Lene❤j11+g13❤ Skrevet 18. februar 2011 #1 Skrevet 18. februar 2011 Kunne tenkt meg å høre noen meninger, erfaringer og få noen råd ang dette. Syns det er litt vanskelig å vite hva man kan spise og ikke. Jeg regner med det er forskjell på hva ungene reagerer på også altså, men likevel
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 18. februar 2011 #2 Skrevet 18. februar 2011 De fleste babyer reagerer ikke på noenting- som regel er det ikke mors kosthold som gir babyen magevondt, men umodne tarmer. Så det er i grunn bare til å prøve seg litt fram, og kanskje ikke hive i seg store mengder luftfremkallende mat som f.eks kål. Les mer her; http://www.klikk.no/foreldre/dinbaby/babytid/amming/article276098.ece
Babyønske �� Skrevet 18. februar 2011 #3 Skrevet 18. februar 2011 Det er som du sier forskjellig hva barna reagerer på. De nye rådene går på at man prøver seg fram. Men de typiske tingene de reagerer på er: Løk Kål Jordbær Sitrus Skalldyr Melk, og produkter med melk, f eks sjokolade. Krydret mat Kaffe og annen koffeinholdig drikke Brus(kullsyre) Ellers finner du mer info her: http://matportalen.no/Emner/ammende
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 18. februar 2011 #4 Skrevet 18. februar 2011 Jeg glemte forresten å skrive at ingen av barna mine har reagert på noenting som helst, så her går det bra med både sterk mat, sjokkis, brus og løk- trenger ikke å tenke på hva jeg kan spise/ ikke spise=)
*smula* Skrevet 18. februar 2011 #5 Skrevet 18. februar 2011 Nr 1 reagerte på meieriprodukter fram til han var 4 mnd. Ellers ingen ting. Nr 2 er 4 uker og reagerer på kullsyre og løk. Mitt poeng er at det veldig forskjellig. Jeg ville tatt sjansen på at babyen tålte det meste og heller luke ut etterhvert de tingene du merker at h*n ikke tåler.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå