Gå til innhold

Hvordan får man egentlig time hos en saksbehandler på NAV?


Anbefalte innlegg

Jeg har fått behov for å snakke med en eller annen hos NAV om situasjonen min. Har vært mer eller mindre (gradert/fullt) sykemeldt siden september og har etter råd fra legen min prøvd å få time på NAV for å avklare litt rundt hva jeg kan få av hjelp etterhvert.

Det viste seg å være umulig å "bestille time" der. Det var ikke sånn det fungerte, sa mannen i resepsjonen. Han skrev opp nummeret mitt og skulle få noen til å ringe!

Ja, det er nå to og en halv uke siden, og har jeg hørt noe? Neida... Hva slags opplegg er dette her? Noen andre som har vært borti lignende? Hvordan går jeg fram for å få en time NÅ?

Fortsetter under...

Say what?

 

Er selv saksbehandler hos NAV, og hos vårt kontor får selvsagt de som ber om det time hos meg.

 

Nå har det blitt noe noe som heter "nav telefoni" som man kommer til når man ringer oss. De som sitter det skriver opp timer og avtaler i outlook slik at vi får det på kalenderen vår.

 

Prøvd å ringe og bestille?

 

Uansett er det uhørt mener jeg da :P

Ja, jeg skjønte det slik at hvilken saksbehandler jeg har, avhenger av fødselsdatoen min. Han som satt i skranken er selv en av dem. Han kikket i permen sin og så sa han at han måtte få noen til å ringe meg. Ja, så du kan ikke bare sette meg opp på en time, da, sa jeg. Nei, det er ikke sånn det fungerer, det er ikke sånn de vil ha det nå, sa han.

 

Jeg får prøve å ringe nav-telefonen hvis jeg ikke hører noe rett over helga. Men jeg synes det er rart at man ikke bare kan få en timeavtale!

Greit at offentlig tjenesteyting går ut på å løse problem og bli kvitt brukeren fortest mulig, men jeg synes det er litt drøyt at man får en følelse av å være uønsket FØR man i det hele tatt har fått mulighet til å legge fram en problemstilling.

Terskelen blir jo nokså høy for meg nå mtp å legge fram noen problemer som helst... har liksom vært litt forsiktig med å kritisere dem før, men må si at dette nesten er litt tragikomisk.

 

HI

Annonse

Hahaha, ja det er håpløst. Må jo le litt, for er i samme situasjon. Her må en møte opp mellom 9 og 12 og trekke kølapp.

MEN dersom det er lang kø og du ikke kommer inn før kl 12..da må du komme en annen dag, for du slipper ikke inn da.

Det er nok desverre ganske ulik praksis fra fylke til fylke og kommune til kommune. Hovedregelen er at man skal kunne ringe eller møte opp og be om å bli satt opp til en time med sin saksbehandler. Men de som jobber i NAV er bare mennesker de også, så det er nå en gang slik at ikke alle er like serviceminded...

De burde lage en ny serviceerklæring som sa at man IKKE kan forvente å få snakke med noen og heller IKKE forvente å få den hjelpen man har krav på....

 

De har da for f... meg et regelverk å forholde seg til! Hvis de ikke kan ha folk innafor dørene, så har de da vel for f... meg ikke noe å gjøre heller???

 

Jeg jobber i butikk, men jeg kan da ikke si til kundene at de desverre ikke kan gå i kassa og legge varene på båndet, for vi har ingen her som kan ta imot betaling i dag,.....!!!??? Jeg skal få noen til å ringe deg hvis vi får ledig kapasitet... reis hjem og vent til du kan få lov til å komme hit og handle det du trenger for å overleve!

 

HI

 

........Ja til åremål på lederstillinger i offentlig sektor!

Om du fortsetter å være sykemeldt, så vil du etterhvert bli innkalt til møte med nav for å legge planer framover og se på hva som skal til for at du kan komme i arbeid igjen.

 

I ditt tilfelle så har det nok skjedd en glipp eller at nummeret ditt har blitt lagt til noen som ble syk el. Eller så har de prøvd å ringe deg to ganger hvor du ikke har tatt telefonen. Da blir det registrert i systemet som at de har ringt deg, men at du ikke er å få tak i, og oppgaven "ring Anne Hansen" blir registrert som ferdig.

 

Ring dem igjen og etterlys timen. Du kan uansett ikke forvente å få en time på dagen, for saksbehandlerene har som regel lista full i noen uker framover, men da vil du ihvertfall få en time.

Du skal kalles inn etter 6 mnd. Da blir det sikkert snart. Men uansett, enig i deg med butikk - metaforen din. Blir litt latterlig, elendig kundeservice.

 

Hilsen saksbehandleren i nav som svarte deg først.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...