Gå til innhold

Så ufattelig trist..... :(

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Stakkars stakkars foreldre og lillegutten som ikke fikk leve!!! Helt ufattelig at det går an!

Tårene triller her jeg sitter, tenker på hvordan de må ha det nå... ord blir fattige i en sånn sammenheng!

Noe så grusomt urettferdig!

Dette er jo helt utrolig... Herrefred... Jeg forstår ikke hvordan noen kan la dette skje...

Nå må gravide damer stå sammen om å få bort denne praksisen!! Å ikke bare gravide forresten... Men alle oss som har fått, skal få eller ikke få! Menn og kvinner! Om det er bare 1 barn som dør av overtidig svangerskap, så er det 1 barn for mye!

Dette blir bare værre og værre des lenger ned man leser det!

Da vannet mitt gikk 2 uker før terminen, fikk jeg ikke rier. Ullevål ventet i 3 døgn før de forsøkte å sette meg i gang. Gel virket ikke, fostervannet ble misfarget og jeg fikk feber. Jeg ble avfeid som hysterisk førstegangsfødende, og satt på drypp dagen etter. Etter 12 timer med ulidelige fremkalte rier, forsvant babyens hjerterytme. Da hadde jeg hylt om keisersnitt i mange timer.

Jeg måtte i narkose, og gikk glipp av min sønns fødsel. Jeg måtte ha antibiotika intravenøst i en uke, han endte opp på barneintensiven med pustestans. Han overlevde med nød og neppe. Fikk skade på strupehodet pga intubasjon. Heldigvis ingen andre skader.

Jeg turde aldri å få barn igjen etter denne opplevelsen. Derfor er han enebarn.

Annonse

HELT grusomt ingen ord er dekkende! Nå ble jerg livredd selv å sitter å gråter, uff tenk for en følelse endelig får hun hils epå lillegull så dør han pga sykehuset ikke har tatt det alvorlig!

Jeg er sjeleglad jeg blir igangsatt max en uke etter term in m in lege (også barne lege) mener ingen burde gå stort lenger enn 7 dager over. Huff huff!

kondolerer og sender masse tan ker til Karoline og pappaen, håper begravelsen var nydelig <3 Vakker gutt var det, som fikk så altfor kort tid.

Stakkars, stakkars dem!

Jeg får så vondt av dem!!

Hva tenkte den personen som hadde ansvar for denne jenta og fødselen hennes???

Jeg blir helt dårlig, vet ikke hva jeg skal si.

Dette er det væste noen kan oppleve det er jeg sikker på. går ikke an å forestille seg en gang!

Hvil i fred lille engel...

Ufattelig trist....Helt grusomt..

Men kjære dere. Kanskje vi ikke skulle diskutere gangen i fødselsforløpet uten at vi vet hva som egentlig skjedde. Majoriteten her inne ikke er utdannede jordmødre eller fødselsleger og har dermed ikke nok innsikt til å kunne vurdere tiltakene som ble gjort underveis i fødselen.

Å starte drypp når det er misfarget fostervann er helt vanlig prosedyre etter at man har sikret kontinuerlig overvåkning over barnets puls. 30% av alle fødende har misfarget fostervann uten at det har slike fatale følger. At skuldrene sitter fast slik som de gjorde i denne situasjonen (forklart ut i fra bloggen) er desverre en helt umulig komplikasjon å forutse og er en fødselshjelpers største skrekk. Keisersnitt er for seint når hodet er ute. Et barn legger på seg ca. 100-150 g. i uka og hadde hun blitt igangsatt tidligere ville barnet likevel vært over gjennomsnittet i vekt. Slik at man kan ikke ut i fra kun fødselsvekt si om overtid er reell eller ikke. Komplikasjoner av overtid går på mer enn barnets vekt.

Tenk på at foreldrene kan sitte igjen med skyldfølelse pga. at de ikke "sto mer på" for å få satt igang fødselen. Da hjelper det ikke om utenforstående kommer med uttalelser om at hun aldri burde gått 16 dager over. (Jeg sier ikke at jeg støtter praksisen) Kanskje foreldrene selv ønsket å avvente igangsetting for å få en mest mulig naturlig fødsel? Hva vet vi?

Hilsen gynekolog

Forskjellen her er at du fikk en velskapt sønn og dere kom begge to med livet i behold ut av det til slutt. Skjønner bare ikke hvordan dette innlegget kan sammenlignes med denne historien...?

Mener du at personalet burde utført keisersnittet da du hylte det?

Jeg kan ikke gå inn å lese bloggen, synes faktisk at HI burde advart også, er ikke alle som har et ønske om å se døde barn helt uforberdt tilogmed! Synes det er veldig spessielt og ubehagelig at folk tar seg retten til å kaste slik kraftig kost på folk uten noen som helst advarsel...

Veldig trist det som har skjed, og kondolerer til mammaen som mistet gutten sin, men alikevell, en liten advarsel hadde vert fint...

Jeg synes ikke det burde vært lov å legge nettadresser fra andres blogger inn her. Trist. Men jeg tror ikke foreldrene liker at vi diskuterer omstendighetene rundt sønnens død her inne. Alle utsagn kan leses i lang tid etterpå om de googler bloggen sin...

Kondolerer mammaen og pappaen.. Jeg får helt vondt. Og nesten dårlig samvittighet, for idag.. 21/2 "feiret" jeg å lillemor halvt årsdagen hennes... men andre mammer har begravd sin baby.. Værden er så urettferdig..

Nydelig liten engel, hvil i fred Liam <3

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...