Gå til innhold

Idapida m/2 på èn gang!

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hei :)

Jeg opereres 24 februar :) Gruer meg skikkelig til selve operasjonen og tiden etter den, men gleder meg enormt til å bli kvitt den dumme magen :)

Skal du opereres på Aleris?

Skal fortelle deg alt sammen!

Lykke til til deg også :)

Hei :)

Nærmer seg for deg nå... :)

Jeg våknet i natt og begynte å tenke på oerasjonen. Kvir meg veldig, spesielt tida etterpå. Ikke smertene så veldig, men det å ikke kunne ta seg av tvillingene...

Jeg skal opereres på Fana medisinske senter, en privatklinikk som har avtale med Helse Vest. Jeg er så glad for at jeg får det dekket!

Jeg skal opereres 2. mars, det er jo neste uke jo... ;))

Lykke til igjen, så håper jeg å høre fra deg.

Huff, nå nærmer det seg fort.. kl 07:15 torsdag skjer det.. Er skikkelig nervøs! Våkner ofte på nattan å tenker på operasjonen jeg også..

Hvor gamle er tvillingene dine? Mine blir 11 mnd neste uke.. Blir vanskelig å ikke kunne ordne og løfte like mye på de på en stund! Godt kællen har fått sykemelding så han kan ta seg av de :)

Nærmer seg for deg også nå :) Spent?

Får heldigvis dekket bukplastikk og sying av magemuskler.. har bedt om fettsuging i tillegg, men det måtte jeg betale selv.. Kirurgen mente det måtte til for å få penest resultat... :)))

Hei jenter..

Da kan jeg henge meg på, for jeg ble en av de heldige som fikk dekket oprasjonen:) Var på Aleris i går..jippi

MEN.... Han legen ville at jeg skullle gå ned ett par kilo først:/ uff..

Jeg veier 70kg nå og er en 6 kg over det jeg var før fødsel.. Så han ville at jeg skulle gå ned 5-6 kg og gav meg over sommeren før oprasjon, men da begynnte jeg å pipe og sa at jeg taklet ikke en sommer slik jeg så ut nå.... Så jeg klarte å sutre meg til en tidligere oprasjon og han satte dagen til juni.. :)

Uff litt kjipt, for jeg hadde virkelig håpet på nå snart.. Men det possitive er jo at jeg blir slank igjen da.. hehe

Så jeg tenkte hive meg rundt og gå ned de 6kg fort som over hode mulig og da evt kontakte legen igjen og høre om det er mulig å ta den tidligere.. Hvis jeg klarer å gå ned så fort da......

Du Idapida er jo såå heldig som får det overstått snart.. Tenk når våren kommer er du med fin og flat mage:)

Ønsker deg masse lykke til til torsdag.

Så hadde det hvert kult om du kunne gi oss en liten oppdatering sånn underveis:)

lykkke til til alle sammen:)

cmilla 80, gratulerer med positivt resultat, vi er heldige som får det dekket :)

Idapida, i morgen skal du i ilden!! :)) Du er heldig som får det overstått i morgen. Onsdag neste uke på denne tid ligger jeg også under kniven, iiiik! :) Skrekkblanda fryd, big time!!! Jeg skal møte kl 0700, er første pasient, noe som jeg tenker er positivt, at kirurgen er våken og opplagt til å gjøre magen min fin :) Du er nok første pasient du også, godt å slippe å vente når nervene er i høyspenn :)

Guttene våre er 4 år, og jentene fylte nettopp 1 år. Jeg blir sykemeldt fra foreldrepengene mine, og mannen overtar de siste 6 ukene. Så timinga var bra sånn sett :)

Skal du hjem samme dag? Jeg drar til Bergen tirsdag kveld, operasjon onsdag ja, og hjem torsdag. Ligger på hotell rett ved Flesland.

Kvir meg veldig til å ikke kunne løfte og styre med tvillingene som før, men jeg kan jo kose med de, mate de og trille forsiktige turer til å begynne med. Og være med tvillingene på 4 går nok fint, siden de er mer selvstendige. Og det er jo bare en periode, snart er vi frisk og rask og oss selv igjen, bare finere og med bedre selvtillit :)

Lykke lykke til i morgen, jeg er spent på dine vegner nå. Skriv til oss når du har overskudd. Håper du ikke får så mye smerter, og at du kommer deg raskt ovenpå igjen :)

Mange hilsner fra

Annonse

Hvordan fungerer det med mammapermen og sykemeldingen. Legen sa til meg at jeg får sykemelding og at det blir en forlengelse på mammapermen. Men blir det rot i forhold til når far skal ta sin pappa perm? Må vi flytte på datoer osv??

El tenker jeg helt feil nå? Noen som vet?

Linemor: Er helt sikker på at de legene har gjort dette inngrepet så mange ganger før, at å gjøre det kl 7 på morgenen ikke er noe problem for dem. jeg tenker at man er mer opplagt kl 7 enn kl 16 på ettermidagen:) Frisk og opplagt:) Går såå bra..Lykke til!

Cmilla80 - Gratulerer så mye :)) Når du har gått ned det du skal så ring å be dem sette deg på en lynliste.. da kan dem kontakte deg hvis noen avbestiller. Jeg sto på lynliste, tok ca 2 uker :) Tenk at du skal få ny mage :))

Har time kl 07:15 i morgen tidlig, skrekk og gru!!! Men det er som du sier Linemor: da er dem sikkert kvikke og opplagte :) Huff, har skikkelig vondt i magen nå.. Men i morra er jeg ferdig!!! FERDIG!!

Skal oppdatere dere underveis :) Det må du også prøve å gjøre Linemor! :))

Så fint at dere har fått taimet det så bra :)

Lykke til videre begge to!!

Jeg tror du kan få sykemelding fra mammapermen, det må gå igjennom HELFO eller NAV tenker jeg... jeg har ikke rukket å sjekke det opp, det hele har gått så fort!

Linemor: Jeg skal hjem samme dagen, men tilbake noen dager etterpå å¨fjerne dren..

Huff, hørte her at de som får dekket operasjonen av det offentlige, får en litt annen type operasjon, og at resultatet ikke blir like bra...?

Vet dere noe om det? Har dere sett el hørt om mager som er blitt operert av det offentlige? Er de blitt fine? Fått vekk heng og det som buler oppe?

Jeg ønsker virkelig å ikke se gravid ut lenger. Betaler for det selv hvis det må til. Men det må vel bli bra vel, tror dere ikke?

Da har jeg snakka med klinikken, og går for fettsuging i tillegg for å være sikker på at jeg blir fornøyd :))

Når jeg først legger meg under kniven i en såpass stor operasjon, og med en såpass lang rekonvalesent-tid, så gjør vi det skikkelig :)

Lykke til Idapida, nå er det jammen ikke mange timene igjen :)))

Annonse

Nå er du ferdig og kanskje hjemme alt :))

Så heldig du er som er ferdig!!!

Jeg gruer meg noe enormt, er kvalm, ikke matlyst, irritabel og stressa. Har bare lyst å bli ferdig så fort som mulig.

Tilbake til deg :

har tenkt på deg mange ganger i dag.

Håper du har det bra og at du ikke har altfor vondt.

Gi en lyd når du orker, vi venter i spenning :)

Det har gått kjempefint i dag :) Møtte opp kl 07:15, kom inn å fikk skifte til sykehusskjorte, snakket med anestesilege, også kom kirurgen å tegnet på meg og vi snakket litt sammen... Så gikk jeg selv til operasjonssalen å la meg på bordet og sovnet. Våknet i 12 tiden, tipp topp form ;) reiste hjem kl 13.

Kirurgen var veldig fornøyd med resultatet.. selv får jeg ikke se før drena blir fjernet om noen dager. Kjenner jeg er mørbanka og det føles som at jeg har tatt tre millioner sit-ups. Har litt vondt, men har fått pinex forte og morfin-tabeletter.. Dem sier at dag nr 2 og 3 er værre, men vi får se!

Jeg grua meg veldig, men det var det ingen grunn til.. det hele gikk suverent og alle som jobbet det var kjempe koselige.

Jeg var akkurat som deg Linemor, kvalm, irritabel og alt.. men ta det helt med ro, det går såååå fint :) Bare tenkt på at du skal få ny mage og gå sommern i møte med et gliis :)

Spør hvis du lurer på noe.. på PM eller her.. :)

Heisann :)

Dette var jammen kjekk lesning :) Du er så heldig som er ferdig :))

Hvordan har første natta vært? Hvordan ligger du når du sover? Kan du ligge på sidene selv om drenene er der?

Privatklinikker kan virkelig dette med service og det å få deg til å føle deg trygg og ivaretatt :)

Tar du ofte og mye smertestillende eller?

Veldig kjekt at det gikk så bra med deg, og at opplevelsen i går var så positiv for deg. Man gruer seg ofte unødig har jeg erfart, og ting går som regel bedre enn man tror.

Spent på å høre fra deg nå etter første døgnet. Håper du har det bra fortsatt.

Hilsen meg som tenker på operasjonen non-stop, og som kunne ønske jeg skulle operere I DAG!! ;)

Heihei!

Første natten har gått bra, sovet hele natten faktisk. Jeg rigget meg til på sofaen, klarer ikke rette meg ut og ville ikke ligge på siden, så da satt jeg halvveis i sofaen å sov.. det gikk veldig fint.

Har ikke noe særlig smerter i dag heller, har tatt et par pinex forte i tillegg til den morfintabeletten jeg skal ha morgen og kveld. Er vondt å gå, må være veldig krokbøyd... men når jeg sitter så merker jeg så å si ingenting.

Tipp topp form :) Klarer å ha barna på fanget og kose med de også :) Jeg forestillte meg at jeg skulle ha det mye mye værre de første dagene, men er positivt overrasket over hvor bra formen er.

Får håpe du blir i like god form som meg! Kan selvfølgelig hende jeg blir værre i løpet av dagen, men vi får sjå..

Nærmer seg for deg også nå, ikke lenge igjen :) Det kommer til å gå kjempebra!!! Ikke gru deg.. Du er i gode hender, de vet hva de driver med!

Har du meldt deg inn på forumet på bukplastikk.com ? Veldig kjekt forum, der får du mange svar og kan lese om andres opplevelser :)

Heia :)

Dette er jo kjempebra Idapida :)) Håper virkelig jeg får det på samme måte som deg. Jeg har hørt så mange skrekkhistorier, at jeg ser for meg at jeg er sengeliggenede i en uke med ubeskrivelige smerter....

Men du gir meg virkelig roen på at det kanskje ikke er så ille. Forstår jo at det er smertefullt, men at det ikke trenger å være et helv....

Og så godt å kunne ha tvillingene på fanget å kose med de alt nå :))) Er det 2 jenter du har?

Hvordan er formen nå da? Hvis dag 2 og 3 er de verste dagene, så kan det jo bare gå opp og fram nå, og det er jo fantastisk :))

Drenene, er de fastbundet på et vis, eller henger de og slenger? Ser for meg at det er ubehagelig og upraktisk å ha de der?

Nå har jeg det faktisk mye bedre, tenker at dette skal gå bra, og gleder meg stort til å reise tirsdag. Og tenk, vi skal få normale mager igjen :)) Jeg gleder meg til å kunne gå i bassenget med barna, sommeren, og til å gå i jeans igjen. Vekk med tunikaer :)

Er en del inne på bukplastikk.com ja og leser, men tror jeg skal prøve å styre unna de negative innleggene. Ikke bra for meg nå.

Hvor mye betalte du for fettsuginga? Jeg trodde ikke jeg trengte det jeg da, men så har jeg skjønt at det er med på å gjøre resultatet enda bedre. Så nå er jeg veldig glad for at det skal gjøres. Jeg må betale kr. 25.0000,- for det.

Håper formen er stigende, og at det fortsatt går så bra med deg :)

I dag er formen bedre en i går, har ingen smerter faktisk. Det bare strammer litt i magen når jeg reiser meg å går.. Har ikke tatt smertestillende idag :)) Må si jeg hadde det tusen ganger værre etter keisersnittet...

Har lekt med barna i sofaen og rydda litt på kjøkkenet... syns det her går kjempefint :)) Er to jenter jeg har ja :)

Drena er ganske i veien ja, de henger å slenger, har putta de oppi en pose så de er lettere å få med seg. Gleder meg til å fjerne de på mandag! Men de er ikke ubehagelige...

Så bra at du ikke gruer deg så mye lenger :) hvis du får det sånn som meg så er det ikke noe å bekymre seg for :) Når jeg får fjerna drena så skal jeg hjem å rydde vekk alle mamma-klærne og store telt.. skal også kjøpe en ny tettsittende genser :) gleder meg!!

Er nok lurt å styre unna de negative innleggene ja :)

Jeg betalte 15 tusen for fettsuginga... må du serriøst ut med 25 tusen? Det er jo helt sykt.. Jeg betalte 15 og de fjerna 800 ml fett... Jeg fikk også beskjed om at jeg ville få best resultat om jeg tok det i tillegg..

Syns dette går helt supert :) Jeg håper virkelig du får det like bra som meg!! Gleder meg til sommern nå!! :-D

Dette er jo bare kjempebra!! Du er virkelig heldig som har fått det på denne måten :) Håper jeg får det slik også *håpe håpe*

I morgen skal du fjerne drena, blir sikkert godt å få de vekk ja.

Ny, tettsittende genser skal jeg også kjøpe!! ;) Og så gleder jeg meg sånn til å kunne gå i en fin singlet til sommeren, uten å se gravid ut :))

Ja... jeg må visst ut med 25.000 i tillegg :/ Var visst ikke bare for fettsuginga tror jeg, da går de inn på en litt annen måte enn ved offentlig operasjon, får arret enda lengre ned etc sa han. Ja, ja, vi får no se... Fin skal jeg bli uansett :)

Gi en lyd i mrg da, hvordan det har gått med fjerning av dren. Lykke til!

Heihei!

Var deilig å få fjernet drena i går ja... Men nå ligger jeg på sykehus med indre blødninger... Må kanskje operere igjen! Får mer svar om noen timer :-/

Uansett, LYKKE TIL i morgen :-) det kommer til å gå sååååå fint:) Skal tenke masse på deg!!!

Jippppi..

Jeg har fått time mye tidligere enn planlagt... Ringte i dag for å høre hvilken dag det ble i juni, men hun i resep hadde ikke satt noen dato enda, men så lenge jeg ville operere før var ikke det noe problem:)))

Så jeg skal inn 07.15jippi 27 April Jippi jippi

Så nå har jeg enda mer dårlig tid med de kiloene... iiiik!!! Hehe, men har bestilt persjonlig trener fremover,så jeg får bare stå på..

Spent på å høre hvordan det er gått med deg Linemor..

Tenker på dere begge og ønsker dere god bedring. :)

Så bra at det ikke var noe farlig med deg Idapida:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...