Gå til innhold

Nå gir jeg faen!!

Anbefalte innlegg

Det er så mye press og mas i familien (på begge sider) Svigers vil ha det sånn og min vil ha det sånn og allle har en mening om ALT.

Så nå har vi bestemt at vi reiser til italia og gifter oss, tar med oss forlovere og spanderer på de, så får alle andre som vil være med betale reise og opphold selv hvis de ønsker og være der.

Vi er skjønt enige om at nå gleder vi oss til vårt eget bryllup igjen så det var definitivt rett avgjørelse for oss :)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142923481-n%C3%A5-gir-jeg-faen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det blir halve prisen av hva det er her hjemme, helt topp! Og vi bruker penger på oss selv!

Jeg var nesten begynt og ønske at vi ikke skulle gifte oss og kjente at alt ble bare pyton og ingenting ble sånn som jeg ville ha det, etter at vi bestemte oss for og reise gleder jeg meg skikkelig til og gifte meg igjen :) Jeg tror det blir fantastisk, og hvis ikke folk vil prioritere og være der så er det helt i orden!

Jeg føler nesten at vi kan ha det minst like koselig om det så blir bare oss og forlovere :)

Vi skal gifte oss på ambassaden i roma nå i mars, og etter planen blir det ikke så veldig dyrt.. vi tar med oss foreldrene våre, så vi blir totalt seks personer som reiser.

vi skal bo på hotell i roma fra man-lørdag og det er foreløpig den dyreste biten av hele greia, det kom på rundt 10.000nkr for tre rom man-lør.

selve vielsen på ambassaden er gratis, flybilletter fikk vi til 4600nkr tur/retur for fem voksne, en italiensk fotograf skal ha 300euro for hele dagen.

så da er det "alt det andre" som kjole, dress, middager og sånt som koster.

Annonse

Vi bestemte oss for å reise bort fordi vi vil ikke ha tradisjonelt bryllup med masse oppmerksomhet og fest og masse gjester...

prisen har ikke vært så primært for oss selv om jeg jo etterhvert som det nærmer seg ser at det koster mer og mer, men det er jo mest fordi vi har utvidet den enkle tanken til et flottere hotell enn vi først hadde bestemt oss for, jeg ønsket ikke egentlig brudekjole men endte til slutt opp med en gedigen kjole til altfor mange tusen (påspandert av mor, men likevel.. ) og så kom plutselig frisør, solarium for å prøve å få litt farge som matcher kjolen, sminketimer osvosv... men samtidig som det meste har utvidet seg så har vi holdt fast på at vi ikke vil at andre skal reise nedover bortsett fra de vi har invitert, og enn så lenge så ser det ut til at folk har respektert det.. og det er vi glade for, for selv om vi har mye familie og et mer eller mindre godt forhold til alle sammen,så har nettopp det med gjester, fest og oppmerksomhet vært grunnen til at vi ventet åtte år med å gifte oss :P

Har litt små lyst å gifte meg i Miami jeg.

Slippe alt sjas å mas å gi litt faen jeg og :P hehe.. Virker jo som om det blir myyye billigere da :)

Hvor tidlig ute må man være skal man gjøre det?

Hva må man gjøre?

Og hvem har man med? Forlovere bare?

Vi tar bare med forlovere og så inviterer vi nermeste familie til og reise ned og være med om de ønsker det, men da må de betale selv.

Siden ingen av oss har vært i italia før og vi ikke har mulighet til og reise ned på forhånd har vi valgt og bruke bryllupsplanlegger, det er bare og finne noen som arrangerer bryllup der du vil gifte deg og sjekke litt referanser osv så du vet at de er seriøs :)

**Lykke**: kan jeg spørre hvor mye det koster med planlegger, og hva den gjør for dere?

Jeg har heller aldri vært i roma før, mannen var der for 8 år siden så begynner å bli litt spent på hvordan ting blir til slutt siden vi har planlagt og bestilt alt selv, fra sofaen.. Hotellet har vi valgt basert på anbefaling fra to vennepar som er i roma flere ganger årlig, og de anbefalte også å la hotellbetjeningen ta hånd om fotograf, florist og sånne ting, så vi har bestilt hos de som hotellet har anbefalt..

Det blir sikker kjempeflott :) Eneste grunn til at jeg har brukt bryllupsplanlegger er rett og slett at jeg ikke aner hvilken ende jeg ellers skulle begynt i :)

Vi betaler 6500 og da gjør de absolutt alt! Og de er tilstede under dagen og koordinerer forskjellige leverandører og sørger for at alt går som planlagt, og det er jo bare en drøm og tenke på at jeg slipper og stresse med noen ting selv :) De ordner også alle papirer i forbindelse med selve ekteskapskontrakten, søreger for at alt er lovlig og riktig osv :)

Og likevel ender vi på halve summen av det vi hadde brukt i norge, og det er den summen vi hadde brukt på og IKKE få det slik som vi ønsker.

• 3 uker senere...

Å gifte seg i italia høres ut som en drøm! Skulle gjerne gjort det selv, men ønsker å ha hele familien med i bryllupet og tror derfor det hadde blitt vanskelig for oss.

Men syns absolutt dere skal gjøre det så slipper dere det maset fra familien.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...