Gå til innhold

Sliter med jobben om dagen :(

Anbefalte innlegg

Jeg jobber som innkjøps og varemottaksansvarlig og liker egentlig jobben min kjempe godt! Arbeidsoppgavene er midt i blinken for meg med høyt tempo og mye å gjøre.

Nå som jeg er gravid har jeg vært i kjempe dårlig form, men har heldigvis klart å jobbe opp mot 60% frem til nå. Er 15 uker på vei, og dette svangerskapet er så sinnsykt mye tyngre enn forgje :(

Det som er problemet mitt nå er at jeg har ingen på arbeidsplassen min som er interesert i å hjelpe meg på noen måte, så jeg må altså gjøre en jobb som er 100% på 60% tid.. Dette er jo håpløst, og jeg ligger til enhver til på etterskudd.. Jeg har heller ikke kapasitet til å jobbe mer, det har jeg nemlig prøvd...

Jeg tok dette opp med sjefen min igår og fikk klar beskjed; "jeg driter i sykepenge-reglene, du får komme tidligere og dra seinere om du ikke rekker alt på den tida du er her."

Great....

Våknet til morgnen idag og tenkte; kan jeg ikke bare grave meg ned og bli der det neste halve året???

Jeg har så dårlig samvittighet ovenfor jobben, men kroppen orker rett og slett ikke mere.. Den siste uka har vært forferdelig :( jeg går stadig nedover i vekt, sliter med mye hodepine og kvalme...

Hjelp? Noen trøstende ord? Noen som har vært i tilsvarende situasjon?

Før svangerskapet var jeg fullstendig innstilt på å jobbe fult helt ut tida.. Jeg var jo i så fin form sist, så tenkte ikke tanken på at dette ville bli et problem... Nå er jeg ikke så sikker lenger :(

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142922364-sliter-med-jobben-om-dagen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Herregud.. jeg har det akkurat sånn som deg! Jeg jobber ikke på samme type sted, men på et sted det er vanskelig å tilrettelegge og det er vanskelig å samarbeide fra andres side. Jeg er så mye sint, jeg har hatt hodepine i seks uker nå, alt fra vanlig hodepine til migrene.. Har hatt diare i ti dager nå og tilter snart..

Jeg skal til legen på mandag, jeg er forresten også 15 uker og dette er mitt andre svangerskap. Føler også at dette er tyngre enn forige.. Håper på en langtidssykemelding.. Det er virkelig ikker verdt å ha det så fælt på jobb mht graviditeten. Jeg akter ikke å ta noen sjanser for å si det sånn. Jeg er herved ego! hehe.

Du er ikke aleine, kom deg til legen, forklar situasjonen!!

Sjefen min har bl.a bedt meg ta to paracett og komme meg på jobb, når jeg endelig har tatt motet til meg for å ringe meg sjuk pga sinnsyk hodepine.. Assa, sånt kan vi bare ikke finne oss i!!

Ledern min er faktisk dame.. som har tatt medisin grunnfag.. Dvs hun burde vite at gravide ikke skal ta så mye medikamenter (selv vil jeg unngå å ta noe som helst)

Pluss at man faen ikke ber noen om å ta paracett for så å komme på jobb..Mens hu, hu sender melding til jobben når hu er sjuk"jeg må lytte til kroppens signaler å holde meg hjemme i dag" fint da..

Nei, jeg har så mye sinne mot den dama at det ikke er sundt å fortelle det til andre.. jeg har lyst til å glede meg over dette svangerskapet, ikke streeve meg igjennom for andre sin skyld..

Heisann:)

Jeg føler SÅNN med deg!!! Ingen skal bli behandlet slik av sin arbeidsgiver, jeg blir stadig overrasket over at slike ledere finnes...

Min situasjon er ikke slik. Jeg er - dessverre - sykemeldt ut resten pga.annet og har en enestående arbeidsgiver. MEN: sist, for nesten 10 år siden var jeg i tilnærmet samme situasjon som deg. Svangerskapet ble et mareritt, men til slutt knakk jeg sammen hos legen og ble sykemeldt.

Dette med å skulle på død og liv jobbe redusert, aktivt, litt, deltid osv betyr ofte problemer. Iallefall må det da til et samarbeid mellom arbeidstaker og -giver..

Jeg er nå ca 26u på vei, gått ned i vekt jeg og og forstår bekymringen din omkring det å ha en sliten, syk kropp ettersom man egentlig burde legge på seg og ha det bra!!

Prat med legen din, si du ikke under noen omstendighet klarer å jobbe slik det er nå.., MASSE LYKKE TIL!!!!

Jeg vet akkurat åssen du har det!

Jeg har vært 50% sykemeldt i 2 uker nå. Sjefen min har, siden jeg ble sykemeldt, oversett meg og ikke snakket til meg i det heletatt... Kun hvis det har noe med selve jobben å gjøre :-(

Vi er bare 3 stk som jobber på jobben min, jobber i en stor kantine, så dagene blir utrolig lange og ensomme når ingen snakker med meg...

Har fått forlenget sykemeldingen min frem til 15 mars, og når jeg fortalte det til sjefen på tirsdag så fikk jeg sure blikk og spørsmål om jeg skjønner hvor mye problemer jeg lager når jeg er sykemeldt.... Akkurat som om jeg velger å ha bekkenløsning!!

Sjefen min drar også hjem f eks en time før han egentlig er ferdig, og idet han går ut døra så sier han "Siden du har en time igjen så kan du vaske gulvet og under benken.. Husk å vask bak røra langs veggen også"

Han skjønner lissom ikke at jeg har smerter og ikke kan drive å leke gymnastikk for å få vasket på de vanskligste stedene..

