Gå til innhold

Idapida m/2 på èn gang!


Linemor m/ twins 2007 og 2010

Anbefalte innlegg

Oi Oi Oi Oi Oi =) SÅ MORO cmilla :)))) Da blir du klar for sommern også!!!

Går fort til April nå!!!

 

Hvilken kirurg har du fått? Detta blir spennende :) Personlig trener funker bra :)) LYKKE TIL :))))

 

Jeg er i mye bedre form igjen i dag, heldigvis :) Var så vanvittig hoven og svima av hver gang noe kom borti magen :-O Hevelsen har minket mye!! Litt smerter der drena satt bare...

 

Spent på å høre hvordan det går med deg Linemor!! Håper alt er bra og formen er på topp!! Oppdater når du er i form til det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Heisann :))

 

Hilsen fra lykkelige meg :))

 

Så kjempebra Idapida at det ikke var indre blødninger!! Jeg spurte kirurgen min om det i går, han sa det kunne være farlig, men at det var sjeldent. Uansett bra at du er frisk og rask :)

 

Gratulerer cmilla med framskjøvet opersjon :)) Det er godt å bli ferdig med det før sommeren :)

 

Jeg er bare så glad og letta nå :))) Operasjonen var vellykka, og kirurgen sa han var godt fornøyd :)) Jeg hadde 10 (!) cm rectus diastase som han måtte sy i flere lag for at det skulle bli bra. Ellers fjerna 1,1 kg hud og fett, i tillegg fettsugd 400 ml fra flankene. Så jeg har gått ned over 1 kg, hi hi :))

 

Er hjemme igjen nå etter en hotellovernatting på Flesland. Ikke sovet så mye i natt da. Har selvsagt vondt, men det er overkommelig. Tar Pinez Forte og morfintabl på kveld, det holder smertene i sjakk. Ellers er det som med deg Idapida, vondt å reise seg og sette seg, men går helt fint å sitte. Jeg skal fjerne drena først på onsdag, skal på kontroll da.

 

Vet du hvorfor du fikk litt komplikasjoner nå i ettertid? Har du tatt det for lite med ro, el er det tilfeldig?

 

Tar du smertestillende enda?

Skal prøve å ligge i sengen å sove i natt. I natt satt jeg halveis oppreist med puter i ryggen, ikke den beste nattesøvnen nei.

 

Nå har jeg på meg en stram genser, fantastisk :)) Drena ødelegger litt inntrykket, men magen er flat og fin. Litt hoven da, men det kommer seg med tiden.

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

GRATULERER MED NY MAGE LINERMOR :)))) Deilig å få det gjort!!! Så godt å høre at det går bra med deg og at du er fornøyd :) 10 cm var jammen myyyye =0 jeg hadde bare 4 :)

 

Når jeg fjerna drena så ble det revna litt inni magen der de satt, det førte til at jeg begynte å blø i ettertid... har noen blodansamlinger i magen nå, men det var ikke så mye at jeg trengte en ny operasjon. Kroppen kom til å fikse opp i det selv sa de :) Hevelsen har gått ned nå og smertene har avtatt!

 

Tar fortsatt smertestillende, meste på kvelden/natten, vet ikke hvorfor jeg får vondt på denne tiden men.. sånn er det :) Tar bare vanlig paracet nå da! Jeg har fortsatt ikke sovet i senga =0 stresslessen er innmari god :) Føler ikke at jeg slapper helt av når jeg ligger i senga, klarer ikke rette meg helt ut, så da blir det stresslessen et par dager til...

 

Jeg var inne å bytta teip og fjerna stinga i navlen i dag, var moro å få sett magen sin for første gang :)) jeg er superfornøyd!!! Kunne ikke blitt bedre :)))

 

Så deilig å føle seg bra i stram genser igjen :)) Hevelsen går ned i løpet av tre måneder fikk jeg beskjed om i sta!

