Anonym bruker Skrevet 18. februar 2011 #1 Skrevet 18. februar 2011 Trenger ikke nødvendigvis være direkte dårlig, der man ikke kan prate med hverandre. Men at noe ikke er helt som det skal være. Er rett og slett direkte slitsomt.....
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2011 #2 Skrevet 18. februar 2011 Jeg har nok ikke det beste forholdet til en av mine svigerinner, litt anstrengt å prate med henne. Hun er ekstremt opptatt av utseende, prestisje, penger og merkeklær, og jeg er helt motsatt. Men det går jo greit i sosiale settinger, men er ikke sånn at vi er noe særlig sammen på fritida nei.
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2011 #3 Skrevet 18. februar 2011 Har til begge, for de er helt totalt ulike meg.. Latere mennesker skal du lete lenge etter. Ser aldri for meg at vi kommer til å ha noe forhold.. Huff, det er fælt, men sånn har det blitt.
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2011 #4 Skrevet 18. februar 2011 Ja, jeg. Jeg har en svigerinne som har et voldsomt behov for å fremheve seg og sitt. Hun vet best, om alt, har de fineste tingene, den beste/ mest krevende/ mest ansvarsfulle/ mest slitsomme jobben, alt ettersom hva ,an snakker om osv. Om det skulle være sånn at noen har noe som er nyere/dyrere/bedre enn henne, så snakker hun dritt om det. F. eks, så fikk hun ny mobil i sommer av jobben.Hele høsten har hun snakket om hvor upraktisk den mobilen er ( men dyr!), og at hun heller ville hatt en med qwerty-tastatur. Jeg kjøpte ny i høst, og med det hun hadde sagt i minne, valgte en med fullt tastatur. Da hun så den, så var det ikke måte på hvor unødvendig det var med tastatur på mobilen. Det ville jeg jo ALDRI få bruk for, og mobilen ble jo tyngre av det, og jeg burde mye heller ha kjøpt en sånn som hun hadde... Så slitsomme svigerinner kan jeg litt om...
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2011 #5 Skrevet 18. februar 2011 Hun er veldig hyggelig og alt det der. Men hun er veldig nøye når det gjelder utseende og huset de eier. Hun bruker masse penger på innredning og diverse til huset. Jeg føler meg da egentlig ganske liten i forhold til henne. Jeg og min samboer holder begge på med utdannelse og har derfor lite penger, i tillegg har vi et barn sammen som koster. Vi leier leilighet og eier ikke så mange flotte møbler som henne. Det er ikke det at jeg sjalu selv om jeg skulle ønske jeg var ferdig med skole og hadde fast inntekt. Skulle gjerne hatt huset deres jeg, men saken er det at hun er ganske nedlatende ovenfor meg. Enda hun vet at vi er i den situasjonen vi er. Men en ting hun ikke snakker om er utdannelse og jobb. Hun har ingen utdannelse utover vgs og jobber på et lager. Så det temaet skyr hun. Hun og min bror har ingen barn ennå, og begge jobber fulltid så jeg forstår at de har mer penger å rutte med enn oss, men jeg skulle så ønske at hun ikke var så nedlatende mot meg, måten hun snakker til meg på. Er synd egentlig for jeg kjente henne fra før(fra vgs) og var glad jeg skulle få en svigerinne jeg kjente fra før. Men neida, vi har ikke noe godt forhold jeg blir bare deppa av å henge med henne.
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2011 #6 Skrevet 18. februar 2011 Heh, det kunne glatt være min svigerinne det der 14:05:-) Helt lik jo! Ufattelig slitsomt...... Blir galt uansett hva man gjør, sier og mener liksom. Vet ikke hva det bunner i, men normalt er det jo ikke. Tipper det er en slags konkurranse, eller en snodig form for misunnelse.
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2011 #7 Skrevet 18. februar 2011 Anonym 14.16, tenk på at en gang er du og din mann ferdig utdannet, og får gode jobber, mens hun fortsatt jobber i lavtlønnet arbeid på lager. Hvem er det da som sitter best i det? Grunnen til at hun er nedlatende mot deg bunner nok mest i misunnelse. Kanskje hun har lyst på barn, kanskje hun har lyst å utdanne seg, men har lavt selvbilde og ikke tørr etc etc Egentlig er det synd på henne, tenk på det og hev deg over den nedlatende tonene hennes. Når alt kommer til alt så er det kanskej du som er den heldige her?
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2011 #8 Skrevet 18. februar 2011 Er av den slitsomme typen. Snakker bare om seg selv og hvor mye verre det er for henne. Bruker mye penger på seg selv. Jeg oppfatter henne som selvopptatt og bryr seg lite om andre. Venninne emne: nei. Tror ikke hun har så mange venninner heller, det er få som orker slitsomme jenter. Jeg opplever også denne konkurransen og misunnelsen på oss. Vi har nå akkurat det vi trenger så hun behøver ikke være misunnelig på oss.
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2011 #9 Skrevet 18. februar 2011 Jepps...dette kan jeg alt om.... Min svigerinne er uten utdannelse... bare avbrutt videregående... tre store barn, for hun fikk barn TIDLIG... jobber som pleieassistent på et sykehjem.. gift og har et fint hus.. vi kunne hatt mye å snakke om.. men de eneste temaene hun snakker om er sykdommer, medisiner, trening og slankepiller.. ( må legge til at damen er sikkert bare 45 kilo...) Hun snakker om alle sykdommene og tilstandene barna hennes har... men det rare er at når de går til lege så koker ting lissom ut i kålen...stakkars barna går jo rundt og tror at de har både det ene og andre.... ( eks... sukkerintolleranse, beinkreft, hodesvulst...tja.. litt sånn ymse...) Når vi sitter i familieselskap sitter hun å regner ut antall kalorier hun har spist og sier hvor lang tur hun må gå om kvelden for å kompansere...utrolig trivelig å servere henne mat lissom... hun sitter også å regner ut hvor mye kalorier barna på 13 , 16 og 19 har spist.. og sier at nå er det nok .. dere får ikke spise mer.. for da blir dere feite... ( FESTLIG!! ) Jenta på 13 er utrolig tynn og liten og kjemperedd for å legge på seg... Og mor kan feks prestere å si med hele slekten til stedet at jenta har blitt feit for hun passer ikke inn i morens klær lenger... tja... dette var vel LITT av det som skjer med denne damen.. vi ser de bare i de "obligatoriske" bursdagsfeiringer og sammenkomster..det blir for slitsomt...
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2011 #10 Skrevet 18. februar 2011 Jepp! Svigerfamilie forøvrig er helt topp, men med den dama vet jeg jo aldri hva som gjør at hun hauser seg opp i dimensjoner utover det normale. Helt uskyldige og vennlige kommentarer medfører en tirade av en annen verden.
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2011 #11 Skrevet 18. februar 2011 Oh my good, den dama trenger jo hjelp. Føler dere ikke at dere rhar ett ansvar overfor barna? Hun ødelegger dem jo, stakkars
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2011 #12 Skrevet 18. februar 2011 Jeg har i løpet av de tre siste årene sendt 4 bekymringsmeldinger til barnevernet.. så jeg har gjort mitt.. MEN.. de har fått litt veiledning..og så er BV ute av bildet igjen.. så dessverre ikke mye vi kan gjøre....å snakke med henne funker ikke for å si det sånn!
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2011 #13 Skrevet 18. februar 2011 Jeg er så heldig at min svigerinne har blitt min nærmeste venninne. (Søster til min mann). Vi finner på utrolig masse sammen, jenteturer, familieferier, vinkvelder osv. Setter utrolig stor pris på henne! Det er den eneste svigerinnen jeg har, å kommer til å få. (hvis ikke ikke plutselig noen av mine søstre skifter legning). Føler meg utrolig heldig når jeg leser historier her inne om fæle svigerinner..
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2011 #14 Skrevet 18. februar 2011 Svigerinnen min er en ordentlig bedreviter. Har ingen barn selv, men vet ALT om barneoppdragelse og hvordan de skal være kledd og i det heile tatt. Ofte sier hun ting som en kommentar høyt ut i luften og gjerne i større familieselskap. Som for eksempel: ikke rart du ikke snakker som går med smokken hele tiden osv... Hun er i tillegg den eneste av tanter, onkler, besteforeldre, og venner av oss som småen IKKE vil til, og han er snart tre år gammel....
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2011 #15 Skrevet 21. februar 2011 Jeg har en svigerinne som aldri kommer på besøk. Man ser lang vei at hun ikke ønsker kontakt, og når hun en sjelden gang kommer, så gjesper hun og er totalt uinteressert......Og kan ikke reise fort nok igjen.
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2011 #16 Skrevet 21. februar 2011 Om 6-7 år snur det, dvs dere har gode jobber og mer penger å bruke enn henne som er uten utdannelse.
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2011 #17 Skrevet 21. februar 2011 Min svigerinne har hatt et forhold til min mann før min tid, så etterpå til min manns lillebror, og nå er dama gift med min manns storebror. Så her har vi en skikkelig god stemning i alle familiselskap..........
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2011 #18 Skrevet 21. februar 2011 Ja det er ganske anstrengt til 2 av 3. De er helt ekstreme til å legge seg opp i ting de ikke har noe med, belærende og misunnelige. De unner ikke hverandre (og andre) en dritt, og viste sitt sanne jeg under et arveoppgjør nå nylig. Nei de kan få være i fred, jeg orker ikke forholde meg til de. Svigermor og svigerfar er kjempesnille, hvordan de har fått to slike jenter er helt utrolig.
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2011 #19 Skrevet 21. februar 2011 Ja, til begge to egentlig! Hun ene er en manipulerende heks! Hun er altså så sleip og egoistisk at jeg får helt makk!! Og hun slenger så mye drit om folk, nære venners betroelser og tragedier er det store samtale emnet og har hun ikke noe å fortelle så vrir hun på noe som har blitt sagt sik at det blir negativt og kan sladres om. Vi omgås stort sett bare når vi må, men etter jeg også fikk barn har det kommet seg litt fordi hun vil være med nevøen sin. Jeg kommer nok aldri til å bli venninne med henne uansett, vi er alt for ulik. Mannen min liker hverken henne eller mannen så det er heldigvis ikke bare meg. Hun andre er så sinnsykt lat og utrolig lite intelligent... Kan ikke snakke med henne om noe for hun interesserer seg ikke for noe som helst annet enn det der som går på tv 2 kl15.30. husker ikke hva det heter...og sladder om andre. Men hun er veldig snill i bunn og grunn, men det blir så kjedelig å være med henne over lengre tid når hun ikke har noe å snakke om. Dessuten har hun ikke helt sosiale antenner for at hun sier stygge ting rett til folk og at vi kan bli fornærmet av det. Helt unødvendige og åpenlyse ting, jeg oppfatter det som å gni salt i sårene for å si det slik... Problemet her er at min mann og hennes mann er bestekompiser... Hele sviger familien er forresten eksperter på sladder så der er det bare å holde munnen lukket og ikke kommentere noen ting, for det blir vridd på og kommer rett tilbake til oss... Jeg holder meg for god for sladder og har rom for at alle ikke er like eller har samme mening som meg...
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2011 #20 Skrevet 21. februar 2011 jeg hater min svigerinne faktisk. hun er en komplett idiot uten sosiale antenner. har maaaange historier men de passer ikke her. en ting jeg vil si er at hun ikke evner å se at handlingene hun utøver ikke forsvinner selv om hun innrømmer dem. konsekvenser blir det uansett. jeg har fått mitt for å si det sånn.
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2011 #21 Skrevet 21. februar 2011 Et angstrengt forhold til hun ene pga et forhøyet alkoholforbruk, sitt forhold til menn, og hvordan hun ellers styrer hverdagen med unger, alkohol, utnytter xmann etc..
kendall Skrevet 2. november 2013 #22 Skrevet 2. november 2013 Svigerinnen min er en ordentlig bedreviter. Har ingen barn selv, men vet ALT om barneoppdragelse og hvordan de skal være kledd og i det heile tatt. Ofte sier hun ting som en kommentar høyt ut i luften og gjerne i større familieselskap. Som for eksempel: ikke rart du ikke snakker som går med smokken hele tiden osv... Hun er i tillegg den eneste av tanter, onkler, besteforeldre, og venner av oss som småen IKKE vil til, og han er snart tre år gammel.... Slik er svigerinna mi også. Hun vet ALT og prøver stadig å finne feil med meg som mor....
Anonym bruker Skrevet 2. november 2013 #23 Skrevet 2. november 2013 Synes det er trist at jeg ikke klarer å ha et uanstrengt forhold til min svigerinne. Tror ikke hun liker meg. Vi har mye humor i min familie og vi ler hjertelig. Når hun er tilstede blir det totalt humørløst og samtalen går tregt. Kjenner faktisk ikke igjen min egen bror når hun er i rommet Anonymous poster hash: 5e5d4...712
Mandala Skrevet 2. november 2013 #24 Skrevet 2. november 2013 Jeg har ikke noe bra forhold til min svigerinne. Det er bare noen få år mellom oss, men hun virker mye eldre. Hun er kanskje litt "tantete". Men det verste er at hun er veldig dømmende. Mye baksnakking.
Rediken Skrevet 2. november 2013 #25 Skrevet 2. november 2013 Vi har egentlig et relativt greit forhold. Problemet er bare at av og til gjør hun ting som irriterer vettet av meg. En ting er at hun er at hun blir så lett sjalu, foreldrene hennes (mine svigerforeldre) kan ikke skryte av verken meg, mannen min eller barna våre i nærhete av henne for da blir hun sur og sjalu. Dette bunner nok i at hun må være best og hun må ha de beste tingene. En annen ting er at hun hele tiden skal låne ting, og da snakker vi om personlige ting som undertøy eller ting jeg er veldig redd for...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå