Gå til innhold

thailandske damer og norske menn?:)

Anbefalte innlegg

hva tenker dere om det?Jeg kjenne flere snille menn som har funnet seg thaidame, men det er fordi de ikke har funnet noen i Norge:P Men jeg synes så synd på de damene som ender opp hos fylliker osv(vet flere av dem også)

Hvorfor tror dere menn drar til thailand?

Og hvorfor tror dere damene blir med til norge?Ekte kjærlighet?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142922454-thailandske-damer-og-norske-menn/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kjenner mange normale menn med draget i Norge som har funni seg dame fra Thailand. Synes vel at det er en litt gammeldags oppfattning at det bare er menn som ikke får noe i Norge som vil ha thaidamer, fordi de ikke får noe annet.. Hva er det som gjør at norske damer er et bedre catch enn ei thaidame?

Annonse

Kjenner menn som har damer fra Thailand og Filippinene.

De er absolutt ikke tapere eller stygge å se på. Ikke er de slemme heller. Noen av disse mennene er faktisk gode venner av meg.

Gjennomgangsmelodien til disse mennene er at de ikke er interessert i norske damer som f.eks. er så overfladiske at de blir irriterte fordi do-lokket ikke er nede/oppe eller fordi do-rullen henger feil vei.

De er interessert i å få tak i damer som har høyere terskel for skillsmisse, som ikke skiller seg fordi "forelskelsen er borte", eller skal-ha-damer som skal ha nye møbler, oppussing, dyre merkeklær når de møblene, rommene eller klærne de har er mer enn gode nok.

Damer som skjelden er fornøyd med det de har, og som hele tiden skal ha mer.

For sånne damer finnes det alt for mange av i dette landet som det er, og de er slitsomme å jobbe sammen med, og sikkert å leve med også.

Tror nok det er mye i det 22:08 skriver.

Men det er klart at det finnes tilfeller der ekle norske menn kjøper seg ei kone fra Thailand, og disse tilfellene er jo mye mer interresante enn de normale forholdene mellom norske menn og thaidamer..

Jeg synes man skal være veldig forsiktig med å tenke for mye rundt det. Jeg har selv to onkler som er gift med filippinske damer. De har nå vært gift i henholdsvis litt over 20 og litt over 30 år.Og begge møtte sine ektemenn i Norge, hit de hadde kommet for å jobbe som sykepleiere. De er begge veldig ressurssterke damer med bein i nesa, men jeg vet at begge mange ganger har opplevd å få kommentarer om postordrebruder. Den ene ble, av en annen nordmann, tatt for å være prostituert da hun var på Filippinene med mannen på ferie. Han spurte onkelen min om hun "var med ham", og han svarte som sant var at det var han som var med henne.

Svogeren min har dame fra thailand. Han er hverken ekkel, ressursvak, alkoholiker eller på jakt etter en underdaning dame. Han har i følge han heller aldri kjøpt sex. Noen har rett og slett for høy moral og for lite behov.

Han har ikke hatt så veldig god selvtillit når det gjelder sjekking og damer generelt fordi han som ung var kraftig overvektig. Han trodde lenge at han var dømt til å leve alene. Etterhvert ble han voksnere, jobbet seg til en atletisk kropp, ble mer selvsikker og drømmen om å stifte familie ble sterkere. Dessverre manglet han litt erfaring og begynte å få litt mer hastverk med å treffe den rette. Han traff alikevel en kanditat. En norsk jente med høy utdannelse. Men hun og han fant ut at de ikke var på samme stadie i livet. Hun ville fortsette på karrierestigen, muligens aldri ha barn, mens han var klar for standard familieliv. Derfor ble det slutt.

En stund etter bruddet var han på jaktmarkene igjen. Han reiste i et bryllup som skulle være i thailand. Der såg han at her var det mye lettere å få kontakt og at det var mer rett på sak. Altså finne den rette og stifte familie. Han har funnet en dame noen år yngre enn seg selv. Forholdet ser veldig lovende ut, og jeg vil tro de begge bil bli lykkelige. Men det vil tiden vise. Jeg tror han vil se på de første årene som en utfordring fordi hun må lære språket før hun kan være mer selvstendig. Dessuten har hun ikke sertifikat, og det er nærmest et must om man skal fungere i samfunnet og få seg en jobb.

Jeg syns det er trist at alle skal bli sett på som gamle griser som vil utnytte og ha en underdaning ung kvinne. Vi ser jo flere og flere eksempler på slike forhold som er baserte på gjensidig respekt og kjærlighet.

jeg vet ikke.. jeg tror det er enkelt å generalisere, men det er jo ikke sånn at " norske menn" "norske kvinner" og "thailandske kvinner" er ensartede grupper.

jeg har fulgt med på det programmet på tv norge, og en del av parene, spesielt de eldre, ser jo ut til å ha veldig gode romslige forhold, men stor grad av likestilling, og det virker som de er genuint gladi i, og har omsorg for hverandre. men så har de vel valgt ut "typer" som egner seg som hyggelig torsdagsunderholdning også da.

eksmannen min er sammen med ei dame fra thailand nå. og han er snill. så lenge han får det som han vil og får den oppmerksomheten han vil ha. den tiden vi var sammen, var alt greit så lenge jeg var frisk, hadde oveskudd og alt gikk knirkefritt hjemme. om jeg var syk, gravid, jobbet for mye og gav ham for lite ble han spydig, trudende og kontrollerende.

han sa jo allerede da jeg var samboeren hans at "norske damer ikke dugde". så.. nå skal han gifte seg snart, og jeg håper han er snill mot henne. de viser jo kjærligheten sin veldig offentlig, så det ser ut som de har det bra.

jeg vet ikke hva han sier til henne, men til meg har han f eks sagt ( om sin nye kjæreste) at dersom hun ikke oppfyller kravene hans, f eks om hun vil utøve religionen sin ( hun er kristen, og han liker ikke religiøse mennesker) så kommer han til å kaste henne rett på dør.

men, som sagt.. det er jo bare et eksempel. folk er forskjellige.

Denne tråden stinker av fordommer.

Syns det blir helt rart å anta at folk gifter seg av bare EN grunn ("får ikke dame"/"trenger gryn")

Fetteren min hadde en kompis på Filippinene (de var begge sjømenn da) og fikk være med hjem dit til familien hans i en av feriene. De tok i mot med åpne armer, og han hygget seg med storfamilien der.

En av niesene til denne kompisen var på alder med fetteren min, og de ble forelska ved første blikk, og gift noen få år etterpå. Nå har de adoptert 2 barn og født ett, og veksler mellom å bo i Norge og Manila.

Kona har startet butikk, bygd hus, startet drosjefirma og jeg vet ikke hva i "pausene" (når mannen er noen måneder til sjøs og hun kjeder seg hjemme) og neste post på programmet er å åpne restaurant. Hun klarer seg dermed ypperlig økonomisk, og snakker norsk, engelsk, spansk og et filippinsk lokalspråk, og er altså ikke noe ynkelig persilleblad. Mannen hennes er førstestyrmann på et cruiseskip og valser rundt i uniform med gullstriper, han får tilbud nok og har hatt kjærester før, så det er ikke av ynkelighet han har giftet seg med henne heller.

De har begge opplevd at foreldrene deres ble skilt, og har bestemt seg for å styrke forholdet på alle kanter, gjøre hva som helst som skal til om det begynner å knake, fordi de har barn og ikke vil påføre dem det samme. Jeg tror jeg kan si at det er et vanlig, sterkt og helt normalt forhold; som alle "vanlige" par ( dvs par med samme nasjonalitet.)

Annonse

jeg er veldig spent på hva andre tenker om dette, da jeg ikke er helt sikker på hva jeg tenker om det. Jeg har ganske delte meninger egentlig.

Så lenge begge parter er lykkelig og behandles med respekt bør det jo egentlig ikke være noens sak.

Men samtidig så merker jeg at jeg reagerer når/hvis en eldre mann med pondus får seg ei vakker thailandsk 20 åring.

De som er med i den serien er i alle fall snille menn, og jeg er veldig glad de har funnet seg damer som er i sin egen aldresgruppe.

Dette tror jeg er ekte kjærlighet)

Det blir noe helt annet om en 65 åring drar til Thailand og drasser med seg ei på 22 hjem.

Ler meg skakk av kommentarene til Lars Johan:)

Han er så kul at han burde hatt sitt eget tv-program!

Veldig mange slike forhold er et resultat av kjærlighet. Og mange er det ikke. Man skal være forsiktig med å dømme. Men jeg må innrømme at jeg tenker mitt om nordmannen som er siktet for barnedrap på Filipinene. Småfeit nordmann på nesten 50 med vakker 24 år gammel kjæreste.

Haha, broren min var veldig fordomsfull til slike forhold selv, helt til han tilfeldigvis forelsket seg i en dame fra Thailand. Han har alltid ment de begge bare utnyttet hverandre. Han får seg hushjelp og en kvinnekropp, hun får økonomisk trygghet. Skal si pipa har fått en annen låt nå.

Jeg svarte at å utnytte hverandre det gjør jaggu meg og mannen min også. Jeg hadde aldri blitt sammen med han for hans del, eller av barmhjertighet. Her var det kun for egen vinning. Der var ikke den ene bedre enn den andre. Lykkelige er vi! Jeg kunne aldri levd sammen med en mann der jeg ikke følte det var noe å hente.

Ekte kjærlighet tror jeg ikke på i de forholdene men et ønske om å bli elsket og håpet om mer penger tror jeg på.

I mine øyne er det et gjensidig missbruk, og jeg tror at de aller flsete som inngår et slikt ekteskap er inneforstått med at dette blir som det blir.

Kjenner du noen som har vært gift i 20 år av disse jentene?

Det er en grunn til at import-koner er overrepresentert på krisesentre.

Det er en grunn til at mange import-koner sliter med psykiske problemer etter en tid.

Det er en grunn til at majoriteten av mannfolka som henter seg en importkone er mindre attraktive menn, etter norsk standard.

Så er det desto hyggeligere i de tilfellene det er ekte kjærlighet, dessverre er det ikke i majoriteten av tilfellene.

Gubbben har en onkel som stadig vekk har "nye koner." Var først gift med 2 norske ( og to barn)...

For 10 år siden var han samboer med en fra Filippinene.... så hadde han ei på "test" i 3 mnd, og er nå gift med på 5-6 året... Han er nå 75 og hun 41-42 år.....

Han er ikke pen, er ikke sympatisk, er irriterende, men har vel en del penger... Han har omtalt dem som " de som snakker hablahabla og spiser rar mat." Dvs ingen respekt for det som er "deres."..

Hun oppfører seg som en 16 åring, og jeg lurer sterkt på om hun ikke er lettere "evneveik!" Ekte kjærlighet? Kan jeg aldri tro, mer en flukt fra hjemstedet, for jeg regner med at han ikke fant noen her....

Svogeren min er gift med en fra Thailand, og de er i passe alder i forhold til hverandre, vil tro at det der er mer "ekte kjærlighet" selv om han også omtaler hennes matvaner "negativt".. Har aldri blitt tilbudt Thaimat hos dem, noe jeg syns kunne vært spenndende... De er forøvrig så "travle" at vi knapt nok har fått noe annet enn grandis hos dem...Om man ser på Thaidamer som smilende og blide, så tilhører hun IKKE dem....

Akkurat pga at mange har dette synet, så nektet venninnen min som er halvt thai å finne seg en norsk mann. Hun ville ha en mann fra Thailand, slik at ingen kom til å tenke at hun var en av de som fant seg en mann for å få komme til Norge... (faren hennes var heller ikke en av "taperne", men ble sammen med en Thailandsk dame da han jobbet som flykaptein, og lærte se thai og bodde i Thailand til venninnen min var 16 år).

Så det fins ulike grunner til at menn er sammen med en Thailandsk dame.

Grunnen til at menn finner seg Thai-damer er vel like variert som hvorfor menn finner seg en spesiell type norske damer?

Det kan være en fetisj for et mer eksotisk utseende, det kan være at de vil ha noen som ikke pirker på små detaljer, det kan være at de vil ha noen å sjefe over, og det kan være at de faktisk har vært på ferie og bare møtt noen helt tilfeldig! Hvorfor sette menn og Thai-damer i bås? Er virkelig ikke rart det er krig i verden om en skal fordømme alt og alle...

OG når det kommer til menn som kjøper sex i Thailand: De tror at de er så veldig forskjellige fra norske damer fordi de hører så mye om det, og oppdager faktisk at det er oppskrytt og at de ikke er verken trangere eller bedre i senga. Stikker gjør det visst også om de ikke er helt glatte...

Jeg har en kamerat som ble svært så skuffet etter en tur på hore-bar i Thailand. Han foretrakk faktisk norske damer sa han....

Er det egentlig noe rart at en ungkar kjøper sex der med alle de falske mytene om dem? Hadde vi damer måttet kjøpe sex for å teste ut en superelsker fra en bestemt kultur så hadde vi vel for pokker gjort det selv også. Faktisk så er det like vanlig at damer kjøper sex...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...