Gå til innhold

Første konsultasjon på ABC og jeg gleder meg til å føde!

Anbefalte innlegg

Jordmoren var fantastisk hyggelig, fødestuene var svæære og fine, og jeg gleder meg til barselopphold på hotellrommene. Hele avdelingen (med hotellrom) var samlet på ett sted, og stemningen var rolig og behagelig. Og hele innstillingen der, om at alt skal være avslappet og naturlig liker jeg så godt. De noterer heller ikke vekt, da alle som føder der er normalvektige (man kan ikke føde der hvis man er overvektig), og da synes de ikke vektoppgang er så viktig. De baserer seg på informasjon og at man kjenner stedet og jordmødrene fra før.

Fantastisk sted!

Fortsetter under...

Jeg skulle føde på ABC første gang og begynte der også. Måtte over på vanlig avdeling, men hadde etterhvert barseloppholdet på ABC. Det var veldig fint. Sikkert som å være på hotellet, men med mye hjelp!

En ting jeg tenkte på med å notere vekt er at selvom (jeg i alle fall) ikke liker tallene, så er det greit å notere vekten for seg selv i alle fall. Om man plutselig skulle gå mye opp i vekt er jo det viktig info ift svangerskapsforgiftning.

Ja, gjett om jeg følger med på vektoppgang.... Huff, går opp selv om jeg har vært kjempeflink og holdt meg helt unna søtsaker og kaker. Neiognei, jeg er vel bare laget for å gå opp mye i svangerskapet, tror jeg...

så bra! Jeg har også plass på ABC, har første konsultasjon om et par uker.

Lurer på et par ting; skal du bare ta kontrollene der framover, eller går du til lege og? Hvor ofte går man dit? Står ikke på arket jeg fikk at jeg skal ha med urinprøve, så lurte derfor på om det kun var "samtaler" man fikk der, eller?

Jeg skal også på ABC, hadde første time der i januar. Jeg går bare dit nå, neste time er i mars. Jeg hadde med urinprøve, og fikk beskjed om at den burde vært tatt på morgenen - så da får jeg prøve å huske det til neste gang:)

Når har dere termin? Jeg har 2.juni - men fødte nesten en uke før sist gang - så jeg satser på at det blir et mai-barn!

Annonse

Man skal gå til kontroller der, men jeg fikk beskjed om å gå til legen mht sykemelding og medisinering og sånn. Det er vanlig kontroll med urinprøve - som hos jordmor. Jeg er også RH negativ, og det virker som de tar blodprøver der også.

Kontroller ca hver 4 uke, så hver 14 dag etter hvert.

Jeg har termin i slutten av juni!

jeg har termin 13/3, og skal føde på ABC, gleder meg skikkelig :D

jordmor er superkoselig, og ellers topp stemning der. ville virkelig ikke født på sykehus, om jeg ikke måtte!

så da er det bare å håpe at alt går som det skal. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...