Gå til innhold

Liten gladmelding (samme som ass.befr)

MK73

Anbefalte innlegg

Dere som har fulgt meg vet at jeg er gravid og starten på svangerskapet har vært vanskelig. Jeg har blødd daglig, og noen dager i forrige uke mer enn vanlig, og da fulgte det også med sterkere smerter.

På grunn av dette (og at jeg håpet det hang sammen med medisinene, og de skal jeg jo ta lenge enda) fikk jeg målt HCG i forrige uke, og målingene viste normal stigning - heldigvis. So far, so good.

Denne uken gikk det fint frem til onsdag ettermiddag, men da fikk jeg en styrtblødning - like mye som i en vanlig mens (og da blør jeg vanligvis mye) og med endel koagulert blod etc. Det varte i noen timer, og så stoppet det, og de "normale" blødningene kom tilbake.

Så igår prøvde jeg å få fremskyndet 7-ukerskontrollen, men det var umulig - dermed ringte jeg et annet sted og fikk time til privat UL i dag. Jeg var forberedt på at det hadde gått galt, men i stedet fikk vi se et lite hjerte banke på en bitteliten spire. Da kom det noen tårer av glede og lettelse! Nå kan vi fortsette å ta det en dag om gangen :-)

(Jeg har et stort hematom, dvs en blodansamling, i livmora, så det er mye blod som skal ut, men nå vet jeg hvorfor jeg blør og at spiren lever.)

Fortsetter under...

Gratulerer med fint resultat på ultralyd! Må vera fantastisk å sjå eit bankande hjarte på UL etter ein slik trøblete start på svangerskapet som du har hatt!

All mogeleg lukke til vidare! No må du ta livet med ro så godt du berre kan og som du seier fortsetja med å ta ein dag om gongen. Lukke, lukke til! Håpar inderleg dette held fram med å gå rette vegen for dykk og spira i magen!

Så glad jeg ble for å se deg her inne, og for å høre at du har sett et bankende hjerte i dag!!! HURRA!!! Gledestårene sitter løst om dagen, har jo fulgt med på deg siden jeg selv havnet i kategorien "sliter", så dette var nydelige nyheter! Du har virkelig gått gjennom det som er av prøvelser rundt ivf, nå er det din tur til å bli her inne i mange måneder.

Vet det er en påkjennelse med blødninger tidlig i svangerskapet, hadde selv daglige blødninger fra uke 6 til 11/12. Ingen kunne gi meg en forklaring på hva det kom av, og de ukene var et nerve-helvete for meg. Men det gikk bra, i dag har vi vært å sett på babyene på 3d-ul! Fantastisk opplevelse, selvfølgelig de vakreste små skapninger jeg noen gang har sett.

Så nå skal jeg krysse alle fingre og tær jeg har for deg, 2011 skal bli de barnløse sliternes år! Skal følge med på deg videre!

Stor klem fra meg!

Annonse

ÅÅÅÅ såååå glad jeg ble nå selv om magefølelsen visste at det kom til å gå bra!!!.

Her har symptomene kommet for fullt. Er kvalm og trett døgnet rundt, så kryss fingra for meg for til onsdag er det min tur til ul. Han en strålende ny uke. Håper du får deg en sykemelding slik at du får slappet litt av. Stooor klem fra Cathrine.

å himmel og haaav så glad jeg ble for dere! blødningene dine høres mye ut som de jeg hadde...dette SKAL gå bra kjære deg....for en fantastisk følelse dere må ha fått da dere fikk se og høre det lille hjerte til babyen deres...fikk helt frysninger her jeg...gleder meg til å følge deg videre! krysser fremdeles fingrene for deg jeg...sånn forsikkerhestskyld bare;)

Annonse

Hei, hei, og takk for gode vibber ;-)

Liten oppdatering: Dagens UL viste et akkurat passe stort embryo med et lite hjerte som slo akkurat passe fort. Fin, veldefinert fostersekk, fin plommesekk, og et hematom som er blitt mye mindre på de 10 dagene siden sist kontroll.

Det er håp - og man kan komme langt med å ta det en dag om gangen!

Det var godt nytt! Har følgt med på korleis det går med deg og håpa på fleire positive meldingar frå din kant!

GRATULERER med endå ein flott UL! Måtte dette forsetja å gå like bra vidare framover!!!

Det er absolutt godt håp - så kan ein vel ikkje gjera anna enn å ta ein dag om gongen og håpa det beste. LUKKE TIL!

Hei, Meg1972 *gravid*!

Takk for det :-)

Korleis går det med deg? Kor langt er du komen nå, når er termin? Formen?

Eg har masse vanlege symptom (trøytt, kvalm, kastar opp litt, svimmel, mattrøbbel, ømme bryster), heldigvis, kjekt at noko kan være normalt for meg også ;-)

Det er spanande prosesser me går gjennom! Klem til deg og spiren

• 2 uker senere...

Kjære, kjære MK73! Har nettopp logget meg på her for første gang på mange måneder, og det første jeg ser er at du er gravid! Det er fantastisk! Jeg har tenkt på deg siden sist, krysset fingrene og håpet...og så får jeg denne nyheten. Det er så uendelig fortjent etter alt du har vært gjennom at jeg blir litt blank i øynene her jeg sitter. Og dette er enda en bekreftelse på at det nytter å holde motet oppe. Gratulerer så mye, kjære deg!

Jeg ser du har hematom, du òg. Jeg vet hvor slitsomt det kan være, opplevde det samme da jeg var gravid med tvillingene. Blødde mer enn vanlig menstruasjon i over en måned, og trodde alt var over. Men det gikk bra :-)

Jeg må løpe nå, skal på helsestasjonen med de to små jentene som nå kryper rundt på golvet her. Men jeg har deg i tankene.

Klem fra meg

Hei MK73!

Skriver under på alt over her! Så bra!!!!

Håper dette går veien for deg nå kjære deg!!!

Stå på! Huske dette ordner seg til slutt om man orker kampen...

Måtte innom i dag og hilse på gamle kjente....godt å lese om deg!!!

Klem!

Tusen takk, alle sammen!

Godt å høre fra gamle kjente også!

Jeg legger inn en liten oppdatering jeg skrev på ass befr på mandag:

Mandag for en uke siden var jeg til kontroll på Riksen. Da så det meste fint ut, og hematomet var blitt ganske lite. Da hadde jeg heller ikke blødd på et par dager (o lykke - blødningsfri for første gang på 6-7 uker!). Slik fortsatt det i en liten uke. Jeg prøvde meg på jobb igjen (med blandet suksess, men det var pga tradisjonelle symptomer, og akkurat det klager jeg ikke over).

Jeg advarer herved om grafiske detaljer nedenfor!

Så stod jeg og stekte pannekaker fredag ettermiddag - og plutselig føltes det som om noen hadde "dratt ut proppen". Det ble ny og enda kraftigere styrtblødning, gjennom truseinnlegg, truse, bukse og nedover bena. Jeg tenkte bare at "nå går det galt", sprang på badet med hånda mellom bena mens jeg ropte på samboeren. Det var masse friskt, lyst blod. På den ene siden skriker hele kroppen min "nei, nei", på den andre siden sjekker den rasjonelle hjernen min godt hva det er som kommer ut. Og det var "bare" blod.

Så etter at det hele roer seg, og jeg har vasket både meg og badet (samboeren, stakkar, tåler ikke blod og begynte å kaldsvette og måtte bare sette seg ned) satt vi begge på baderomsgulvet og prøvde å puste litt, og senke skuldrene. Jeg visste at det kunne gå begge veier, men vi valgte å tenke positivt, så jeg sendte ham avgårde på jaktprøve med hunden og hadde selv en svært rolig helg hjemme alene. Det ble ikke noe mer blødning.

I dag var det altså kontroll (planlagt fra før) - og kommer vi i mål med dette så er det i alle fall liten tvil om at det er en knalltøff liten spire vi har, for den er der fortsatt, den viftet med armene, det pulserte blod i hjertet og i navlestrengen, og alle indikatorer tilsier at det ser helt fint ut (bortsett fra blødningene, da...). Hematomet er det ikke lenger spor etter i livmora.

Så da går vi tilbake til mantraet vårt: En dag om gangen. Eller som samboeren sier: "vi går for gull"!

Å herreguuud for en lettelse!!!!n puh. Satt med tårer nedover kinnene og skuldrene opp mot ørene her mens jeg leste. Har tenkt så vanvittig mye på deg. Håper vi 2 får følge hverandre til slutt.

Var selv på ul igår og det var en herlig liten spire på 3 cm og kraftig hjertebank. Er 10 uker i morgen og termin 16 okt. Så ble heldigvis satt fram noen dgr igjen. Ha en super kveld, men husk å ta det rolig nå da fremover. Masse klemmer:)

Hei MK73!

Gratulerer så mye!! Vet ikke om du husker meg, men jeg har fått mange gode svar fra deg gjennom 4 år her inne :) Jeg har fulgt med deg litt på sidelinjen, og jeg heier nå som besatt!! Dette var utrolig moro å lese :) Denne gangen føler jeg at det går bra med deg!!

Selv har jeg omsider lykkes jeg også, etter 4 forsøk, 6 innsettinger, 1 SA og 1 exu, hvor jeg måtte fjerne den ene egglederen. Jeg satte inn det siste egget jeg hadde i fryseren i juni i fjor, og det resulterte i ei nydelig jente som nå er 1 måned gammel :) Vi er utrolig takknemlige og klyper oss i armen hver dag for å være sikre på at vi ikke drømmer :)

Jeg blødde også fra uke 4 til uke 10, til tider rikelig. Etter uke 10 ga det seg, og etter det hadde jeg et normalt og fint svangerskap :) Det å blø under graviditet er visst mer vanlig enn man skulle tro.

Masse lykke til videre MK73, dette unner jeg deg av hele mitt hjerte :):):)

Klem,

Hei, lightblue!

Så artig å høre fra deg! Husker jo deg godt.. Har sett litt etter deg de siste månedene - det er en annen som har et lignende nick her inne, så når jeg ser det tenker jeg alltid på deg :-)

Det varmer å høre at du har tenkt på meg. Vi må jo støtte hverandre - vi trenger alt vi kan få av hjelp og støtte i denne prosessen, og den støtten jeg får fra deg og andre har i alle fall vært gull verdt for meg.

Tenk at dere har fått en nydelig, liten jente! Det var godt å høre. Gratulerer så mye! Viktig at vi får med oss solskinnshistoriene, også for oss gamle travere som kan føle at det aldri blir vår tur...

Tenk at du også slet med blødninger, hmmm.. Det er visstnok rundt 30% av de som føder levende barn som opplever blødninger i svangeskapet, så det er absolutt ikke uvanlig. Jeg venter i grunn på at mitt svangerskap skal bli fritt for drama.. Det hadde vært så deilig å bare ha de "normale" tingene å forholde seg til! Ikke for det, jeg er ikke engang kommet så langt som til å stole på dette enda - jeg tar det hele dag for dag, jeg har jo mistet senere enn dette før...

Jeg hadde en ny størtblødning på mandag. Ble urolig da, men dagen etter hadde jeg egentlig kommet meg igjen, så jeg venter med UL til planlagt kontroll neste uke. Utrolig hva man kan venne seg til... Idag har vi vært på genetisk veiledning (jeg blir 38 før termin), tatt blodprøver og så blir det UL om et par uker. Det blir spennende.. Skal mye til før vi velger å avbryte svangerskapet, men vi vil gjerne vite mest mulig slik at vi kan forberede oss.

Tusen takk for gode ønsker, og gode vibber oversendes for en fortsatt fantastisk spedbarnstid!

Hei igjen MK73! Hvordan går det med deg? Jeg får skikkelig flashback av å lese innleggene dine. Dette minner mye om mitt eget svangerskap, med styrtblødninger og genetisk veiledning (jeg ble også 38 før termin). Jeg gikk også bare og ønsket meg et "normalt" svangerskap, følte at jeg ikke behøvde all dramatikken etter den opptakten vi hadde hatt. Men det gikk jo bra til slutt, og det gjør det nok for dere også denne gangen :-) Du må fortelle hvordan det går på neste undersøkelse, vil gjerne følge det videre, helt til mål ;-)

Stor klem fra meg

Hei, MK73!

Eg følgjer med deg i kulissane og er veldig glad for at det framleis ser bra ut for deg! Håpar den siste blødninga heller ikkje har hatt betydning for fosteret. Og at du får eit positivt resultat på neste kontroll også! Og no må det snart vera nok drama for dykk!

Alle gode ynskjer vidare!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...