Gå til innhold

Noen spesielle biler som er GJERRIGE på bensin?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

De fleste nye biler i dag er gjerrige på drivstoff, da tenker jeg spesielt på dieselbiler. Forbruket ligger som regel på rundt 0,40 til 0,45 liter pr mil. Det kommer jo selvsagt ann på hvor stor bil dere har bruk for, men en vanlig familiebil vil være gjerrig på drivstoff.

Mitt råd til deg vil være å kjøpe diselbil av nyere årgang. Dieselen i seg selv er billigere i innkjøp og bilen bruker mer drivstoff.

Annonse

Har ikke helt fulgt med i timen jeg, men før var da bensin bilene dyrest?

Jeg kjører en Toyota Rav 4 bensin, den er IKKE gjerrig så styr unna den.

Men, vil du ha en bil med få reprasjoner er Toyota et godt merke.

Sier ikke at det har noe med dieselforbruket å gjøre heller, men det er bedre enn "sugediesel" fordi den drar bedre i f.eks en oppoverbakke som du sier! Kjipt med bil som bruker 40år opp bakken..... Herreh!

Annonse

Get yourself a micro car, Toyota iq sized car. Husband got 50 min journey to get to work and 50 min gettig back, landeveiskjoring.

It does 80 without any problems.

Car is cheap to buy, chea to tax, cheap to run. Used to have estate car, was very expensive. Fuel prices is forecasted to go up, it is likely to reach 20,-/ litre within 2012

Then you will feel the cost if you got strong heavy car to run. Beside it is greener to have a micro car. Single person going to work and back does not need a big car.

mye uvitenhet ute å går her, men nok om det.

dieselbil er ikke alltid det beste, kommer ann på hvor en bor i landet, og samme gjelder bensinbiler.

ellers vil jeg ikke nevne noen bil, da jeg ikke hvet hvor i landet den skal brukes, for alt er avhengig av hvor det er.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...