Linen Skrevet 8. mars 2011 Forfatter #26 Skrevet 8. mars 2011 Huff, LC87... jeg skjønner så innmari godt hvordan du har det! Har også sånne dager der jeg ikke egentlig fatter hva det er jeg gidder å prøve for engang... den der leie magefølelsen ligger hele tiden og gnager og innbiller meg at jeg aldri kommer til å bli gravid... Begynner endelig å komme litt ovenpå igjen nå etter den første proverakuren... må si jeg gruer meg faktisk til å begynne på kur 2... på slutten av første brettet tenkte jeg at jeg f... aldri mer skulle røre en slik tablett for fytte grisen til bivirkninger. Men så tenker jeg at jeg skal jaggu få trøkt i meg de siste brettene og, og teste etter EL HVER periode pluss ta en blodprøve i mnd etter uten provera for å sjekke. Finnes det ikke tegn til EL og progestron da, så skal jeg ha mer hjelp - fortere enn svint. Er så drita lei av å få negative graviditetstester, samma skuffelsen hver bidige gang. Så jeg sitter litt på gjerdet nå, nyter litt at humøret er sånn noenlunde stabilt igjen før jeg skal til med å røske-vekke PMS-trollet i meg på neste runde... er nesten så jeg stålsetter meg! Og noe bittert i meg tenker at detta bør for svarte virke, og være VERDT det asså! Hehe, godt å få det ut, håper du føler deg bedre idag. Har liksom ikke så mangen råd å komme med, bare en klapp på skuldra og min forståelse;) Klem på deg!
Happy87 Skrevet 8. mars 2011 #27 Skrevet 8. mars 2011 Hei på dere.. Jeg går ikke på provera, men lurer veldig på hva det er for noe?? Hva er bakgrunnen deres for at dere får det?? Jeg sluttet på p-pilla i juli og har bare hatt en el med påfølgende mensen siden da.. Så jeg kan si at jeg forstår deres frustrasjon veldig godt.. Skal til gyn om to uker for å ta innvendig ultralyd for å sjekke om alt er i orden, men kjenner jeg er kjempenervøs for å få noen dårlige nyheter.. Skjønner hva du mener med at det å ikke få el er prevensjon, det blir jo ikke noe barn ut av det.. Og jeg har sååååå lyst på barn.. Vi prøver på vårt første barn og var absolutt ikke forberedt på dette her.. At det kunne ta tid det visste vi, men at jeg ikke fikk igjen el visste vi ikke.. Jeg har ett problem med at el-tester slår ut hele tida på meg.. Ikke positiv, men to klare tydelige streker hver gang jeg tester.. Har lest at dette kan være ett tegn på pcos og er ganske redd for at jeg kan ha det..
Linen Skrevet 9. mars 2011 Forfatter #28 Skrevet 9. mars 2011 Hei happy87! Provera er hormonet progesteron som skal hjelpe til med å stabilisere mensen. Man tar vanligvis 3 kurer a 10 tabletter, og vanligvis starter man med 4 ukers mellomsrom mellom den første tabletten man tar. Så får man mensen sånn ca 3 - 7 dager etter endt kur. Provera skal gi mer regelmessige sykluser, men de innvirker ikke direkte på EL. For mange blir videre løsning å gå på pergotime, som er hormonet som stimulerer til eggløsning. Disse skal man begynne med når man har mensen, så mange må kombinere med provera. Håper du får god hjelp hos gyn, det er alfa omega! Jeg har også tatt innvendig ultralyd, og det er absolutt ikke noe å grue seg til. Har de fortalt deg noe om selve undersøkelse så du vet hva du skal igjennom? Lykke til iallfall:)
Linen Skrevet 13. mars 2011 Forfatter #29 Skrevet 13. mars 2011 Jeg leter etter EL på 3 dagen i dag, fortsatt ikke noe smiletryne... burde kanskje ikke miste motet, men svarte heller, med 4 års prøving uten resultat for noen år siden blir man litt utålmodig kjenner jeg... Årh!!! Andre blir gravide bare de vasker underbuksene sine sammen med andres jo! ... Kunne tenkt meg en aldri så liten opptur snart asså!
Solstråle86 Skrevet 18. mars 2011 #30 Skrevet 18. mars 2011 Skjønner veldig godt hvordan du har det Linen! Nå har jeg ikke prøvd like lenge som deg (nærmer seg ett år), men ønsket om en liten spire er stort! Fire år er lenge..har dere vært til utredning? Håper du føler deg bedre i dag..kanskje har du til og med har fått ett smilefjes? Satt å kikket på ett eller annet program på tv i går, der det var en ung mor som ble gravid første gangen hun hadde sex. Det er jammen ikke retferdig! Får håpe vi får oss en opptur alle sammen snart
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå