Gå til innhold

Kjøper dere dyr eller billig mat til middat?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Skal jeg ha kjøttkaker lager jeg dem selv, de kjøpte smaker jo bæsj. Pølser kjøper jeg prior. Rene kjøtt og fiskeprodukter kjøper jeg gjerne first price.

Ellers er det en blanding, men jeg lager det meste fra bunn, så om kylling er frossen eller fersk er ikke så nøye

Kjøper litt begge deler! Av first price bruker vi:

-taco lefser

-kjøttdeig

-revet ost til pizza

Bruker mye first price og Landlord som ikke er middag å! f.eks.

-q-tips

-bomulls pads

-håndsåpe

-tørkepapir

-papirservietter

-stearinlys t-lys

-bacon chips (sinnsykt gode)

sikkert mye mer å!

Hei.

Lager det meste selv,men bruker gjerne råvarer fra gilde.Har smakt noe fra first price,noe er greit men noe er smaksløst.Har vel bare en ting for gilde da.hehe.Men nordfjord fra rema syn jeg faktisk er bedre.

Kjøttkakene lager jeg selv,med gilde sin kjøttdeig,det samme med karbonadene.

Kjøttdeig kan du lage på flere måter,noe bruker vann/melk i og noen bruker egg,noen bruker kun salt og pepper mens andre bruker muskatt og ingefær.jeg bruker salt,pepper,kjøttkakekrydder,egg,potetmel,har løk i kjøttkakene og i sosen.Finner mange gode oppskrifter på nettet, spørs hvilke type kjøttkaker du liker :)

Annonse

Men bruker first price håndsåpe,billig torky,q tips, og div vanlig ting.Men ellers stort sett gilde i kjøttprodukter, lambi dopapir,prior kylling/evt fersk nygrillet,og vanlige merkevarer.Men den first price skinken har vi nettopp prøvd og den var god og billig.Kjøper vel stortsett dyrt,kommer ann på hva og hvor vi handler.

Det eneste jeg ikke kjøper ferdig innpakka/fryst, er fisk. Ellers varierer det veldig. Min erfaring er vel at enkle produkter sånn som tacolefser og bagetter er bra fra first price, men så fort det er fler ingredienser foretrekker jeg de dyrere merkene.

Begge deler. Vi kjøper alt fra fiskeboller på rema til rundt ti kroner, til indrefilè til 400 kroner kiloet ;-) I hverdagen kjøper vi mest billig mat (eks. landlord tomatsuppe, nordfjord salami og kjøttdeig, coop-merrkevarer osv). I helgene prøver vi å lage mer "skikkelig" mat, med kvalitetsråvarer og lager alt fra bunnen av.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...