Gå til innhold

Jeg skjønner meg ikke på dere som vil gifte dere med....

Anbefalte innlegg

menn/kvinner som har vært gift før!! Dersom jeg skiller meg, kommer jeg aldri til å gifte meg opp igjen. Det blir for hyklerisk! Hvor mange ganger skal man egentlig love evig troskap til døden skiller...??

Konklusjon: dere tar for lett på ekteskapet!!

Fortsetter under...

Annonse

Jeg kan ikke forstå hvorfor samboeren din skal ønske å gifte seg på nytt. Når han har vært gift. Og de løftene ble brutt. Hva er da oddsene for at dere ikke kommer til å skilles?

Når man gifter seg lover man hverandre evig troskap. Folk gifter seg for lett. Og skiller seg for lett! (gjelder ikke alle så klart.. men mange)

HI

Gjest Antarctica

Skjønner meg ikke på den som har gifta seg med HI.

Er hun like firkanta og verdensmester i alt hun gjør, selv de ting hun er uerfaren i, må hun være en irriterende person.

Til din opplysning HI: om en fyr gjør en bommert i ungdommen, skal jeg da dømme ham? Han kan være verdens beste og mest trofaste selv om han er skilt.

Man er ikke forutbestemt til å elske kun en person. Når man gifter seg knytter man formelle bånd til en annen part. Hvorfor skal man ikke kunne gjøre det flere ganger? Hvis det føles riktig og er av betydning for dem som gjør det.

For mange føles det riktigere å være knyttet av ekteskap enn av samboerkontrakt.

Men da er dere tilbake til konklusjonen min: Folk tar for LETT på ekteskapet!!

Og det er ingen grunn for å bli personlig, fordi om jeg mener noe annet enn dere. Man bør tenke litt over HVORFOR man gifter seg. Og ikke alt den andre, som festen, gavene, b-reisen, status, osv osv...

HI

Annonse

Ha, ha, ha...

Du har nok lite livserfaring, du.

Jeg er gift for andre gang. Første gang jeg giftet meg var jeg veldig ung og forelsket. Men vi utviklet oss i veldig forskjellig retning etterhvert som vi ble eldre. Vi fant rett og slett ut at vi skulle hver vår vei i livet, og å fortsette som ektepar var ikke sant og rett for oss lenger.

Vi traff begge nye partnere etter et par år, og vi har begge giftet oss igjen. Jeg mener at det er lov å gjøre feil i livet og å begynne på nytt.

Jeg giftet meg begge ganger med det største alvor. Jeg mener at det er de som bare er samboere som tar for lett på samlivet!

Jeg har en venninne som giftet seg med en mann, de var gift i 5 år og fikk et barn sammen. For 1 år siden stakk han, og hun har ikke sett han siden. De er nettopp blitt skilt nå.

Hvis venninnen min velger å gifte seg på nytt når hun treffer en ny, så har jeg full forståelse for det. Det er ikke hennes feil at hun ble forlatt.

Et par ting har jeg lært meg i løpet av mine 32 år her på jorden, og det ene er at man aldri skal si aldri , kamelene er tunge å svelge også blir man så jævli dårlig i magen av det også !!

Visst min mann hadde vært gift før. Og det der var konen som ville bryte ut av ekteskapet...men ikke han.... De vil jo bli skilt før eller senere, selv om han IKKE ville...

Skal han da ikke "få lov" å gifte seg igjen, og love meg "evig troskap??" Eller skal han sitte igjen, ensom og forlatt fordi "den første kjærligheten" ikke ville mer??

MEN, det er nok noen som ikke burde gifte seg i utgangspunktet... Når de ikke "rekker å sende ut takkekort"..så var forholdet ikke bra i utgangspunktet?? (Et par jeg kjenner til, ble skilt innen 3-4 mnd...)

Et annet par giftet seg for å REDDE forholdet, og ble skilt ca året eterpå....

Det er jo større sjangse for at det var førstegang som var feil, enn andre gangen. Førstegangen er jo allerede av sluttet. Man giftet seg med feil person, man visste ikke bedre. Andre gangen kan man jo si at man har lært av sine feil.

Jeg må innrømme en sak!!

Jeg har vært gift 2 ganger, og er nå samboer ;) Men det er så MORRO å provosere dere ;) LOL!!!!

Men noe må jo husmødre ha å gjøre på ;) Underholdning, kjære dibere ;)

Det er ikke så veldig vanskelig å forstå når noen kjeder seg. Her inne er sikkert halvparten av innleggene et resultat av det. Men du fikk jo skapt litt liv og røre, da. Det som er litt synd er at slike uttalelser faktisk kan såre mennesker. Det forstår jeg ikke at er verdt underholdningen.

Det beklager jeg! Men alle må få lov til å mene sitt. Og i utgangspunktet mener jeg at man bare bør gifte seg 1 gang. Men det går ikke alltid som man vil / ønsker.

Og skal man bli nærtagende her inne, får man finne seg andre forum :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...