Anonym bruker Skrevet 17. februar 2011 #1 Del Skrevet 17. februar 2011 Jeg har søkt om dette til datteren min og lurer litt på hvordan ting blir gjort ift å finne familie osv.. Får jeg være med å møte familien? Hvor lenge har dere vært besøkshjem? Hvor gamle er barna? Har dere godt samarbeid med foreldrene? Har en datter på 4 år som er forsinket motorisk og språkelig. Er alenemamma til henne. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142922745-noen-her-som-er-bes%C3%B8kshjem/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2011 #2 Del Skrevet 17. februar 2011 Vi er ikke besøkshjem, men har besøkshjem til gutten vår så jeg velger å svare :-) Får jeg være med å møte familien? Ja, det er viktig med god kjemi mellom de voksne. Vi var først på møtet på kontoret i kommunen for å treffe dem, så var vi på besøk hjemme hos dem og hadde da med gutten vår. Vi fikk ikke god kjemi med det første paret vi traff, så vi valgte å vente til det dukket opp noen nye. Neste møtet ble kun 4 uker senere og da traff vi en helt fantastisk familie. Vi var hjemme hos dem også og kjemien var veldig god. Barnet var der en lørdag på dagtid og en søndag på dagtid før han overnattet 1 natt første helgen og 2 netter neste gang. Så det var en rolig og fin overgang. Hvor lenge har dere vært besøkshjem? Vi har hatt besøkshjem i 2 år. Hvor gamle er barna? Gutten vår som er i besøkshjem er 5 år (startet når han var 3), vi har selv flere barn. Besøkshjemmet har 2 barn i alderen 6 og 8 år. Har dere godt samarbeid med foreldrene? Vi har et veldig godt samarbeid. Vi har hatt 2 helger på 2 år som har blitt avlyst eller flyttet så vi er heldige som har det så stabilt. Vi er ærlige med hverandre og vet godt hvor vi har hverandre. Besøkshjemmet sender av og til meldinger på telefonen med bilder hvis de er ute på noe spesielt/ekstra kjekt, det setter vi stor pris på. Ellers vil jeg si at gutten vår stortrives hos dem og gleder seg til hver helg når han skal dit. Han er der 1 helg i måneden. Å få avlastning har vært helt fantastisk og både gutten vår og vi andre i familien har fått det mye bedre. Nå får de andre barna endelig litt alenetid med oss voksne og vi kan reise på hyttetur eller gjøre andre kjekke ting sammen. Grunnen til vi har besøkshjem er at gutten vår er psykisk utviklingshemmet og krever veldig mye av oss voksne, vi er alltid 1 voksen som må passe på han. Det så selvfølgelig ut over de andre barna. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142922745-noen-her-som-er-bes%C3%B8kshjem/#findComment-142923010 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2011 #3 Del Skrevet 18. februar 2011 Tusen takk for utfyllende svar!! HI Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142922745-noen-her-som-er-bes%C3%B8kshjem/#findComment-142923631 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå