Gå til innhold

Noen allergikere som har trosset det og skaffet seg katt?

Anbefalte innlegg

Hvordan har det gått?

Jeg er allergisk mot forskjellige dyr.

Har hatt hunder (settere) som jeg tolererte greit, men etter at den siste døde, merker jeg at jeg ikke tåler andres hunder så godt.

Jeg tåler på ingen måte gnagere. Da blir jeg astmatisk. Har hatt hamster og kanin, men det var ingen suksess. Nå er jeg så glad i dyr at jeg hadde dem uansett til de døde naturlig.

Hund er uaktuelt i vår stressa hverdag. og både voksne og barn ønsker en katt. Jeg vet at jeg reagerer på andres katter, men har noen opplev at de tolerer det bedre etter hver? Jeg kan selvfølgelig gå på allergitabletter hele tiden, men ønsker i grunn ikke det.

Noen som har opplevd at det er håp?

Fortsetter under...

Jeg kjenner noen som har gjort det. De propper seg med allergimedisin hver eneste dag, og har overhodet ikke blitt mer tolerante. Heller motsatt. Jeg synes det er ganske idiotisk. Er man allergisk så er det ikke meningen man skal ha dyr.

En el annen gang kan det vel gjerne gå ekstra galt også, med at kroppen blir overbelasta med noe den ikke tåler, og går i allergisk sjokk.. Da må man spørre seg. Er det verdt å utsette seg for slikt pga et husdyr?

IKKE gjør det. Jeg trosset allergien min, og kjøpte meg marsvin. Jeg ble mer og mer allergisk med tiden. Og utviklet astma.

Ser du ikke ønsker hund, men ville heller anbefale det. Hva med å teste hunderaser som Bichon Havanis eller Bichon Friche? Fungerer fint for meg. Reagerer ikke i det hele tatt.

Går jo kanskje an å prøve kanin? Da er det litt lettere å gi bort, om det ikke skulle fungere, og den kan man ha ute på sommeren.

Jeg er allergisk mot katt og bodde i bofellesskap med ei som skaffet seg katt. Jeg ble verre og verre, og kan i dag ikke være på besøk hos folk som har katt men som har den ute under selskapet og har støvsuget overalt uten å bli dårlig.

Jeg har vært allergisk mot alle slags dyr nesten hele livet, kan ikke være i nærheten av hester-får store utslett og blemmer. Reagerer både på hunder og andre pelsdyr. Katt også, men for snart 3 år siden trosset jeg katteallergien min og vi fikk oss 2 flotte hannkatter. Var temmelig snufsete og hostete en stund men det gikk over for meg! :D

Min mann er allergisk mot katter, men både jeg og han elsker disse små vesene, så vi skaffet oss en liten pusekatt for et år siden. Hostet, nøs og klødde i en ukes tid og så kjente han ingenting. Sånn er det om vi er på langtidsbesøk hos noen med katter også.

Annonse

Jeg visste ikke at jeg var det da vi fikk katt.

Ble skikkelig dårlig. Tett i nesa, sleit med å puste, klødde i øynene, vondt i hodet, sliten. Æsj.

Katten bor nå hos eksen, noe aller er fornøyde med. ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...