Anonym bruker Skrevet 18. februar 2011 #26 Skrevet 18. februar 2011 Ser at det er noen som nevner forholdet til svigerdatter og barnebarn som et eksempel, at det er lettere å få bidra og delta når det er datteren din som har fått barn... Ville bare skyte inn at det står faktisk like mye på svigermor sin personlighet og fremtreden, om hun får et godt forhold til sønnens kjæreste og deres barn. Hjemme hos mammaen til min samboer har jeg følt meg velkommen fra dag èn, og hun ser vår sønn minst like ofte som min mor. Jeg ringer like gjerne svigermor for å spørre om råd som min egen mamma. Vi fikk altså en deilig liten gutt Og jeg kommer til å følge min svigermors eksempel når han en dag får seg kjæreste og barn.
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2011 #27 Skrevet 18. februar 2011 Jenta vår er pappajente og flyr rundt i huset og er så aktiv at jeg blir helt matt. Gutten vil bare kose og er mye mer forsiktig. Vi kan sitte å pusle og synge sanger lenge.
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2011 #28 Skrevet 18. februar 2011 Hihi! Tanta mi fikk 5 gutter før de fikk den etterlengtede jenta si, men hun er vel mer mann enn alle de til sammen. Hun bruker å si at de var heldige med den! Men forstår godt at damer ønsker seg jenter:)
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2011 #29 Skrevet 18. februar 2011 Jeg har 2 gutter fra før, skulle vi få et barn til, kan jeg like godt få en gutt som en jente. Jeg skjønner ikke folk som ønsker seg det ene eller det andre kjønn. Det viktigste må vel være at ungen er frisk? Søstera mi har 3 barn, alle 3 er jenter, alle 3 er også syke, de to minste veldig alvorlig. Men klart, så lenge dere får jenter...
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2011 #30 Skrevet 18. februar 2011 Jeg hadde også en gutt først og ønsket meg veldig en jente som nummer to. Litt fordi jeg mistet mamma som ung og ønsket sikkert å kompensere for dette på en måte... Ut kom lille snuppa :-) Og det var så koselig. Er sikker på at jeg hadde blitt like glad for en gutt, men må innrømme at jeg føler meg veldig priviligert som har ett av hvert kjønn. Jenta er forøvrig mest opptatt av pappan sin og ikke meg, mens gutten er mer mammagutt. Dette temaet er jo veldig tabubelagt, men tror alle kanskje innerst inne ønsker seg noe. Også blir man litt skuffet. Ikke fordi man ikke er glade for det kjønnet man får. men kanskje fordi de drømmene man hadde i sitt hodet ikke helt blir sånn man hadde tenkt? Det viktigste er selvsagt at barna er friske. Lykke til videre i svangerskapet. Hvis du blir skuffet over evn å få en gutt lover jeg deg at det går over med en gang etter at du får han i armene.
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2011 #31 Skrevet 18. februar 2011 Jeg ønsker så inderlig å få et barn i armene mine jeg som puster å har det bra.. Jeg mistet ei jente i for tidlig fødsel og ønsker meg mer enn noe annet å få oppleve å bli mamma til et barn jeg kan få med meg hjem. Sorry men jeg blir kvalm av å se hvor lite bekymringer enkelte har..
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2011 #32 Skrevet 18. februar 2011 Jeg får faktisk litt vondt av deg jeg Hi. Så utrolig kjipt å plages med sånne tanker i en så egentlig herlig tid som du er inne i nå. Jeg er så glad for at kjønn er likegyldig for meg, at jeg slipper å gå rundt å bekymre jeg for at den lille i magen skal ha "feil" kjønn. Grue meg til en eventuell skuffelse... Huff. Er glad jeg slipper å "besudle" denne fantastiske tiden med sånne tanker.
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2011 #33 Skrevet 18. februar 2011 Jeg skjønner deg godt jeg HI..det er faktisk lovt å håpe og ønske! Jeg har selv 2 små jenter, og jeg må innrømme at jeg føler meg veldig heldig, har alltid ønsket meg 2 jenter...
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2011 #34 Skrevet 18. februar 2011 Det var ei inne på ultralyd og fostervannsprøver forumet som sa at hun hadde opplevet å få vite at barnet hun var gravid med hadde en svært alvorlig kromosonfeil (husker ikke om det var forenelig med liv eller ikke). På en annen ultralyd i et annet svangerskap fikk hun beskjed om at hun ventet en frisk gutt. Hun sa at hun ble like knust etter begge ultralydene. Ja da, dette var ikke et tulleinnlegg heller, det er jeg ganske sikker på. Så det finnes mye rare folk.
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2011 #35 Skrevet 18. februar 2011 Huff. Beklager virkelig tapet ditt 17:52. Innlegget ditt bør være en vekker for alle foreldre som er nesten mer opptatt av uvesentligheter som kjønn enn om ungen er frisk. Jordmoren vi tok ordinær ul hos, var SÅ fornøyd da vi sa vi ikke ville vite kjønn. Hun kunne fortelle at enkelte foreldre begynte å mase etter hvilket kjønn ungen hadde, før hun i det hele tatt hadde fått tid til å sjekke om hjertet slo og at ungen var levende og levedyktig. Skammelig. Jeg håper du får et friskt og sunt barn snart!
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2011 #36 Skrevet 18. februar 2011 Jeg føler meg veldig heldig som ønsker meg, og får, BARN jeg:) Er veldig glad for at jeg slipper å føle skuffelse over kjønnet til egen unge. Så kjipt å ødelegge tiden man går gravid med å bekymre seg for noe sånt Har vært i lykkerus hver gang jeg har vært på ultralyd, aldri følt et snev av skuffelse over kjønnet til barna mine:) :)
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2011 #37 Skrevet 18. februar 2011 Jeg er så heldig at jeg fikk det jeg ønsket meg mest: Tre friske barn.
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2011 #38 Skrevet 18. februar 2011 Herregud, sånne folk er jo sjuke! Hvorfor får sånne barn, mens oppegående mennesker som ville vært 100 % takknemlige og ydmyke uansett hvordan kjønn ungen deres hadde hatt, ikke skal få? Det finnes virkelig ikke rettferdighet i verden!
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2011 #39 Skrevet 18. februar 2011 Jeg tror nok ikke HI mener at å få en jente er viktigere enn å få et friskt barn, og er sikkert også kjempe glad for å i det hele tatt kunne få barn. Dette er selvsagt det aller viktigste, og det mener alle her inne. Men det kan jo være lov å ønske seg et kjønn allikevel?
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2011 #40 Skrevet 18. februar 2011 Skjønner deg kjempegodt HI! Vi har selv to jenter og vi skal nå ha tvillinger. Jeg håper inderlig at minst den ene er gutt. Begynner å få litt overdose av jentehormoner, sminke, barbie, rosa, lilla og glitter. Gud vet hva mannen tenker, men det kan umulig være langt fra mine tanker.
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2011 #41 Skrevet 18. februar 2011 Nå var det heller ikke Hi jeg kommenterte 1915, men hun som ble like skuffa over gutt som over et veldig sykt barn. Er du uenig i at det er sjukt?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå