Aiva j121110 og en i mai13 Skrevet 18. februar 2011 #1 Skrevet 18. februar 2011 Syns det er så mange her som skriver at barna ikke bæsjer på mange dager.. Er det ingen som har barn som bæsjer flere ganger hver dag? Lille frøkna her har 1-4 runder hver dag(!), hvorav en er sånn som fyller opp så mye at det går fra navlen foran til rumpesprekken bak.. :-p Hun får mm og er 3 mnd gammel :-)
Linda_T *nov-09* *des-10* Skrevet 18. februar 2011 #2 Skrevet 18. februar 2011 Det er helt normalt for en baby som får mm :-) Det er de babyer som får mme som kan gå flere dager uten å bæsje. Det er vist fordi mm er så lett at det renner rett igjennom, mens mme er tyngre å fordøye. Det er derfor fortere for babyen å få forstoppelse.
Gjest Mentha og ♥Keiseren♥ Skrevet 18. februar 2011 #3 Skrevet 18. februar 2011 Jeg har en gutt på 6 uker som bæsjer alt fra 2 til 5 ganger om dagen Han får også kun mm, og kan levere noen skikkelige runder i pampersen innimellom Heelt normalt!
Tingenes Herre Skrevet 18. februar 2011 #4 Skrevet 18. februar 2011 Jenta mi på 5 mnd får bare mm og har 1 bæsjedag i uka. Da kommer det gjerne i tre omganger i løpet av den dagen. Så babyer trenger slett ikke bæsje hver dag selv om de bare får mm. De er rett og slett forskjellige alle sammen, og det er ikke noe å bekymre seg for. litt slitsomt å skifte alle de bleiene, det skjønner jeg. Kanskje det vil stabilisere seg slik det ofte gjør rundt 3 mnd når mageproblemene er over? jeg synes iallefall det er litt deilig at hun bæsjer så sjeldent. betyr at jeg nesten aldri må opp og skifte på natta...
Aiva j121110 og en i mai13 Skrevet 18. februar 2011 Forfatter #5 Skrevet 18. februar 2011 Litt kjedelig med en lekkasje på klær hver dag (i den overfylte..), men ellers gjør det ikke meg noe å bytte bleier.. Er veldig glad for at hun ikke sliter med forstoppelse eller noe, som det ser ut til at enkelte andre gjør. Hun gjør sitt - og gliser fornøyd etterpå ;-) Bare syns, som sagt, det er så mange som skriver om flere dager i mellom, uansett mm eller mme. Derfor jeg nesten begynte å lure litt nå, på om alt er helt normalt.. :-)
Tingenes Herre Skrevet 18. februar 2011 #6 Skrevet 18. februar 2011 Jepp, alt er normalt, that's my point. En baby som fullammes vil aldri bli forstoppet. Når de bæsjer så sjeldent er det fordi kroppen absorberer og bruker bortimot all næringen -ergo er det svært lite avfall som skal ut. Mm er jo meget lettfordøyelig, da. Bare vent til dere begynner med fast føde! Da får jenta di voksen-bæsj, yummi :-)
Aiva j121110 og en i mai13 Skrevet 18. februar 2011 Forfatter #7 Skrevet 18. februar 2011 Ja, det blir nok fint ;-) Ellers kunne hun gjerne "brukt" litt mer av det hun tok inn.. Lang og tynn baby.. var konklusjonen på 3 mnd ktr på helsestasjonen for noen dager siden. 59,5 cm og 5010 g. :-)
Tingenes Herre Skrevet 18. februar 2011 #8 Skrevet 18. februar 2011 Jeg har også fulgt nøye med på vektøkningen, egentlig uten grunn, er bare hønemor og bekymrer meg lett. Er jenta di slank kan det også ha noen fordeler senere i livet. Bl.a sliter slike babyer sjeldent med overvekt som voksne. Og slike jenter får som regel menstruasjonen senere, noe som fører til mindre østrogen-eksponering gjennom livet, som igjen fører til mindre sjans for dame-kreft (altså bryst og underliv). Aldri så galt at det ikke er godt for noe! ;-D
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå