Gå til innhold

Hva er maks dager man kan få KS før termin?

Anbefalte innlegg

Jeg har termin 16.april, har fått invilget KS 6.april, altså 10 dager før. Vil egentlig fremskynde datoen, men liker datoen i seg selv nå får babyen begges brødre fødselsår i sin fødselsdato, så jeg bør nok holde ut.

Men går det ann å fremskynde med 4 dager f.eks? Jeg bare lurer....

Vet at jeg får KS uansett når fødselen starter nå da, men det er så godt å ha datoen, slipper å tenke på barnepass av de 2 andre om fødselen skulle starte.

Fortsetter under...

Tror du må ha en god medisinsk grunn for å få fremskyndet KS. For babyen er det jo klart best å bli værende i magen så lenge som mulig opp mot termin - hvis den trives og vokser som den skal..

Jeg skal føde på Rikshospitalet og der tar de normalt ikke KS før en uke før eller kortere, av hensyn til baby.

Hold ut, det er jo ikke så lenge igjen nå!

Nei at du er lei er nok ikke noen grunn ;)

Skal selv ha ks pga foranliggende morkake, men har ikke fått noe dato enda. Har termin 1 mai, men håper på ks før påske, rundt 15april, forsto det slik på sykehuset at jeg ikke får vite noe på enda noen uker, men skulle gjerne "mast" litt for å vite hva vi skal forholde oss til med tanke på påskeferien og unger som skal være halve hos oss og halve hos far.. han er lite fleksibel kan du si, så jeg regner ikke med at han vil vente i det uendelige på at jeg skal få vite når jeg får mitt tredje barn med en annen mann enn han for å si det sånn ;) hehe..

jeg skal også ta keisersnitt nr 3.og fikk høre at det var 7-10 dager før ultralyd termin som var det vanlige.selv blir jeg sansynligvis tatt 9 dager før.jeg vil ikke være med å bestemme datoen.det gjør man jo ikke ved vanlig fødsel. :)

Annonse

jeg skal også ha ks nr 3, og har termin 4 mai. Havner mitt i påsken, så vi fikk ks 26 april. Alltså første dag etter påske. Syns det var veldig greit, da baby har det best i magen, så lenge som mulig :)

Min gutt fikk jeg 3 uker før termin, da var jeg i uke 37+0. Føruke 37 blir barnet prematurt, og det skal veldig gode grunner for at man får ks før det. Jeg fikk en dødfødt datter første svangerskap, som ble født på termin, uten at det var noe galt ( ingen sykdom) med meg eller henne, så det er derfor jeg får tidlig ks. Denne gangen har jeg ikke fått noe ks dato ennå, men regner med at jeg får det på neste ul. Regner nesten med at det blir det samme.

Har to planlagte ks bak meg der begge fødslene har startet før disse datoene. Siste fødsel endte med hastesnitt, mens den første stoppet av seg selv og vi kunne ta ks som planlagt.

For å minske sjansen for gjentakelse av hastesnittet ville legen sette datoen litt ekstra fram i tid denne gangen. Hun vil ikke at jeg skal gå i fødsel på forhånd, og ettersom vi bor langt unna sykehuset ville hun ha litt å gå på som hun sa.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...