Gå til innhold

Når var dere borte fra babyene deres en hel natt?

Anbefalte innlegg

Har noen svigerforeldre som har mast siden lillegutt ble født om å få ha han på overnatting. I dag ringte de igjen og sa at det er på tide å få låne han en natt. Jeg sa ja etter at samboeren min brukte lang tid på å overtale meg. Men nå angrer jeg. Han er nemlig blitt veldig mammadalt- kun mamma skal få lov til å busse han i søvn, trøste han osv. Noen ganger spytter han ut maten igjen om det ikke er jeg som gir han. Han er 6 mnd nå, synes dere at det er litt tidlig? Jeg kommer nok til å sitte hjemme med telefonen i hånden hele tiden. Er redd de ikke greier å roe han.

Fortsetter under...

Ja, jeg syns det er tidlig. Eldste var rundt 15 mnd. og ygste var 9 mnd. Da skulle vi i bryllup og barna sov hos besteforeldrene, men vi overnattet også der. HAr du ikke lyst, så dropp det. Tenker du at det kan være deilig, så vurder det.

min var borte første natt når hun var 9 uker. gikk kjempefint!

om du skal fortsette å la han være mammadalten tror jeg du vil komme til å slite litt i senere tid altså...kan være en fordel at andre får slippe til,så får kanskje du gjort andre ting?

Jeg syns det er tidlig å sove borte fra mamma og pappa når man bare er 6 måneder. Mange vil nok være uenig med meg i det, men jeg ville ikke gjort det.

Min baby er 11 måneder og vi har aldri sovet borte fra hverandre. Hun har hatt barnevakt 2 ganger på kveldstid, men å sove borte syns jeg er tidlig.

Det er min mening.

(ps. ikke noe galt med de som gjør det altså. man kjenner sin egen baby best;)

Slik som du beskriver opplegget dere imellom, høres det nesten ut som at det kunne være sunt å la barnet være hos besteforeldrene en natt... :)

Husker ikke selv når mine barn var på sin første overnatting, men det var iallefall før dem fylte året.

Annonse

Min var 7 mnd. Da reiste jeg i bryllup:)

Men tror mamma hadde det verre enn ungen, for han koste seg hos besteforeldre i litt over ett døgn:)

Det må bare du kjenne på , om du synes det kunne vært godt med en skikkelig sovedag i morgen, så lar du han overnatte. Men om du bare kommer til å sitte og "bite negler" så venter du:)

Gjest frøken_førstegangs-med gutt<3

Det fins ingen fasit på det. Min var 9 uker første gang han sov borte han også, men han har alltid vært slik at han ikke bryr seg hvem som er der så lenge han får oppmerksomhet. Syns akkurat det var veldig trist i starten, men nå når han er 6 mnd er det bare godt innimellom.

Tror ikke det blir lettere med løsriving med tiden uansett...Men føler ikke du at babyen eller du er klar for det blir det jo bare dumt! Har man først barnevakt må man klare å kose seg også :)

Got å lese, holder på å bli sprø av et fehue på facebook som har barnevakt til sin to mnd (!!!!!) gamle baby heeeele tiden.

"Rødt i glasset, og kjærestetid mens lille knært sover hos tante/mormor/farmor" og alle fehue venner skriver: Såååååååååå nussedutte koselig, viktig for dere at dere får kjærestetid og sove godt. Skjønner ingenting jeg!

Dersom mor er klar og virkelig ønsker/trenger en hel natt, kan det vel til nød gå når babyen er 6 mnd. Men forutsetningen er at du har lyst! Gjør det DU har lyst til du! Min sov over når han var ti mnd.

Babyen din er nok mammadalt når du ER tilstede, men så fort du er ute av bildet vil nok babyen kose seg med besteforeldrene.

Min baby var 5-6 mnd da han ble med pappa'n til farmor som bor noen mil unna.

Han er kjempe mammadalt, men bare når jeg er i samme rom etc.

Gutten min er 2 år og jeg har enda ikke vært borte fra han en eneste natt. Nå har han vært veldig vanskelig på legging og soving, så er mye derfor jeg har holdt igjen. Gidder ikke å sende han vekk hvis jeg ikke får slappe av selv.

Svigermor har prøvd seg flere ganger på å få ha han en natt, men jeg har sagt klart nei. Min bror og samboer har også villet ha han, men også fått nei. Jeg tror egentlig ikke de vet hva de ville begitt seg ut på. Tror ganske sikkert svigermor ville gitt opp. Antageligvis ville vi vært i huset om hun hadde fått ansvaret om natta, så veien ville ikke vært lang for å nå oss.

Ikke skjønner jeg hva som er så stas å ha de på overnatting etter heller. Min bror ymtet frampå noen ganger når hans gutt var liten, om jeg ville ha han på overnatting. Men for min del kunne jeg fint stå over.

Den eneste jeg kunne overlatt min gutt til er min mor. Hun kunne taklet han noenlunde. Men så har jeg ikke samvittighet. Hun er i full jobb(turnus) og jeg syns hun har nok med det, om hun ikke skal måtte forstyrres nattestid i tillegg.

Annonse

Jeg har ikke sovet borte fra min på 11 måneder enda. Men har hatt barnevakt på kveldstid og dagtid.

Skjønner ikke det store behovet for at babyer skal sove borte på natten jeg - med mindre man har kolikkbarn som bruker flaske.

Dersom du ikke føler for det synest jeg absolutt ikke at det er nødvendig å "låne bort" barnet sitt når det er så lite. Si til besteforeldrene at de heller kan få sitte barnevakt en kveld så dere kan dere en tur ut om du synest det er bedre.

Babyer på 6 måneder er ikke mammadalter til opplysning....

Jeg synes 6 mnd er altofr tidlig for en baby å være borte fra begge foreldrene over natta. Gutten min er 1,5 år og han har aldri sovet uten både mamma og pappa enda, men det har jo hendt at den ene av oss har vært borte.

Synes svigers høres ut som de tenker mer på seg selv enn gutten din. Du må ikke la deg herse sånn med. Vis dem at du er mammaen hans og tar avgjørelsene her. Både nå og i fremtiden. Hvis du først kommer inn i en dårlig sirkel der de bare skal mase og mase for å få bestemme så sitter du fint i klisteret...

Definitivt enig med 12.40! Det er jo noen mødre som er helt hysterisk opptatt av at barnet ikke skal være avhengig av dem. Selv om dette er noe av det mest naturlige i hele verden; at en baby er avhengig av moren sin. Tror de mødrene er ganske egoistiske og tenker mer på seg selv enn babyens behov.

Har selv store barn som var både mamma og pappadalter da de var mindre og fikk lov til å være det. De vokste opp med trygghet og er i dag selvstendige mennesker som er trygge på seg selv og de rundt seg.

jeg hadde overnatting borte første (og eneste gangen) gang når lillemann var 5mnd. Etter 3uker med null søvn og jeg begynte å bli syk hadde jeg ikke noe valg, for jeg var så trøtt og sliten. :s Men han godtok at andre gav han mat, og sånt da.

Om han ikke liker at andre gir han mat, og er helt krakilsk, så tror jeg at jeg hadde latt det være. Om det er fortidlig eller ikke, er det vel egentlig bare dere som kan vite. Det er jo og mulig at det går bra når dere ikke der da.

gjør som du føler er best. ikke bry deg om de maser. har en sønn på 1 år og har forsatt aldri sovet vekke fra han. han har vært veldig mye våken om nettene og vanskelig å legge (kun meg som skal gjøre det). jeg syns det er alt for mange som nærmest "hiver" babyene deres vekk til alle mulige familiemedlemmer for at de skal ut eller trenger "å sove en natt". min sønn har vært våken opp til 4 ganger hver natt i erioder og sov ikke en eneste hel natt før han ble 11 mnd. men det er fremdeles JEG som har tatt han hver eneste natt, og hver eneste morgen. når man er mor så har man et ansvar. jeg syns alle dere som mener at barn ikke skal være mamma dalter og slikt ikke har forstått enkelte ting angående det å være foreldre. det er en grunn for at barna er dette, og det syns jeg de skal få lov å være. nå snakker jeg om helt vanlige "mamma dalter". de trenger trygghet og foreldrene når de er så små, ikke alle andre mulige folk som skal komme å passe. greit å ha kjærestetid men hvis folk skal ha så mye kjæreste tid når de får barn burde de tenkt på dette før de valgte å få barn. la barna få være slik de er uten å hiv de bort til alle mulige andre. greit å la andre få komme til, men de trenger ikke ha de på overnatting med mindre det er helt nødvendig når barnet er så lite mener jeg..

Endelig!!

Jeg blir også GÆÆÆRN av fehoder som har barnevakt til sine små babyer i tid og utide.. På min venneliste er det 2 gjøker; Den ene hadde barnevakt over natta da baby var 3 dager, FOR Å DRA PÅ FYLLA??? og den andre har hatt barnevakt over natt annenhver helg siden barnet var født, til samme formålet som hun over.. Forstår det virkelig ikke!! Vet heller ikke hva som er værst, idiotene som gjør dette eller idiotvennene deres som sitter og jatter med å synes det er såååå koselig...

Til HI: Jeg tror du bare må kjenne selv hva som er ok for deg å gjøre.. Ikke bry deg om mammadaltutsagnene. Min var fryyktelig mammadalt, men nå som 2 åring er hun utdavendt og godtar alle.. Om du ikke er klar for det ville jeg stått over..

15.01, har du et problem?

Folk er forsjellige, og jeg har aldri sett problemmet med å sende en liten baby til besteforeldre en natt.

Vi er heldige og har 3 sett med besteforeldre som ofte passer barna våre, vi har også vært på 3-4 langweekend turer alene bare jeg og samboer, helt fantastisk:)!

Jeg føler meg heldig så har så mange som vil passe barna våre, for jeg vet om mange som ikke har så mange eller noen i det hele tatt, og de misunner oss!

Og ja her var begge barna KUN 3 uker gamle begge 2 da besteforeldre hadde de når vi var på henholdvis julebord og bryllupsfest :)))

Gikk kjempeflott! Begge sov rundt fra de var ca 1 måned, og våknet kanskje bare 1 gang per natt før den tid!

Jeg er igrunn enig med 15.01 og hun over der igjen. Folk er forskjellige ja, men er det noe vits i å sette unger til verden for å lemne de hos besteforeldre hver helg? Jeg hadde fint gjort det for noe spesielt, som hun over her med julebord etc, men jeg kjenner flere som har veldig små babyer til stadighet på overnatting for å ta seg en vanlig hjemmefest. Jeg er ung, 23 år, men jeg setter likevel barna mine høyere enn en gjennomsnittlig fest.. Var vel ikke helt det HI spurte om, men jeg sier bare; Gjør det DU synes er riktig..

Da har jeg gitt beskjed at lillemann blir hjemme hos meg :) Ser ingen vits i å la han sove over når jeg er hjemme og har full mulighet (og lyst) til å ha sønnen min selv. Får heller "spare" denne gangen til det kommer opp noe viktig.

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...