Gå til innhold

Dere som har hatt bekkenløsning..

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Min eldste er snart 9, og jeg kjenner det godt fremdeles. Te to eldste kom med 16 mnd mellomrom, det tror jeg har litt å gjøre med det, jeg var fremdeles dårlig da jeg ble gravid igjen. Tredje svangerskap var helt annerledes. Jeg hadde kun smerter foran og i lysken, mot de to andre da det var verst ved halebenet. Nå er minstemann drøyt 2 år, og jeg er nesten bra. Bortsett fra at smerten satt et annet sted er hovedforskjellen etter siste svangerskap at den flotte jordmoren min ba meg huske på å ta veldig hensyn til bekken under fødsel og i tiden etterpå. Jeg brukte belte en stund etterpå, fordi bekkenet er om mulig enda mer ustabilt rett etter fødsel, når ikke barnets hode lenger er med på å stabilisere. Ikke tøy smertegrensen din for mye, og pass på deg selv, det tror jeg er viktig for hvordan det går etter fødsel.

Jeg ble aldri god. Jeg har nå fått diagnosen bekkenleddsyndrom.

6 uker etter fødselen: Brukte en del krykker, hadde rullestolen til handleturer osv

3 mnd etter fødselen: Brukte ikke lenger krykker, men klarte ikke gå lengre enn maks 1 kilometer. Handleturer var et mareritt. Inn og ut av bilen var fortsatt et problem. Kunne ikke gjøre "vanlig husarbeid.

6 mnd etter fødselen: Bedre å gå inn og ut av bilen. Begynte å bli flink til å planlegge og tilpasse hverdagen. Kunne trille på tur med babyen cirka 1 kilometer uten å bekymre meg for bekkenlåsning og at jeg ikke kom meg hjem igjen

2 år etter fødselen: Gikk fortsatt fast til fysio og kiropraktor. Kunne spasere i stabilt terreng 2-3 kilometer. God nok til å kunne trene styrke i rygg og lår.

6 år etter fødselen: Jobber fortsatt deltid pga helsen. Går til fysio og kiropraktor fortsatt. Hele hverdagen må planlegges. Husarbeidet må fordeles utover flere dager og med gode pauser. Å støvsuge huset tar jeg i 3 økter med gode pauser i sengen mellom øktene. Har vondt i bekkenet de fleste kveldene, varierer hvor mye.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...