteron så har det vel ikke noe for seg å bruke tilskudd i naturlig syklus? Eller?
Stjernemagnolia Skrevet 18. februar 2011 #2 Skrevet 18. februar 2011 Ved IVF forsøk blir man nedregulert både på kort og lang regime, dvs kroppen produserer ikke progesterone selv og derfor gis det tilskudd ved fersk forsøk. I naturlig syklus produserer du selv progesteron derfor gis det normalt ikke tilskudd i fryseforsøk. Det er riktig som du selv sier de kan se på blodprøver ved utredningen om det er progesteron mangel. Jeg vet ikke hva slags prøver du har tatt men ta en titt i papirene dine for å bli sikker. Det at du spotter tror jeg ikke har noe å si. Jeg spotter ikke men er en av de som har for rask senkning av progesteronnivået fant du ut på utredningen til Riksen. Om du ikke finner ut av det ved å sjekke resultatene ville jeg sendt klinikken en mail og spurt dem direkte så du får svar på spørsmålet ditt. Det er bedre å spørre en gang for mye enn å gå rundt å engste seg. Lykke til med forsøket
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå