Gå til innhold

viss barnet var over 4500, ville dere hatt ks?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Nei, Han veide 4650 og på ultralyd tidligere tippa de 4500. Og det var verken spørsmål fra dem eller meg om mulig ks.

Det gikk veldig fint. Bortsett fra at hun ikke ventet på en ri i det hun klipte og hadde ingen smertelindring, så når jeg skrek ble hun så forskrekket at hun klipte feil. Og har dermed et stort arr i tissen.

Hodet var kun 38 cm og lengden 54 cm. Det kommer jo veldig ann på hvilken kropp man har. Vi føder veldig store babyer i familien min og har kropper til det.

Jeg var selv 4700 når jeg ble født, min søster var 4500 og hun har to barn som begge var over 4500 når de ble født. Min mor var også over 5 kilo når hun ble født for over 60 år siden....da hadde de ikke samme hjelpen som i dag, men det gikk helt fint.

Annonse

Nei tror ikke det.

Min førstefødte var 4100 og 52 cm - 35 rundt hodet på. Ble født på termin 4 timer etter at jeg kom inn på sykehuset, riktignok etter nesten en time med pressrier. Drømmefødsel!

Jeg fikk en liten utvendig rift som ble sydd med ett pyntesting, vi var ute av fødeavdelingen dagen etter :)

Hodet har alt å si tror jeg.

Det er ikke selvsagt at det ikke går... Er selv liten men har født tre barn fra 4-4,7 kg og med hodeomkrets fra 38-40 cm. Ikke helt problemfritt, litt revnet jeg, men har sydd uten komplikasjoner, og ville IKKE frivillig valgt keisersnitt hvis jeg skulle hatt en fjerdemann.

mye kommer an på hvordan kroppen din er.. er bekkenet stort nok? Hva slags fødsler hadde mamman din? Jeg har smalt bekken, det målte de på røntgen, og legene mente jeg kanskje kunne klare max 3,8 kg. Når barna da var estimert til over 4 så var det ikke noe tema, det ble planlagt ks.

Nei, har født 4 barn mellom 3,8 og nesten 5 kg, har gått finfint med dem alle. Jentene var ikke så store i hodene, men det var gutta. Men har hverken revna eller klipt og ikke hatt problemer i ettertid.

Nå venter jeg nr 5 om to uker, aner ikke hvor stort det barnet er, men regner med det er noe mellom det søsknene var.

Annonse

Nei, ikkje på grunn av vekta. Har fødd barn på 4440 og 4540 g utan nevnevrdige problem. Om fødselen blir komplisert så det blir fare for store skader på mor og/eller barn ville eg naturlegvis hatt ks, men ikkje på grunnlag av vekta til barnet.

Slik var min første også, 3.8 kg. stod fast med skulderen og legen måtte løsne med hånden inni på en ri + dra babyen ut med tang.

Neste var like stor og kom lett ut på egenhånd, faktisk 1 cm større rundt hodet.

Nei, for mine har vært over 4100 og det gikk hel fint, og det er uansett hodet som er verst å få ut, kroppen bare "svopper" nesten ut etterpå i forhold, så om de har noen gram ekstra på kroppen har det ingenting å si!!

Nei, det er ikke grunn nok for meg. VIlle tatt KS hvis ungen var i seteleie, hos det sykehuset der jeg bor fikk jeg beskjed om at jeg ville ha siste ordet ang KS hvis det ble snakk om setefødsel.

Min baby var heldigvis ikke i seteleie allikevel, men veide over 4 kg og 37,5 cm rundt hodet. Det var ingen problem å føde vaginalt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...