Pumba78 Skrevet 18. februar 2011 #1 Skrevet 18. februar 2011 Jenta våkner en gang mellom 23 og 24 og spiser, etter dette nekter hun plent å ligge i senga si. Det eneste hun vil er å ligge med en pupp i munnen, detter den ut er det kriiiise! I går dopa jeg henne med flaske da pupp ikke holdt, etter 1.5 timer fikk jeg henne i senga igjen for en gangs skyld, hun sov i 3 timer, men klokka 04.00 var det slutt, hun lå på puppen til 6.30 før jeg ga opp og sto opp med henne. Gjør jeg noe galt eller? Virker som alle andre babyer bare spiser og sover videre på natta...
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 18. februar 2011 #2 Skrevet 18. februar 2011 Vi samsover, så blir nok en del kosepupping her i gården også, men pytt- koselig er det nå lell, og på den måten sover vi hele natta begge to, uten å våkne så fælt ved mating=)
mammaløve Skrevet 18. februar 2011 #3 Skrevet 18. februar 2011 Som om du beskriver oss det der. Bare at her er mini 6,5måneder nå, så jeg synes strengt tatt det begynner å gå over stokk og stein. Vi sliter sånn med nattesøvnen at vi ikke har orket å gjøre et hederlig forsøk med nattavvenning. Holdt ut i to netter der det ikke ble noe søvn i det hele tatt, og da ga jeg opp og gikk tilbake til at småen våkner rundt 24 og krever pupp, våken alt fra 30 min til to timer, våken igjen rundt 3-4, og da holder han som oftest det gående til morgens. Har forsøkt alt. Og jeg mener alt, på de snart fire månedene det har pågått. Kan desverre ikke komme med noen gode råd, men vit at vi er flere som sliter. Hvorfor er vel det store spørsmålet. Trodde ammingen skulle gjøre dem søvnige!!! Her blir det ikke no koseamming, men småen vil ha full rulle når han våkner. Han pludrer og roper og spraker og slår om vi forsøker å samsove. Griner av kjedsomhet om han ligger i sin egen seng. Vi forsøker å gi null oppmerksomhet på natta, men han krever den nådeløst likevel kan du si.
Pumba78 Skrevet 18. februar 2011 Forfatter #4 Skrevet 18. februar 2011 Høres koselig ut! Jeg sover ikke et sekund...
Pumba78 Skrevet 18. februar 2011 Forfatter #5 Skrevet 18. februar 2011 Se der ja, ikke kosing her heller. Jeg har jo ikke nok melk da så prøver å sende henne i koma m ekstra flaske. Bomma litt her en dag og hun fikk altfor mye og da ble det jo bare gulping og raping og vondt i magen!... Har det holdt på så lenge altså???? Ufff... Når gir du opp og står opp da?
kinaputten Skrevet 18. februar 2011 #6 Skrevet 18. februar 2011 har ikke vært min dag idag. Mini har trøblet med dag sovinga, ikke at han sover noe særlig om dagen uansett, men det lille han sover pleier da å hjelpe på humøret hans. Så i dag har han kun akseptert ståing og gåing. Setter jeg meg ned, hyl og vræl, reiser jeg meg opp, 100% bedring. Spiste middagen min med en hylende illsint baby på fanget. Så etter ganske dårlig nattesøvn i det siste, en mann som er bortreist, 2 hunder som må gåes tur med 2 ganger om dagen med en hylende mini i vogna, så er jeg litt sliten i dag. Med andre ord, jeg føler med deg! Hvordan går det forresten med magen til jenta di, noe bedring etter du har byttet mme merke? Mindre hyling? Krysser fingre for at vi får sove alle sammen i natt, jeg la mini kl 18! og nå legger jeg meg, blir nødt å suge til meg alle søvn muligheter jeg kan få, ellers går jeg på veggen og blir crazy mama. holdt nesten på å ty til calpol :/
Pumba78 Skrevet 19. februar 2011 Forfatter #7 Skrevet 19. februar 2011 Hah, sov fra 20-03 og fra 3.30-6!! Så klagde hun med pupp i munn i en time... Så tok min kjære mann henne opp og jeg fikk to timer til søvn! Vi har vel egentlig ikke byttet mme merke, men gått fra fullamming til delamming da hun ikke la på seg. Hun får nå mellom 200-300ml om dagen, skulle tro man sov lenger når man er mett! Men neida. (eller, håper jo at i natt var begynnelsen på noe godt...) Kanskje calpol er tingen ja, det blir jo folk av engelskmenn og, og de lever jo av det. Ingen søvn på deg heller nei?
kinaputten Skrevet 19. februar 2011 #8 Skrevet 19. februar 2011 Ikke værst soving på frøkna di i går natt Her har han tullet med sovinga siden han var syk for tre uker siden. Han som sov til åtte, våkner nå i 4-5 tiden og vil ikke mere. Første tørn er fin på 4-5 timer, men så går det galt og han våkner hver 1-2 t. Tror det er tenner på gang. I tilfelle det var sult har jeg prøvd -mme, likte ikke, grein på nesa og brakk seg -buenos noche som er en slags velling og som de fleste babyer elsker, likte ikke -nestle ris grøt, likte heller ikke Kun mammas melk som duger. hmmmm, liten sta baby jeg har fått i hus. Skal ikke gi opp og kommer til å fortsette med smaksprøver, men mye gris og tid på å lage i stand bittelitte grøt som kommer i retur med det samme. Krysser fingrene for at i natt er natta
kinaputten Skrevet 19. februar 2011 #9 Skrevet 19. februar 2011 oppdatering Fikk han til å drikke 100 ml buenos noche, weeee Så nå blir det spennende å se hvordan natta blir. Sovnet for en halv time siden, så nå skal jeg nyte at jeg ikke har tenkt å legge meg på et par timer
Snøugle Skrevet 19. februar 2011 #10 Skrevet 19. februar 2011 Gutten vår begynte å tulle litt med soving rundt 3,5 mnd, etter å ha begynt å sove natten gjennom uken før. Var kløende gommer som var problemet. Han ville ha pupp i en time, så sov han en time, så pupp i en time til... hele natten... Begynte å smøre gommene med sånn dentinox fra når han våknet mange ganger om natten, og da roet han seg og sov natten gjennom igjen. finnes visst også noe sånn naturmiddel med camomille eller noe. nevnt på ammehjelpens facebookside.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå