beggeto Skrevet 18. februar 2011 #1 Del Skrevet 18. februar 2011 Hei, har ei meget aktiv jente på 3 år. Sover heldigvis godt på natta og det er jo først og fremst positivt at hun er aktiv og glad i å leke. Men noen ganger hadde hun (og vi) hatt godt av litt roligere stunder. Nå er hun f.eks ganske forkjøla. De første dagene var hun såpass syk at hun sov mye av dagen, da begrenset det seg selv. Men nå her hun like aktiv som ellers, selv om hun hoster og snørrer og tydelig blir fort sliten. Etter barnehagen er hun helt skutt og jeg prøver å få henne til å sette seg i sofaen, høre på en lydbok el.l. Men det er helt umulig. Hun vil så gjerne leke men bryter sammen og hyler for den minste ting fordi hun egentlig ikke orker. Kan fint sitte et par timer foran tv'en men jeg vil så gjerne at hun skal kunne slappe av litt uten den. Jeg er hjemme med minste og skulle gjerne hatt største hjemme noen dager (ihvertfall henta ekstra tidlig) så hun kunne hvilt seg litt, men det nytter ikke. Det er full fres uansett og hun kjeder seg fort. Noen som har tips? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142924579-barn-som-aldri-slapper-av/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
meg og jentene Skrevet 18. februar 2011 #2 Del Skrevet 18. februar 2011 Jeg har en jente som ligner på din. Har ikke så gode råd til deg, men kanskje en trøst å vite at ditt barn ikke er eneste? Min jente har vært veldig aktiv fra hun lærte og gå, og hun har alltid vært helt utslitt når hun kom hjem fra barnehagen. Før hun ble tre, var det sånn at hun nesten ikke kunne være fulltid i barnehagen uten at hun var helt "skutt" på ettermiddagen og gjerne gråt for den minste ting. Hjalp litt med korte dager i barnehagen, og at hun rett og slett kjedet seg litt hjemme. Må innrømme at vi også har brukt tv'en endel. Til tider eneste som fikk henne til å sitte rolig. Synes ikke vi skal ha dårlig samvittighet for å bruke tv, bare vi kontrollerer hva de ser på. Kanskje datteren din også vil prøve seg på pc-spill? Det har vært populært her. Nå er hun godt over fire, og det går mye bedre. Hun er fortsatt en aktiv jente, men tåler det mye bedre og blir ikke så sliten på ettermiddagene lenger. Tipper det går seg til med din jente også, bare hun blir litt eldre. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142924579-barn-som-aldri-slapper-av/#findComment-142924694 Del på andre sider Flere delingsvalg…
meg og jentene Skrevet 18. februar 2011 #3 Del Skrevet 18. februar 2011 Glemte å skrive at nå som hun er litt eldre, kan hun høre på cd-er og lese bok (at jeg leser for henne) i lang tid i strekk, så hun har blitt roligere med tiden:) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142924579-barn-som-aldri-slapper-av/#findComment-142924709 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trollemor75 Skrevet 18. februar 2011 #4 Del Skrevet 18. februar 2011 Min sønn er også alltid i bevegelse. Han er bare 2 år, men akkurat som din datter, klarer ikke å sitte i ro, og blir veldig sur når han er for trøtt til å fortsette. Det var en real kamp å få han til å sove på dagtid som baby, det var alltid noe annet han heller ville gjøre/se/delta i. Men om kvelden er det som å slå av bryteren, han slukner med en gang han er i sengen. Bøker holder han opptatt noen få minutter, men han ville heller leke med de selv enn å bli lest. TV holder han i ro maks 30 minutter, hvis han ikke er for trøtt fra før. Gjør ingen forskjell om han er syk eller frisk, han er like rastløs. Blir litt bedre når han ikke går i barnehagen i en periode. Ingen gode råd altså, bare min sympati og forsikring om at du ikke er alene. Som du sier, det er positivt at de er aktive, men slitsomt for oss foreldre i perioder så lenge energien ikke kan kanaliseres gjennom sport og andre strukturerte aktiviteter. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142924579-barn-som-aldri-slapper-av/#findComment-142924728 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå