MissVaiper Skrevet 18. februar 2011 #1 Skrevet 18. februar 2011 Jenta vår er 5 1/2 mnd nå, og det har plutselig blitt et problem for pappan å legge henne for natta. Han starter med legginga, men jenta vår bare hyler og hyler. Ender med at jeg må inn, og da roer hun seg veldig fort. Jeg synger "so ro lille mann" og går ut, og da er det liksom greit. Pappan er ikke noe særlig til sangfugl, men han pleier å nynne på den sangen uten noe særlig hell. Han synes det er kjempe trist, for han har så lyst til å delta på den delen av foreldrelivet også. Noen som har det på samme måte, eller har opplevd det tidligere? Noen råd til hvordan man skal få det til? Eller er det bare en "fase" av barnets liv?
Mammahjertet <3 Skrevet 18. februar 2011 #2 Skrevet 18. februar 2011 Jeg er sikker på at dette bare en fase Det er du som er mest sammen med henne nå som du sikkert har mammapermisjon og da er det naturlig at det er du som er den store tryggheten akkurat nå. Og hvis hun føler det slik tror jeg du gjør rett i at du går inn og gir henne roen og tryggheten når hun skal sove. (Selv om pappaen kanskje synes det er litt leit at han ikke får roet henne). Er pappaen ivrig til å delta med andre typer aktiviteter i løpet av dagen etter jobb eller i helgene? Lek, bleieskifte, trilletur osv osv... Det er viktig at han deltar i så mye han bare kan. Ikke vær fortvilet. Dette går over Mulig hun alltid forblir litt mammajente, men det kommer ikke til å være så ekstremt som nå.
MissVaiper Skrevet 18. februar 2011 Forfatter #3 Skrevet 18. februar 2011 Jo, han er kjempeflink. Han har vært den som har tatt flest bæsjebleier her i huset, og han vil gjerne leke med henne når han er ferdig på jobb. Får han mulighet til å gi henne mat gjør han gjerne det også. I helgene så har vi hver vår dag som vi får sove lenge på. Han tar henne på morgenen en dag, og jeg den andre, Han elsker lille gullet sitt, og vet nesten ikke hva han kan gjøre godt for henne. Hun har han rundt lillefingeren allerede. Hehe! Det er bare leggingen som er et problem. Av en eller annen grunn går det ikke. Før gikk det veldig fint, men etter at hun ble over 5 mnd har det endret seg. Jeg får håpe det går seg til...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå