Gå til innhold

Har så lyst på kattepus. Jente eller gutt?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hei!

Jeg har hatt noen puser og første jeg hadde var jente. Etter det fortsatte jeg med jenter, men siste katten vår (den vi har nå) er en gutt.

Jeg må si at jeg syns det var best med jenter iogmed at de var mer hjemme:) Holdt seg i nærheten og var aldri i slosskamp...Men det er jo forskjell på katter også da.

Han vi har nå ble litt av en slosskjempe som støtt og stadig var på tur så han kastrerte vi etter noen besøk hos dyrlegen med skader etter andre katter. Til og begynne med så merket vi ikke noe forskjell, men nå har han blitt en rolig katt som liker seg hjemme:)

Men det hender fremdeles at han sloss ute da..

Så en sterilisert hunkatt ville nok jeg gått for:)

Hei :)

Jeg jobber mye med katter og det første jeg vil si er at du må sterilisere/kastrere katten. Det forebygger så utrolig mye og ikke bare kattunger. Det er alt for mange katter og man må få bestanden ned. Alt for mange hjemløse katter sliter..

Farlige sykdommer som FIV får dem gjennom parring og slossing. Det er heller ikke bare hannkatter som drar på tur og ikke finner veien hjem eller blir skadet eller dør. Hukatter kan også dra på tur, spesielt i parringstiden.

Når man har sterilisert/kastrert katten så spiller det egentlig ingen trille hva slags kjønn, mener jeg :) Da har man fått bort uønsket adferd uansett, på begge kjønn. De blir nok så like, bortsett fra at alle har sin egen personlighet uansett kjønn.

Hvis du skal få deg katt så vil jeg anbefale å skaffe en fra en eller annen form for dyrevernsorganisajson. Dyrebeskyttelsen eller kattens vern. Det er så mange søte, fine puser som fortjener en ny sjans og der er det også små katter å få tak i hvis dere vil ha en kattunge. Hvis man velger en voksen så vet man gjerne mer hva slags personlighet man får :) Da er som regel katten vaksinert, chippet og kastrert/sterilisert allerede, så sparer man det bryet. Man må kanskje betale litt for katten men det er bare en brøkdel av hva det vill koste å gjøre alt dette privat.

Tenk deg godt om før du skaffer et kjæledyr, uansett dyr så er det et ansvar for flere år! Lykke til! :)

Hilsen ei som har en redd, hjemløs stakkars under sofaen etter å ha blitt reddet inn i dag :) Han skal nå få slippe mer sult og kulde og få et godt og trygt hjem!

Vi kommer til å gå for en rasekatt, antageligvis en Ragdoll. Den er visstnok veldig barnevennlig og svært lite agressiv.

Har alltid tenkt på at vi burde ha jente, men så er det bare gutt igjen i kullet. Hmm... Kommer selvsagt til å sterilisere den. Har hatt katt før, og den måtte vi dessverre avlive. Den nest tristeste dagen i mitt liv :-( Kan ikke forstå folk som er slemme mot dyr.

Nå er minstemann blitt 4 så mener at det kan være forsvarlig både for han og katten å anskaffe et dyr. Syns det bringer så mye glede for barna (og voksne) å ha et husdyr å stelle med.

Vi har alltid hatt katt (jeg er 34), og det var fantastisk å ha et kjæledyr som barn. Setter fremdeles veldig stor pris på dyr. Har hatt både hunn- og hannkatter, og jeg for min del holder en knapp på hannkatt. Men det er smak og behag. Nå har vi hund (katta har flyttet på kårenden til foreldrene mine), og gutten vår på 15 mnd elsker hunden! Tror alle barn har godt av å vokse opp med dyr (såfremt de ikke er allergiske).

Annonse

Jeg har to puser, jeg...en jente og en gutt. Begge er kastrert.

Hadde 2 kastrerte hunnpuser tidligere - og det gikk like fint.

...er vel stort sett kattens personlighet som spiller noen rolle..

Men er enig med alle som sier at katten bør kastreres uansett kjønn...det sparer både deg og pus for mye.. :-)

Lykke til med katt - det er sååå hyggelig! :-D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...