trutta Skrevet 18. februar 2011 #1 Skrevet 18. februar 2011 Hei jenter, jenta mi på 4,5 mnd. får litt grøt om kvelden og sliter etter min mening med litt treg mage. Leste at mange gir malt da. Lurer på hvor mye man kan gi de små da og hvilken type malt dere bruker? Ho få litt sviskemos som dessert, det liker ho veldig, men hjelper ikke noe særlig med avførringen. takk for hjelpen
Linda_T *nov-09* *des-10* Skrevet 18. februar 2011 #2 Skrevet 18. februar 2011 1 teskje blandet sammen med melken på flaske er nok. Du kan også prøvd første gang med en halv teskje. Jeg gir ikke oftere enn når jeg må. Så når jeg ser at det har gått noen dager uten blander jeg inn litt. Husker ikke om det heter noe spesielt, men malt ekstrakt på glass. Er tel to mennesker på et ganske blankt glass, litt gammeldags utseende:-D Og husk å ta det på morgenen, ellers risikerer du bæsjebleier på natta;-)
Puppen og lillemor Skrevet 18. februar 2011 #3 Skrevet 18. februar 2011 jeg blander ut litt malt i vannet jeg koker for å ha i grøten.. jeg har lest at hvis man har det i MME skal man ha ca 1 ts per 100 ml, så jeg følger denne oppskriften når jeg blander det ut i vann også. Gir henne litt sviskemos i tillegg etter grøten..
Mamma til en liten prinsesse Skrevet 18. februar 2011 #4 Skrevet 18. februar 2011 Snuppa mi ammer og nekter å ta mme, så jeg koker vann (ca 150 ml) som jeg blander en teskje malt ekstrakt i (Begynte med en halv, men måtte øke til en hel teskje før det hjalp).. Dette får hun på flaske etter amming noen ganger (ca 1 gang om dagen, til alt går som det skal) men viktig å gi etter mat, så hun ikke drikker det isteden for mat jenta mi eeeelsker det, blir helt vill når hun ser flaska, hun er også 4.5 mnd Drikker ikke opp alt, men drikker ihvertfall 40-50 ml. Synes at dette var en bedre måte å gjøre det på, så slipper jeg å ødelegge den gode grøt smaken, eller mme smaken hvis hun hadde vært mme barn
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå