Gå til innhold

Middagstips til helgen? Lei taco,pizza og gryterett;)

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Har lyst å prøve pai jeg også, men har ikke oppskrift.

Dette er vi glad i da, litt i taco familien men. 4 pors.

Putt 4 kyllingfilet i en liten pose, hel en pakke med tacokrydder over og bland. Gjerne dagen i forveien. Stek de litt i pannen slik at de får en fin stekeskorpe.

Smør en ildfast form. Hell oppi en boks fløte og et glass salsa. Putt gjerne i purre hvis du liker det. Rør om. Legg de marinerte filetene i formen, dryss over ost og så inn i ovnen. ca 175 grader i 40 min.

Server med ris, salat og hvitløksbaguetter for de som elsker det :)

Pai er god middag. Har ingen nøyaktig oppskrift for hånden her og nå, men det greieste er å kjøpe paideig-pakke. Gul pakke med pulver som bare skal blandes ut med vann og kjevles ut. Kutt opp de grønnsakene og kjøttet du vil ha: f.eks: Kylling, bacon, broccoli, løk, paprika.... Og hell over en blanding av vispet egg og fløte - blandingsforholdet står bakpå pakka. Legg revet ost og tomatskiver på toppen og sett inn i ovnen.

Annonse

Søk på pai på www.matprat.no eller www.dinmat.no så får du masse oppskrifter på pai.

Her er helgemenyen ikke helt bestemt, men jeg synes det er kjempegøy å lete i kokebøker og prøve nye oppskrifter!

Løkpai er nydelig, det skal vi ha i helgen.

Et annet tips er hjemmelaget "Fish´n Chips"; - panerte torskefileter og ovnsbakte potetbåter, server med en liten salat, sitronbåter og remoulade. Nam-nam, da spiser til og med mannen fisk ;o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...