Gå til innhold

7-9 mnd: Hvor mye ammer dere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Småen på 71/2 mnd er godt i gang med fast føde, spiser nå 4 faste måltider med fast føde og nokså store porsjoner også. Men ønsker å fortsette å amme lenge enda så han kan få i seg gode antistoffer. Dessuten får han jo ikke kumelk enda så må jo ha melk.. (Han drikker litt vann også)

Men det jeg lurer på er hvor mye jeg "bør" amme nå. Er det nok med et par ganger om dagen eller bør jeg amme før/etter hvert måltid og evt som mellommåltid? Hva gjør dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fram til ca 9 mnd, så amma jeg morgen, middag og kveld..Nå ammer jeg kun morgen fordi hun vil ikke ellers.

Skrevet

Hei:) Jeg har absolutt ikke no fasit-svar til deg. Men bare sier hvordan vi har det hos oss:) Han er nå 9 mndr og har 4 faste måltider på dagen. Men han ammes fortsatt om natta han da;) Får liksom ikke vent av med det. Så i løpet av et døgn så ammer jeg nok 5-7 ganger...tror jeg. Men jeg ammer sjelden i forbindelse med det faste måltidet. Blir gjerne på morrakvisten. Og så går det mange timer før han har tid til det igjen;) Så det blir litt han som styrer det selv. Blir gjerne litt etter han har sovet den lengste luren på dagen. Det er jo mange som ammer morgen og kveld feks. Mengden styrer seg jo selv. Har merket det her nå. Var mer spreng før. Nå har det jevnet seg. Var vel kanskje ikke svar på spørsmålet direkte men. Sånn gjør vi det:)

Skrevet

Vår lille frøken er 8 måneder nå og er en ordenlig "puppe-jente" (hvis det er noe som heter det... :-))

Vi er også på 4 måltider med fast føde hver dag, men i tillegg ammer jeg om morgenen, et par ganger i løpet av dagen, før hun legger seg på kvelden og én eller to ganger hver natt. Dvs 5-6 ganger i døgnet. Har alvorlige planer om å kutte ned nattammingen, men må motivere meg litt mer før vi setter igang. Er liksom ingen vei tilbake når man først går i gang med avvenning og jeg gruer litt for det :-)

Når det gjelder spørsmålet om hvor mye du "bør" amme nå, så har jeg ikke noe svar på det. Jeg velger å la jenta mi styre det selv. Så lenge hun vil ha pupp så skal hun få det, tenker jeg. Det gir seg nok av seg selv etterhvert.

Gjest JuniGull10 og mange drømmer...
Skrevet

Jeg ammet han 4 ganger om dagen da han var 7 mnd, men så ble det 3 og de siste dagene har det bare vært 2, i dag det foreløpig bare vært 1 gang og han ble 8 mnd igår...

Jeg har altså IKKE en puppegutt har jeg forstått og jeg som er en ammeentusiast... :-(

Jeg har inntrykk av at det er greit med 2 melkemåltider om dagen, men jeg ville likevel ammet så mye ungen vil en god stund til. Jeg fikk iallfall beskjed av helsesøsteren min at det var helt greit å amme før alle måltider, så lenge de viser intr. for fast føde og spiser bra. Og min erfaring er jo også at de gradvis avvenner seg selv, så ta deg goooood tid`a! :-)

Skrevet

Min er 8,5 mnd og vil ikke ha mer pupp.. Er skikkelig lei meg for det, føles så vemodig. Han snur seg bare vekk, gråter og biter meg. Spiser 4 gode måltider med fast føde og nå gir jeg han en flaske mme før kvelden. Er så rart å måtte gi opp amminga! Lurer på hvor lang tid det er før melka forsvinner.. Håper ikke han kommer til å bli masse syk nå når han ikke får antistoffer lenger :(

Skrevet

Ammer min 8 mnd jente (som også er "puppejente") 2 ganger om morgenen (tidlig morgen og når vi står opp stort sett), 1-2 ganger om dagen (som regel utenom måltid) og 2 ganger om kvelden (før grøt og før hun legges), samt (sukk) en gang om natten. Det skulle bli så mye som 7-8 ganger i døgnet. Ammer fremdeles fra et bryst om gangen, og ammer jeg mindre går produksjonen ned merker jeg..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...