Ginger-mor Skrevet 18. februar 2011 #1 Skrevet 18. februar 2011 Jeg har nylig fått vite at jeg har placenta previa og leser litt om det på nett nå. Flere steder står det at man bør ta kontakt med helsepersonell hvis man begynner å blø, men hvor ringer man egentlig da? Til fastlegen, jordmor, fødeavdelingen på sykehuset? Jeg har ikke blødd, altså! Men det er jo greit å ha en handlingsplan hvis noe skulle skje:)
Nr5påvei :) Skrevet 18. februar 2011 #2 Skrevet 18. februar 2011 Jeg har dette, det var på sykehuset de fant det ut så jeg har fått beskjed om å ringe gyn vakthavende. Men hvis du ringer legen din så får du nok time hos han først å henvisning direkte til sykehuset.
Plutselig_gravid Skrevet 18. februar 2011 #3 Skrevet 18. februar 2011 Jeg fikk beskjed om å ringe rett til føden og komme meg på sykehuset. Skulle ikke ta meg bryet med å ringe legevakt eller fastlege først (sykehuset som sa dette) Ved større blødninger fikk jeg beskjed om å ringe 113. Fikk en blødning (liten) i uke 25 og ringte føden. Ble lagt inn på obsposten der umiddelbart.
2 gutter og 1 jente Skrevet 18. februar 2011 #5 Skrevet 18. februar 2011 Jeg fikk også beskjed om å ta kontakt med fødeavdelingen om blødning skulle forekomme. Hun sa også at det stort sett var ufarlig og at morkaka lett kunne rifte litt når den lå slik. Håper jeg slipper det da, for kommer nok til å bli redd uansett jeg da...
Ginger-mor Skrevet 18. februar 2011 Forfatter #6 Skrevet 18. februar 2011 Samme her! Jeg har ikke vært på sykehuset jeg skal føde på ennå. Regner ikke med at jeg kommer til å ta turen før UL i uke 32, så jeg håper ikke det skjer noe før den tid i alle fall. Skal uansett sjekke nummeret dit ot lagre det på mobilen:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå