venter på Leander Skrevet 18. februar 2011 #1 Skrevet 18. februar 2011 Våknet opp natt til mandag kl halv fire av at jeg måtte på toalettet. Da jeg reiste meg fra sengen merket jeg at jeg hadde litt murringer. Kom meg på toalettet og så at det var litt antydning til blod. Kjente at murringene gikk over i svake tak. Heldigvis hadde jeg moren min på overnatting da mannen min hadde reist på jobb på søndagskvelden. Hører med til historien at vi hadde en bomtur til føden på lørdag, da det bare var maserier på gang. Vekket moren min som stod opp og ringte mannen min på jobb og ba ham om å komme hjem. Ringte så føden og fikk beskjed om å komme når jeg selv ville så fremt jeg hadde mer enn 2 rier i løpet av 10 min. Det hadde jeg, de kom med ca 3 min mellomrom men var ikke spesielt vonde. Siden mannen min var 2 timers kjøring unna ble det min mor som skulle følge meg til føden frem til mannen min kom. Da jeg kom inn på føden kl 5 og ble undersøkt hadde jeg allerede 6 cm åpning! Nå begynte jeg å bli bekymret for at mannen min ikke skulle rekke frem i tide. Jordmor spurte om jeg hadde noen spesielle ønsker for fødselen og jeg sa da at jeg ønsket å føde i vann. Fikk da komme inn på en koselig fødestue med stort badekar og dobbelt seng:) da jeg la meg opp i badekaret lindret det utrolig på riene som faktisk også ble kortere og kjentes mindre intense ut. Endelig kl halv syv kom mannen min og moren min kunne reise hjem . Merket at jeg slappet mere av og tenkte at nå kan det bare gå sin gang. Midt i vaktskifte kl halv åtte ba jeg mannen min ringe på fordi jeg begynte å kjenne trykke trang. En ny jordmor kom inn og undersøkte meg og sa at her var det bare å begynne å trykke for her var full åpning. Trykket tre ganger også var prinsen ute kl kvart på åtte:) ingen revning og smertene var helt til å leve med, kunne faktisk ha gjort det igjen ganske snart husker jeg at jeg tenkte:) Å føde i vann var bare helt fantastisk og absolutt å anbefale! mannen min hadde også en unik opplevelse ved å sitte ved siden av å holde meg i hånden mens sønnen var kom svømmende til verden:) Alt i alt tok det 4 timer fra jeg våknet med murring til prinsen vår var ute. Dette var min 3 fødsel. Rakk å spise et glass med bringebærblad kapsler og 2 timer med modningsakupunktur før prinsen ble født 3dager før termin:) Vet ikke om dette hjalp til med en enklere fødsel, men liker å tro det:) Lykke til alle dere andre som venter:))))
<3 qleopatrice <3 Skrevet 18. februar 2011 #2 Skrevet 18. februar 2011 Flott fødsel - høres virkelig perfekt ut Gratulerer med gutten ! Slik bestiller jeg min også - jeg er også tredjegangs og vil veldig gjerne føde i vann!!
Sessan <3 apriljente Skrevet 18. februar 2011 #3 Skrevet 18. februar 2011 Åh ) Gratulerer såå mye med prinsen ) Det måtte da være dem mest perfekte fødselen man kan få! Lykke til videre <3
sisten Skrevet 18. februar 2011 #4 Skrevet 18. februar 2011 Snakk om drømmefødsel :-)) gratulerer og lykke til......
♥Mammatil3små♥ Skrevet 18. februar 2011 #5 Skrevet 18. februar 2011 Gratulerer så mye! Høres ut som en veldig fin fødsel!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå