Mamma til en liten prinsesse Skrevet 18. februar 2011 #1 Skrevet 18. februar 2011 Hei, bare lurer på hvordan babyen deres søvn-mat mønster ser ut?
Brillemamma Skrevet 18. februar 2011 #2 Skrevet 18. februar 2011 Hei! Her har vi ikke så mye mønster når det gjelder mat iallefall..;P Hun får pupp om hun er litt sutrete, når hun har våknet fra en lur, om vi skal ut (så jeg er sikker på hun er mett..)... Er ikke begynnt med noe fast føde enda. Hun legger seg for natta kl 19-19.30. Da sover hun til 1-2, får mat, sover videre til 6, får mat, og sover videre til rundt 8, da er det morgen Hun er våken ca.1,5-2 timer før hun må ha lur igjen. Sånn er det gjennom hele dagen. Sover ikke så lange lurer, max 1 time hver gang..så blir rundt 3 lurer hver dag. Kan ikke sove etter kl 17, da får vi henne ikke i seng før seint..så den siste luren prøver vi å få til rundt kl 16 sånn at hun sover til 17
Mamma til en liten prinsesse Skrevet 18. februar 2011 Forfatter #3 Skrevet 18. februar 2011 Ok, snuppa mi sovner ikke før halv 23-23.. Før sov hun til ca 8, fikk pupp og sov videre til 9-10.. Nå i det siste har hun begynnt å våkne mye mer om natta (3-4 og 5-6 tiden) og vil gjerne stå opp 8.. Det å stå opp 8 er ikke noe problem, men kunne gjerne sett at hun sovna litt tidligere.. I løpet av dagen sover hun kun ca 3 lurer om dagen ca 20-30 min om gangen.. Kanskje jeg burde prøve å ikke la hun sove etter kl 16.. Hun har begynnt med fastføde, så får kvelds grøten kl 21, og lunsj grøt ca 12, men fortsatt vil hun ha pupp hver time halvannen om dagen :S også har hun fått en tann så har begynt å bite meg også., hehe.. noen som har noen tips og råd?
MammaTilEnPrins-ØnskerNr2<3 Skrevet 18. februar 2011 #4 Skrevet 18. februar 2011 Min gutt er 5 mndr og slik ser våre dager ut : MAT: Frokost: Grøt + vann Lunsj: 160 ml mme + fruktbeger/frukt-youghurt Middag: Middagsglass + vann Mellommåltid: 160 ml mme Kvelds: grøt + vann SØVN: Sover fra ca kl 18.30-08.00 I løpet av dagen har han som regel 3-4 smådupper (på 30 min). Innemellom slår han til å sover 1,5-2,5 timer i strekk, men det er uhyre sjeldent. Når han gjør dette, blir det som regel bare 1-2 smådupper i tillegg.
to søte små jenter Skrevet 18. februar 2011 #5 Skrevet 18. februar 2011 Babyen min våkner rundt halv-sju-sju. Får litt pupp når hun våkner. Er våken ca 2 timer. Sover 30 min. Er våken ca 1,5 time, får litt grøt (i begynnerfasen) og pupp. Sover ca 3 timer, fra rundt 11. Får pupp igjen når hun våkner. Vil ha pupp ganske ofte på ettermiddagen. Sover siste dupp ca kl 17, varer 30 min. Legger seg ca 19.30. Våkner å vil ha mat ca 3 ganger iløpet av natta. Er svært glad for at hun har en langdupp midt på dagen. Det hadde ikke barn nr 1.....
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 18. februar 2011 #6 Skrevet 18. februar 2011 Lilleloppa mi på 5 mnd fullammes fortsatt, så det puppes litt her og litt der egentlig, uten så mye system foreløpig. Kommer nok når vi begynner med fast føde tenker jeg, så stresser ikke. Hun tar natta ca kl 20, og sover til 09 eller 10, avbrutt av X antall puppinger (vi samsover, så har ikke heeelt kontroll på hyppighet og klokkeslett må jeg ærlig innrømme, siden vi sover oss gjennom det begge to;) På dagen har hun som regel 3 blunder; to lange og en kort. Som regel ca 1 time på første blund, andre blund er gjerne 2 timer, mens den siste er som regel bare en liten halvtime. Nå er hun småsyk og hoster noe helt forferdelig, og da blir ikke søvnen like god dessverre, så håper at hun snart blir frisk igjen!! (men mye sykdom må man vel nesten bare regne med, når man har en storesøster som tar med seg mye bassilusker hjem fra barnehagen...dessverre... :/
<3_2gutterogeijente_<3 Skrevet 19. februar 2011 #7 Skrevet 19. februar 2011 jenta mi på 4,5 mnd fullammes(har fått noen smaksprøver,men ikke fast hver dag). Her legger hun seg ca kl. 21 og sover til ca.07-08,alt ettersom. Her puppes hun hele natten da hun sover med meg fra hun våkner 1. gang etter hun har lagt seg(alt mellom 01-04). Står opp mellom 7 og 8 som sagt. Sovner i vognen kl ti når mellomste blir levert i bhg og sover da mellom 3 og 4 timer stort sett. Blir derfor kun en liten lur på 1/2-1 time litt senere. Har heldigvis fått inn en grei sove vane etter mye tull og lite søvn. Heldigvis:) (også sykdom her. Hun er veldig tett og dette forstyrrer henne litt i forhold til søvnen,men sånn er det når man har storesøsken i bhg som hun over sier)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå