Gå til innhold

100 dager gravid

andy69

Anbefalte innlegg

Nå har jeg vært gravid i 100 dager. I siste uka har magen blitt plutselig stor og synlig for alle. Rabagastene turner og sparker og til og med pappaen har merket de på magen min. Det begynner å gå opp for alvor at jeg skal ha barn. 166 dager igjen (eller mindre).

Hvordan går det med dere for tiden?

Ha en god helg til alle :)

Fortsetter under...

Her går det bare supert. Sett bort ifra bekkenløsninga da.

Har 132dager igjen,så er en gooooooood stund igjen jah! :P

Begynner å få en smule angst for at de 2 barna jeg har fra før,ikke skal få nok oppmerksomhet.

Har dager der jeg gråter over det og dager der jeg ikke tenker over det i det store og det hele.

Sånn bortsett fra det så går det bra.

167 dager igjen her:) En eeevighet:) jeg har som sagt tidligere kun en fra før, men jeg har dager hvor jeg føler som deg jolene84 gravid på ny <3. Men i d siste så har jeg gledet meg mere og mere:) Bekkenløsning allerede stakkar:( Her er den eneste "vondten" kvalmen som ikke vil gi helt slipp... magen begynner å bli stor, og d er ubehagelig med gravidbukser (at noe er over magen i det hele tatt) allerde. Får vel gå i joggebukser resten!

God helg til dere også:)

For det meste så gleder jeg meg,men så er det de dagene jeg får litt sånn småpanikk :P

Ja,har hatt bekkenløsning en god stund jeg da. I en god del uker for å si det sånn.

Av og til sliter jeg skikkelig med å gå,mens jeg andre ganger klarer å gå helt fint. Nå når det er så mye snø og is overalt så sliter jeg litt i nedoverbakker og sånt. Ikke noe gøy,så gleder meg til vår og sommer nå :P

Er du kvalm enda altså?

Hørtes ikke noe bra ut :/ Kvalmen slapp i uke 9 her,så er glad for det iallfall. Selv om det kom andre mindre gøye ting å plages med :P

Magen har også blitt stor her.

Mye større på kveldene da :P

Skal forresten be jordmor om å ordne til innvendig ul når jeg er der på mandag. Tror en del av slimproppen gikk her en dag. Såg ut som en del av den,iallfall i forhold til hvordan den såg ut med de 2 jeg har fra før. Kynnere har jeg veldig ofte. Noen ganger vond og andre ganger kjenner jeg bare det strammer.

kynnere har kommet her også nå...:) Hadde håpet at de ventet litt til med å komme. De er heldigvis ikke vonde enda... Det høres veldig kjipt ut med BL altså. Det har jeg sluppet unna (bank i bordet), hadde ingenting med han første.. Kvalmen er noe dritt, måtte løpe ut av matbutikken i dag.. hehe, bra samboer var med:)

Hva skjer om slimproppen har gått så tidlig da? Dannes d en ny en eller? Min ul er utsatt da, den ordinære altså! Sååå skuffet da, for jeg hadde gledd meg sånn. Så nå blir d ikke ordinær ul før i uke 20. Litt sent d synes jeg når de vet at det er tvillinger. Eller er jeg bare utålmodig nå?? har ikke vært på kontroll siden uke 13 (jordmor).

Hallo

Utrolig at man kan ha så mye plager allererede eller fortsatt. Jeg er også fortsatt kvalm, men mye mindre enn før uke 15. Sliter mest med at jeg har ikke matlyst, er sylten og lyst på noe, med uansett hva jeg tenker på blir jeg kvalm. Derfor lager kjæresten mat og jeg dytter fort ned i. Magen begynner å bli ubehagelig har også. Blir mett av en brødskive eller en halv porsjon middag. Begynner allerede å få ”hol” dvs vondt mellom ribbeina pga luft og vondt i hode når jeg ligger på ryggen. Dette er pga at hovedpulsåren blir klemt pga lite plass i magen, har jeg lest. Håper også at det blir snart varmere for det er en pes å ta på seg støvletter når magen er i veien (allerede!!) og vinterkåpa er for trang. Føler meg som en hvalross på land. Kynnere gar jeg også, men mer i perioder.

Heldigvis slipper jeg bekkenløsningen ennå. Hadde noe utrolig vondt sist jeg var gravid (18 siden), men da hadde jeg en som var under 1 år og måtte bares rundt. Kjæresten har lest at man kan unngå mye ubehag hvis man ikke løfter elle barer tungt. Derfor har jeg ikke løftet mer enn 4-5 kg og ikke støvsugd, ikke måka snø heller. Kan hende derfor slapp jeg unna hittil?

jolene84 gravid på ny <3 jeg lurte veldig på slimpropp. Hvordan merker man at slimproppen gått, hvordan ser det ut. Jeg har hatt en del utrolige mengder hvite greier i truseinnlegg, som jeg tror er bare normalt. Men det var så rart en dag for da ”hostet jeg ut” masse. Sorry for detaljene, men er litt engstelig og vil gjerne vite mer om slimpropp.

Skal på ordinær UL om 2 timer (ble flyttet fram 1 uke) og ble utrolig glad. Så jeg forstår deg første gang:) + 2 til på vei!! at du er skuffet. Jeg er 17+6 i dag og syntes at forrige tid var vell for sent for en gammel tvillingmor :))

Annonse

Så heldig du er som skal på UL i dag:) Få høre hva som skjuler seg inne i magen din da:) Vi er ganske likt på vei vi da.

Utrolig hva vi jentene må gjennom med å være gravid altså:) Jeg kommer meg ikke unna bæring og løfting dessverre, er hjemme i permisjon med en på 8 mnd (10 kg), så her er d mye bæring og løfting. Kjenner at det har begynt å bli tungt allerede.. syt syt:)

Lykke til på UL!

Forresten d med slimproppen, min så ut som en blank klump (fra sist jeg var gravid). Ikke var den så stor heller (druestørrelse), men er ganske sikker på at d var den. 3 dager etterpå fødte jeg:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...