Gå til innhold

Da er jeg 2 barnsmamma:)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Våknet kl 07.00 onsdag 16/2 av murringer i ryggen. Sendte mann og barn av gårde og tenkte det sikkert ikke var noe. Hadde hatt murringer i flerre dager. Skjønte i 9 tia at i dag var det noe mer! Ble tak i mage og rygg som ble tettere og tettere. Ringte mannen min 9.50 og hadde da 4-5 min mellom riene, men det var helt til å leve med!

Gikk i dusjen og når han kom hjem 10.30 hadde jeg 2 min mellom riene men det var korte og jeg følte de ikke var sikkelige!! Ringte føden og de sa jeg skulle komme inn siden det var andre mann.

Var på føden 11.30 etter en halvtimes biltur med 1.5-2 min mellom riene! Både mannen min og jeg tenkte at det var bare starten...

Fikk komme rett på fødestua og jordmora ville sjekke med en gang! Oi her var det 8 cm og kunne gå veldig fort sa hun bare vannet gikk. Vandret rundt i rommet og fikk fryktlige smerter foran i magen som var konstante og værre en riene. Jordmora tok derfor vannet 11.50 hun trodde det var derfor jeg hadde så fryktlig vondt. Dette hjalp ingenting men resultete i full åpning 11.55 og jeg kunne bare trykk når jeg ville. Satt da i sakkosekken med mannen min bak meg. Orket ikke å trykke pga magesmerter, men ble pushet av jordmor og lot etterhvert kroppen jobbe, men hadde fryktlig vondt i magen. Etter intense 15 min. 12.10 kom ei stor prinsesse til verden. Hun hadde liggi og stanget i en nerve og det var grunn til mine magesmerter. Fødte helt uten smertestillende.

Hun var helt perfekt og stor :) 4425 og 53 lang. Jordmora trodde jeg kunne ha født på veien te sykehuset hvis ikke hu hadde vært så stor og sto og stanget i magen min en litenstund!

Var veldig intense halvtime på føden ellers en perfekt fødsel og jeg er i bedre form nå enn jeg har vært de 3 siste mnd av graviditeten! Vi koste oss ei natt på familie rom før vi reiste hjem.

Lykke til alle som venter:)

( nick når jeg gikk gravid: Januarmamma og spire i magen)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så kjapp og fin fødsel :) gratulerer så mye med prinsessa :)

Skrevet

gratulerer med jenta.

Skrevet

Åh gratulerer så mye! Så heldig du var med så kort fødsel:) håper inderlig jeg også kan få det denne gangen! Kos deg masse med enda et familiemedlem!

Skrevet

Gratulerer så masse med jenta :) Hørtes ut som en fin fødsel :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...