Gå til innhold

Kjære Alid@:)

Mamma`n til Ole Kristian

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hei Tirilgirl!

Koselig og bli ropt på her inne og godt å vite at andre tenker på meg:):)

Da har man nu gjort noe riktig iallefall ...hihi

Går litt opp og ned her! Fikk jo beskjed om å vente et halvt år etter forrige forsøk siden det endte som det gjorde, men så fikk vi beskjed fra klinikken at vi kunne ha fryseforsøk før den tid så da hev vi oss til i november,men jeg følte meg vel egentlig ikke helt klar for det da og da flyet ikke gikk pga dårlig vær så ble jeg ikke veldig lei meg for at vi måtte avbryte.

Etter det begynte formen å dale, var fryktelig sliten og trøtt, store konsentrasjonsvansker, begynte å få litt sånn demens tendenser så det var jo ikke så særlig morsomt. Ble veldig vanskelig å være på jobben med de symptomene. Jeg misstenkte selv B12 mangel pga at jeg er operert i tynntarmen og har hatt en del diare plager i lang tid nå. Legen mener pga alle ting jeg har vært igjennom så har jeg en liten depresjon. Er selvsagt ikke noe en kan utelukke for ivf er ikke en "dans på roser" og det er klart at man av og til er litt nedenom i forbindelser med det. Men jeg tror altså ikke at det er derfor jeg har disse symptomene. Det er mulig at det er en kombinasjon her. Uansett så er jeg til utredning for mye av dette og har sagt meg enig til å snakke med profesjonelle da jeg uansett sikkert bare har godt av det:) Tror alle kunne ha godt av det, så ser bare på det som en bonus:) Vil uansett komme til bunns i hva som er årsaken til problemene mine for vil ikke gå i gang med nye forsøk før kropp og sinn er klar til det. Er ikke så bra heller om det skulle vise seg å være en b12 mangel i forhold til ivf, da bør en få behandling for det før man kan ha nye forsøk.

Så der er jeg nå sykemeldt på min 3 uke med mye legetimer, blodprøver, samtaler med profesjonelle og alternativ behandling.

Dersom alt går greit og formen blir bedre snart så håper jeg på evt på fryseforsøk i april-mai:) Håper selvsagt at man skal lykkes til slutt med en graviditet og det hjelper på troen at Hausken har stor tro på at det skal gå bra til slutt:)

Håper det går bra med dere etter den tøffe starten dere fikk med lille Ole Kristian!? Håper han vekser seg stor og sterk og at du får nyte mamma tilværelse ;) Tenk du har blitt mamma, synes ikke det er så lenge siden du testet positivt... Men tiden går alt for fort noen ganger;) Er sikkert en fantastisk følelse å ha kommet i mål og endelig blitt mamma;)

Kos deg i mamma permisjonen Tirilgirl, ønsker deg alt godt i tiden framover!

Stor klem!

• 3 uker senere...

Hei kjære kjære deg:)

Har gått alt for lang tid før jeg har svart deg, men nå gjør jeg det:)

Snakk om en lang og kronglete vei dere har måttet gå for og få oppfylt dette store ønsket dere har. Jeg unner dere virkelig av hele mitt hjerte at dere skal lykkes å få oppleve denne fantastiske tingen i livet å få barn:)

For det er det, med hånden på hjerte, det mest fantastiske vi har opplevet:) Sier mange ganger til samboeren at hadde jeg vist hvor herlig dette er, skulle vi ha begynt mye mye før:) Altså for mange år siden, så hadde vi kanskje rukket en til hvis helsen hadde spilt på min side:)

Hadde noen tøffe uker her i januar og februar. Ole Kristian fikk en liten neseforkjølelse, men jeg ble så redd og engstelig for at han skulle slutte og puste......jeg jobber jo på en intensivavdeling for voksne. Greide ikke og skille denne verden fra barneintensiv. Heldigvis forsto de oss på sykehuset så vi var nede noen ganger og fikk sjekket han, slik at jeg kunne prøve og roe meg ned. Men fikk nok en skikkelig reaksjon på alt, og har begynt på medisiner som hjelper for denne angsten jeg fikk. Har også vært til samtale med psykolog på spebarnsteamet. Men da hadde det gått en tid og medisiner hjalp, jeg hadde roet meg ned og fått orden på døgnet med søvn og alt. Så har ikke noe behov for mer oppfølging der nå, men saken står åpen slik at jeg bare kan ringe om det kommer opp noen mer. Og det er trygt og tenke på.....

Så nå har jeg bare deilige dager med Gullet:) Koser meg som jeg aldri trodde jeg kunne gjøre. Han er er veldig snill og rolig gutt, og vi har vært så utrolige heldige med en frisk baby uten komplikasjoner:) Nå har det jo blitt mildere ute så vi kan komme oss ut. De første mnd var vi jo bare inne pga liten baby og veldig kaldt ute. Så nå er det jo bare fryd og kos:)

Håper virkelig helsen din er mye bedre, at du fikk god hjelp og støtte. Og håper av hele mitt hjerte at kropp og sjel er klar til nye runder om ikke for lenge....håper du kommer inn her og oppdaterer med gode nyheter om ikke for lenge:) Teker masse på deg og krysser armer og ben for at det nå skal gå deres vei denne gangen:)

Varm klem fra meg

• 2 måneder senere...

Hei Tirilgirl!

Beklager at det har gått så lang tid, men som deg er det litt lang tid mellom hver gang jeg er her inne;) Håpe det går bra med deg og familien din;) Ole Kristian er vel blitt ganske stor nu og jeg kan se for meg at dere koser dere masse:)

Går ganske greit med meg, det vil si at etter mye utredning så har jeg fått diagnosen utmattelsessyndrom:/ Er ikke helt ferdig med utredninga, men dersom det ikke ligger noe annet fysisk i veien med magen min så er det diagnosen jeg har fått. Vet ikke helt va jeg skal si eller tro om det, men mye av symptomene stemmer så må vel bare innse at det faktisk er det. Fikk bare beskjed om at jeg hadde bøttevis av grunner/årsaker til at jeg skulle kunne få denne sykdommen med alt jeg har vært igjennom de siste årene i tillegg til en hektisk jobb som kanskje har utløst det til slutt. Jeg har en mild grad av det så vi håper at innen høsten så skal jeg være helt frisk og i jobb igjen. Pga dette har jeg heller ikke hatt flere forsøk, må nesten ha litt energi og overskudd for på gå igjennom det;) Vi håper og tror at vi til høsten skal ta et fryse forsøk og evt de siste 2 forsøkene vi har igjen.

Det har vært litt deilig med 1 års pause fra alt det kjøret der, men skal bli fint å kunne gjøre en siste innsats;)

Ellers har jeg det veldig bra, ser fram til ferien vi skal på, mulig det blir et hytte kjøp snart og ellers bare nyte sommeren:)

Ønsker deg en riktig god sommer og kos deg masse med familien din;)

• 2 måneder senere...

Hei kjære Alid@

Jeg håper virkelig du er innom her en gang i blant, ser det er lenge siden du skrev til meg, og vips så har sommeren gått:)

Tusen takk, jeg stor koser meg med Ole Kristian:) I går var han 10 mnd. og da litt over 7 mnd. korrigert. Han er en stor fin og ikke minst frisk gutt på 9300 gram og over 75 cm lang:) Når jeg nå sitter her og skriver til deg, sitter jeg og ser han på babycall skjermen, nå har han sin formiddagslur:) Han henger litt etter de andre på samme alder med tanke på motorisk. Han krabber ikke ennå, men vet jo dette er veldig individuelt så vi tar det helt med ro:) Han ruller rundt og aker seg litt bakover og er kjapp til og hente leiker og andre ting han får lyst på:)

Nå er jeg veldig spent på hvordan det går med deg, og ikke minst med formen din. leste jo at du fikk en nesten sikker diagnose på utmattelsessyndrom. Har det blitt noe mer utreding på dette for deg eller??? ja kjære vene, tenk på alt du/dere har vært igjennom, ikke rart kroppen setter ned foten og sier at nå er det nok!!! Så da vet jo du som meg, at det er viktig og lytte etter de signalene den gir....

Nå håper jeg av hele mitt hjerte at dere har hatt en deilig ferie, og nytt sommeren og hverandre:) Fått samlet krefter til evt. nye forsøk. jeg håper og ber om at dere nå må lykkes, det er dere så vel fortjent.

Som sagt håper jeg du kommer inn her og leser meldingen fra meg, du skal vite jeg tenker masse på deg og krysser virkelig alt jeg har for at deres skal lykkes med å få oppfylt drømmen deres. Hvis du vil, må du gjerne søke meg opp på Facebook, se bilder av det lille miraklet vårt:)

Varme klemmer fra meg:)

• 2 måneder senere...

Hei Tirilgirl!

Nå er det igjen lenge siden man har vært her inne som du sier vips så var sommerferien over og vips sier jeg så er det snart jul;)

Koselig å høre at det går fint med dere, at Ole Kristian er en frisk og sunn gutt:) At han henger etter litt er jo som du sier veldig individuelt så ikke noe grunn til bekymring;) Jeg får prøve å søke deg opp på facebook så jeg får sett på den flotte gutten din;)

Det går fint med meg nå det vil si at jeg fikk diagnosen utmattelses syndrom, men er nå så og si frisk. Skulle starte med fryseforsøk, men da ble det oppdaget store cyster som dem ikke er sikre på hva er(mest sannsynlig endo) Så da blir veien framover litt lengere med tanke på forsøk da vi må finne ut av cystene:( Har en lang endo historie så det er ikke bare bare med operasjon heller.

Prøver uansett å tenke positivt og være optimistisk og har ved hjelp av div alternativ behandling blitt i mye bedre form når det gjelder energi,smerter og lettere til sinns:)

Satser på at jeg skal lykkes, jeg gir meg i allfall ikke før all håp er ute:)

Stor klem;)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...