Gå til innhold

Jeg skjønner meg ikke på dere som vil gifte dere med....

Anbefalte innlegg

Det er ikke bestandig man klarer å holde de løftene man gir, selv om man virkelig mener det. Det gjelder ikke bare ekteskapsløfter.

for å ta et banalt eksempel. Jeg lover ungene at de skal få se TV når de kommer hjem fra barnehagen. Så viser det seg desverre at strømmen er borte eller fjernsynet ikke virker når vi kommer hjem. Jeg blir derfor nødt til å bryte løftet. Det betyr jo ikke at jeg aldri kan love ungene TV titting igjen.

Selvfølgelig skal man forsøke å holde det man lover, og det tror jeg de fleste som blir skilt også har forsøkt å gjøre, men noen ganger klarer man det desverre ikke.

Fortsetter under...

Det er de som skiller seg som tar lett på ekteskapet mener nå jeg da.. Har man lovt evig troskap til døden skiller så skal man jo ikke skille seg.......... you see?

Når det er sagt så forstår jeg at folk kan forandre seg så mye underveis i årenes løp at man ikke lenger vil ha vedkommende. Noen opplever vold og verre som er, så om folk skiller seg så betyr det da bare at de har vært svært uheldig og valgt feil. Da mener jeg at det absolutt skal være rom for å kunne gifte seg på nytt uten at man blir dømt for å være hyklersk!

Dette er vel mest sannsynlig (forhåpentligvis) et tulle-innlegg, men hvem vet, er kanskje noen som tenker så kort/dumt som dette....

Jeg er gift for første gang, men har overhodet ingen betenkeligheter mot å evt gifte meg igjen. Vi giftet oss borgerlig pga at vi er hedninger, og for oss dreier det seg utelukkende om at vi ville ha den juridiske rammen som faktisk kun ekteskapet gir. Vi har både særkullsbarn og fellesbarn, og iflg vår advokat kunne vi bare sikre oss på denne måten. Ingen samboerkontrakter, testamenter, forsikringer e.l. kunne gi oss den sikkerheten som et ekteskap gir.

Om jeg senere i livet inngår et nytt forhold, så vil jeg muligens gifte meg på nytt av samme grunner, men ekteskapet for meg har ingen andre betydninger enn akkurat det! Så hvorfor det ikke skulle være noen "vits" å gifte seg flere ganger, ja det skjønner ikke jeg!!

Jeg kan være enig at noen kanskje tar lett på ekteskap i dag, men jommen meg så har det vært mange som har vært stuck i et dårlig ekteskap, men pga. tiden så var det uakseptabelt å skille seg...Men for all de hi, hvis du med hånden på hjertet kan si at du aldri skal skille deg samme hva som skjer, så lykke til hvis du er en av de uheldige som feks opplever svik på det værste - holdt ut selv om du hadde hatt et bedre liv uten...

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...