Gå til innhold

Andre herinne som har anstrengt forhold til svigerinne?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har egentlig et godt forhold, prater daglig med hverandre, men det er ting som irriterer meg grenseløst.

Hun har dårlige sosiale antenner, så om hun kommer når vi f.eks spiser middag og hun ikke liker det vi har så går hun gjerne rundt bordet og sier "æææææææææææsj". Da sitter våre to barn på 3 og 4 år og spiser. Hun har et barn på 2 år selv også. 

Hun eier ikke begrensninger om hvor lenge hun kan være på besøk. Når jeg fikk første ungen satt hun i opptil 8 timer en gang. Er blitt bedre nå da som hun har en travel unge selv som blir grinete etter hvert.

Hun er også veldig intens, følger godt med på hva andre gjør for hun skal være hakket bedre selv. Det meste er meg, meg og atter meg, men det overser jeg litt likevel :P 

Anonymous poster hash: fc693...f02
Skrevet

Hun er veldig hyggelig og alt det der. Men hun er veldig nøye når det gjelder utseende og huset de eier. Hun bruker masse penger på innredning og diverse til huset.Jeg føler meg da egentlig ganske liten i forhold til henne. Jeg og min samboer holder begge på med utdannelse og har derfor lite penger, i tillegg har vi et barn sammen som koster. Vi leier leilighet og eier ikke så mange flotte møbler som henne.Det er ikke det at jeg sjalu selv om jeg skulle ønske jeg var ferdig med skole og hadde fast inntekt. Skulle gjerne hatt huset deres jeg, men saken er det at hun er ganske nedlatende ovenfor meg. Enda hun vet at vi er i den situasjonen vi er.Men en ting hun ikke snakker om er utdannelse og jobb. Hun har ingen utdannelse utover vgs og jobber på et lager. Så det temaet skyr hun.Hun og min bror har ingen barn ennå, og begge jobber fulltid så jeg forstår at de har mer penger å rutte med enn oss, men jeg skulle så ønske at hun ikke var så nedlatende mot meg, måten hun snakker til meg på.Er synd egentlig for jeg kjente henne fra før(fra vgs) og var glad jeg skulle få en svigerinne jeg kjente fra før. Men neida, vi har ikke noe godt forhold :( jeg blir bare deppa av å henge med henne.

En dag i fremtiden snur det. Da får dere igjen for utdannelsen. Hold ut.

Anonymous poster hash: 856f9...b84

Skrevet

Her er det sånn at svigerinna bruker penger for alt mulig. Kjøper barna dyre klær, sko, hvert år og så klager på hvordan hun har ikke penger, er skilt, dårlig råd og generelt prøver å få sympati slik at hun får penger fra andre. Og så starter hun å bruke vanvittige summer på altfor dyre klær for altfor små barn og begynne igjen å klage på dårlig råd, igjen hun er alenemor, skilt etc etc. Må si hun har legelønna! Likevel bruker hun opp alt av penger!

Anonymous poster hash: 92425...dc1
Skrevet

Jeg liker min svigerinne, men jeg tror ikke hun liker meg. En gang for lenge siden i fylla kom sannheten. Hun lurte på hvor det var blitt av den festlige og morsomme jenta hun en gang kjente. Jeg var blitt så treig etter at jeg ble sammen med mannen min, og at hun følte at jeg ikke var meg selv lengre. Det såret meg veldig. Jeg har roet meg etter at jeg ble sammen med mannen min, og jeg er mindre fjasete og flåsete. Jeg er mer seriøs nå, og vil heller ha faglige diskusjoner enn fjasing. Hver gang jeg ser henne stikker det inni meg, fordi jeg føler at hun ikke liker meg lengre.

Skrevet

Ikke akkurat anstrengt forhold, men vi eier ikke kjemi sammen :(

Skrekken er å bli alene med henne for da sliter vi begge med å holde samtalen gående.

Det er ingenting i veien med henne, hun er stort sett blid og hyggelig, men vi blir aldri venninner, for å si det sånn :(

Trist, for mannen min og broren hans er veldig gode venner og når vi er sammen alle 4 har vi det hyggelig - men som sagt så prøver vi begge å unngå å komme på tomannshånd.

Skrevet

Jeg er mer seriøs nå, og vil heller ha faglige diskusjoner enn fjasing.

Det hørtes vanvittig kjedelig ut. Man kan da fjase og snakke om uviktige ting, dele fra livet sitt og ha det gøy, selv om man er voksen.

Jeg har to svigerinner. Hun ene er helt grei, veldig annerledes enn meg, men helt grei og jeg har ingen ting imot henne. Hun andre har jeg faktisk aldri møtt. Hun er ca 25 år eldre enn meg og bor på en annen kant av landet. Men hun er sikkert grei, hun og.

Skrevet

Det hørtes vanvittig kjedelig ut. Man kan da fjase og snakke om uviktige ting, dele fra livet sitt og ha det gøy, selv om man er voksen.
Jeg syntes selv at jeg har det gøy og jeg deler fra livet mitt og jeg er også interessert i andre. Jeg er bare ikke så vill lengre at jeg bare må gå i BH og bastskjørt på fest, bare MÅ nakenbade, bare MÅ fortelle grovviser så folk får bakoversveis osv. Det blir litt for tenåring når man er i 30 og 40 årene syntes jeg. Mulig jeg er kjedelig for noen da, men jeg syntes nå at det er interessant å diskutere samfunnet vårt, dagsaktuelle hendelser osv.

Skrevet

Jeg syntes selv at jeg har det gøy og jeg deler fra livet mitt og jeg er også interessert i andre. Jeg er bare ikke så vill lengre at jeg bare må gå i BH og bastskjørt på fest, bare MÅ nakenbade, bare MÅ fortelle grovviser så folk får bakoversveis osv. Det blir litt for tenåring når man er i 30 og 40 årene syntes jeg. Mulig jeg er kjedelig for noen da, men jeg syntes nå at det er interessant å diskutere samfunnet vårt, dagsaktuelle hendelser osv.

Det er jeg enig i - nakenbading og blotting på fest er helt unødvendig. Visste ikke at det var det du mente med "fjas". Så du er nok ikke så kjedelig likevel! :)

Skrevet

Nr 1 - Hun er vanskelig å komme inn på. Vi treffes nesten aldri, og jeg føler jeg ikke kjenner barnet deres, noe som er veldig synd. Vi er ganske ulike også.

Nr 2: Er singel og hyggelig. Men moren duller med henne hele tiden. Hjelpes liksom! Hun er 22 år gammel :o

Nr 3: Vi har et kjempe fint forhold, og det er jeg kjempe glad for.

Anonymous poster hash: 14457...4b1
Skrevet

Det er jeg enig i - nakenbading og blotting på fest er helt unødvendig. Visste ikke at det var det du mente med "fjas". Så du er nok ikke så kjedelig likevel! :)
Takk :-). Jeg var jo ikke så tydelig på hva fjas var, så det kunne du umulig vite :-).

Skrevet

Min svigerinne er egentlig både koselig og grei, men hun maser så! Ikke når vi er sammen, men når vi ikke er det. På Facebook. Hun lurer hele tiden på hvordan det går, og hva jeg gjør. I dag har hun spurt om det tre ganger, på ca 4 timer. Jeg slår faktisk av chatten pga henne av og til...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...