 

Du får oppdatere hvordan de neste dagene blir :) Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann :)

 

Dag 5 her, og det går over all forventning :)) Jeg tar smertestillende kun om natta nå, og sover godt :) 12 timer i natt, har ikke skjedd siden jeg fikk barn for 4 år siden :)

 

Jeg har litt vondt der drenene sitter. Hadde du det? Skal ringe klinikken i mrg, er litt redd for betennelse der. Skal ikke fjerne de før onsdag, syns det var litt lenge til...

 

Så flott idapida at det ikke var noe alvorlig med de blødningene dine. Jeg ble litt bekymret, må si det. Men nå går det bare en vei, og det er opp og fram :))

 

Hvordan er dagene dine nå, du som er kommet 1 uke lengre enn meg? Må du hvile mye? Er du mye oppe og går? Er du ute?

 

Er du hoven? Og hvor på magen liksom?

 

Jeg er hoven i øvre del av magen, der han har sydd magemusklene. Håper det går tilbake.

 

Har vaska håret og kropp i dag, herlig :) Skulle finne fram klær, og det er bare sååå uvant og deilig å ta de stramme gensrene jeg har, ikke disse evinnelige tunikaene og vide skjortene!!!! :))) *LYKKE*

 

Så flott du er kjempefornøyd med magen din!!! :) Har ikke sett min enda jeg. Er spent på navlen, og hvordan arret går. Bryr meg ikke om arret, bare spent på om det er høyt oppe. Det viktigste er at vi har flat mage :) Men er magen din helt flat, litt innovermage? Eller er du litt hoven også? Jeg har vært inne og sett bildene til Cassandra på Bukplastikk.com. Hun hadde 7 cm rectus diastase, jeg 10.. Magen min ser ut slik som hennes, bare at jeg har body på da.

 

Ok, nå må jeg sette meg litt i stresslessen og slappe av kjenner jeg. Barna er ute og leiker, og jeg skal kose meg med en kopp kaffe og TV :)

 

Vi snakkes :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann :)

 

Så fint at du sover så bra! Det gjør ikke jeg, sliter med vond rygg og hodepine :-/ Hvordan er ryggen din? Jeg blir helt gåen av å gå fremoverbøyd...

 

Jeg var også litt øm der drena satt, men ikke vondt.. Var veldig deilig å bli kvitt dem da! Slippe å dra på de posene... Ja ring og hør med de for sikkerhetsskyld!

 

Dagene mine går veldig bra. fungerer så å si som før, bortsett fra løfting og blir fortere sliten. Jeg hviler når kroppen sier ifra.. Idag har jeg gått i 2 timer på Nordby- senteret, må si jeg plana rett ut når vi kom hjem igjen :)

 

Jeg er veldig hoven foran på hele magen.. Men merker at hevelsen er på vei ned siden jeg må stramme inn magebeltet for hver dag. Er veldig fornøyd med hvor arret og navlen er plassert.. Ikke helt flat ennå, ganske hoven ennå, heller ikke innovermage.. Legen sa jeg kom til å være hoven i ca 3 mnd, spent på hvordan jeg kommer til å se ut til slutt :)) Casandra sin mage er kjempefin, har sett bildene :)

 

Snakkes :)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Heisann :)

 

Hvordan går det? 3 uker postop i mrg du, jeg 2 uker :)

 

Det går framover hver dag her :) Utrolig godt å få fjerna drena forrige uke!! Klarer ikke rette meg ut enda, så jeg blir sliten i ryggen, men har ikke noe vondt da. Vondt i magen får jeg om ikke jeg tar det med ro, og merker jeg også blir fort sliten.

 

Magen er hoven, noe jeg har skjønt er normalt. Hovner bra opp på ettermiddag/kveld. Er spent på sluttresultatet, men gleder meg over å komme inn i jeans og div jakker som har vært for trange før :)

 

Ser veldig fram til å være helt fit for fight igjen! Kunne løfte jentene selv, gå lange turer og snu seg i senga uten at det river i magemusklene.

 

Godt å være ferdig med det verste, ikke sant? Utrolig glad jeg altså, kompleksene over magen har plaga meg mye mer enn jeg var klar over. Men nå er jeg i mål :)

 

Snakkes :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Annonse

Heisann jenter..

 

Hvordan går det med dere?? Er det blitt to fornøyde jenter med fantastiske flate mager;) ???

 

Nå er det snart 3 uker til det er min tur.. (Har klart å gå ned 2 kg:)) yey!

Men nå begynner jeg å grue meg litt.. Gruer meg mest til tiden etter.. At jeg ikke kan bære guttene og være der 100% for dem, slik jeg er nå.

 

Så lurer jo på hvordan dere har hatt det i etter tid??

Hvor lenge er dere sykemeldt? ( Her tar far over i 5 uker) Holder det?

Når kunne dere begynne å trille igjen? Og kan dere bære nå?

Hva var det som var verst??

Er dere fornøyd med resultatet?

 

Noen tips? hehe.. så mange spørsmål!!

Åhh men er så DRiT lei den magen nå, er i veien hele tiden.. Kle på seg er ett ork hver dag.. Så jeg hadde gjort dette om det så var uten bedøvelse altså!!

 

Åhh snart min tur:)

 

Håper det står bra til med dere og at dere er fornøyde:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heihei :) Lenge siden jeg har vært inne her nå..

 

Her står det bare bra til, er superfornøyd med min nye flate mage :) Hovner fortsatt opp på kvelden, men ellers så er magen helt flat :)))

 

Gratulerer med -2 kg :)

 

Jeg har fortsatt mammaperm, så jeg har ikke vært sykemeldt.. Hadde far hjemme i 3 uker, etter det var jeg på egenhånd. Prøvde å ikke bære så mye.. Mata barna på gulvet, skifta på de på gulvet, trøsta de og gjorde alt jeg kunne på gulvet.

 

Jeg trilla tur etter en uke, men det ble korte turer.. slet veldig med ryggen fordi jeg måtte gå så krokbøyd.

Som sagt så var jeg på egenhånd etter 3 uker, så jeg begynte å bære sånn smått da... Men kun ut av sprinkelseng og opp/ned trappa.

Nå er det 6 uker siden operasjonen og kan bære i korte perioder, får fort vondt.. men det er veldig individuelt har jeg forstått.. Man må bare lytte til kroppen.. Noen dager er jeg i toppform, andre dager er jeg helt slått ut :)

 

Du kan være der 100% for guttene dine, få far til å bære dem opp i sofaen til deg eller sett deg på gulvet med de :)

 

Det jeg syns var verst var smertene jeg fikk i ryggen av å å krokbøyd, de var uutholdelige.. Ellers så syns jeg alt har gått veldig fint..

 

Tips:

- Magebelte fra Voe. Bodyen jeg fikk hos Aleris hadde ikke nok kompresjon.

- La mannen gjøre nesten alt mens han går hjemme, sørg for at du får nok hvile.

- Hvis du må nyse/hoste = klem en pute mot magen :)

- Jeg sov i stress-less de første dagene, det funka veldig for meg.

 

Var det jeg kom på i farta :)

 

Prøv å ikke grue deg for mye, det kommer til å gå kjempefint :) Fokuser på at du kommer til å få en kjempefin mage :)

 

 

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk foor gode råd:)

 

Så bra å høre at det går så bra ned deg.. det letter litt på nervøsiteten min:) Egentlig så gleder jeg meg mest..

 

Her har vi gjort det slik at far hopper inn i foreldrepermisjonen min og jeg går ut i sykemelding. så han blir hjemme i 5 uker.. Hjelpes! Skal bli en utfordring å ha han hjemme 24/7 i over en mnd.... haha

 

Men var ett godt råd å hvile mye!! Nå skal far virkelig få skjenne på hvordan det er å ha barn. Han skal få stå opp med dem hver dag!!!... hehe. Og jeg kan kankje få overskudd med søvn igjen.. Det savner jeg!!

 

Så bra at man kan ta korte trille turer etter bare en uke.. Det lover godt.

 

Masse god bedring videre, og nyt våren som kommer med flott mage:)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...