Jeg har også vært innstilt på å jobbe lenge, men skjønte jo at, når jeg fikk tidlig bekkenløsning, det ikke ville gå.

Etter at jeg ble sykemeldt har smertene blitt litt bedre, men stemningen på jobb er så utrolig dårlig, jeg føler meg fryst ut og ikkeønsket...

Har bestemt meg for å gi det en sjanse litt til, kanskje ut mnd... Men blir det ikke bedre, så må noe gjøres... Orker ikke grue meg til jobb hver dag :-(

Mitt råd til deg er å lytte til din egen kropp! Gjør det du orker og makter å gjøre på jobben, og gå hjem når du skal. Sjefen min kan igrunn mene akkurat hva han vil om sykepengeordningen... Du er sykemeldt og kan gå når du skal, spiller ikke no rolle hva han sjefen din sier. Men det er dette med å trives på jobben da, det er viktig det også :o) Og hvis du syns det er veldig vanskelig, så snakk med legen din om det!

Lykke til :o)

Annonse

At det går ann! Jeg blir så sint når jeg hører om ledere som oppfører seg på denne måten!

Vet ikke helt hvordan mulighetene er for hjelp utenfra, men en tillitsvalgt skal kunne hjelpe i slike konflikter. Ellers tenker jeg at det er mulig å ta kontakt med NAV, forklare situssjonen og spøre omde har noen råd.

Det er jo dumt å være 100% sykemeldt om man ikke må, bare fordi sjefen oppfører seg som en dritt.

Om du vet du kommer tl å være sykemedt lenge kan man jo nevne for sjefen at det bare er å ansette en ny i den stillingsprosenten du er sykemeldt. NAV betaler nemlig for den sykemeldte fra 1. dag når man er gravid, ikke som ellers når bedriften må betale for de første x antall dagene.

Blir sint jeg også, syns det er vanvittig at det går ann å oppføre seg sånn når man er sjef...

Hos oss er ingen tillitsvalgte, men jeg er verneombud. Er kun noen uker siden jeg fikk den oppgaven og har derfor ikke vært på kurs, så jeg kan igrunn ingenting om den oppgaven :-/

Likevel tror jeg det vil være vanskelig å komme igjennom hos sjefen min.

Han er utrolig vrang på enkelte ting og gjør kun det han har lyst til. En utrolig påstålig mann! Sånn har han vært hele tiden, ikke bare etter at jeg ble sykemeldt... Har sett åssen han oppfører seg rundt hans sjef, og han er likedan da også... Virker ikke som han bryr seg så mye.

Nevnte det for han i går, at de får dekt de første 16 dagene, osv. De holdt vist på å sjekke opp i dette og få tak i vikar, kanskje det var på plass fra uka... Jeg håper det gjør at stemningen blir litt bedre, for som du sier så er det dumt å være sykemeldt bare fordi sjefen er en dritt... Jeg vil jo gjerne jobbe!!

Hej:)

jeg føler med deg og synes selv jeg er i tilsvarende situasjon. Jeg jobber 100% enn så lenge, men jeg har sagt klart og tydlig i fra om at jeg ikke klarer å stå fulle dager. Jobber som kokk og i vår bransje eksisterer ikke ordet pause... ettersom jeg har kommet utover i svangerskapet kjenner jeg det blir bare tyngre og tyngre dager. Er i dag 23.uker. Sjefen min har sagt fra dag 1 at hun ønsker at jeg skal være i jobb så lenge som mulig, jeg er ansvarlig for kjøkkenet i vår bedrift, sjefen tar ansvar for økonomi osv. Så hun skulle legge godt til rette for at det, korte dagen, flere på vakt sammen med meg osv. Men det ser ut til å bli litt annerledes enn hun sier, for hun legger ikke tilrette for meg. Går maaaange timer alene på morgenene, da kan jeg ikke sitte neppå på grunn av kunder og når det kommer andre på vakt har vi heller ikke tid til at jeg kan slenge meg neppå... Jeg gruer meg nesten til å gå på jobb vettu, hadde et kjempe sammenbrudd til samboern min i går, begynnte å gråte og klarte ikke stoppe...om ikke hun hører på meg nå, så kommer han til å snakke med henne.... tror ikke det hjelper men!

burde jeg ta kontakt med nav?

har hørt om andre i tilsvarende situasjon som har måtte ordnet møte med nav,deg og bedriften!

Sjefen din begår lovbrudd når hun "driter i sykepengereglene" og ber deg komme tidligere og dra senere nå som du er sykmeldt. Snakk med tillitsvalgte, formaliser prosessen så du har informasjonen du får fra henne skriftlig. Denne måten å te seg på som leder gir grunn til oppsigelse, og du bør involvere hennes nærmeste overordnede i prosessen også.

Det at du går ned i vekt og sliter med hodepine og kvalme som følge av situasjonen vil være grunn god nok til å foreslå at legen gir deg 100 % sykmelding. Det er ingen som er uunværlig, så den dårlige samvittigheten du føler på, må du bare overse.

Det er utrolig godt å høre at jeg ikke overreagerer her!

Sjefen min er mann, snart 40, og ungkar.. Så han har nok ikke allverdens erfaring med graviditeter tror jeg...

Uttalelsen hans kan, for alt jeg vet, vært ment som en spøk, MEN dette er et ganske sårt tema for min egen del (noe jeg har sagt ifra om).. Så syns egentlig han bare burde latt være å si noe hvis det var det mest fornuftige han kom på...

I natt sov jeg forferdelig dårlig, så siden jeg likevel var våken dro jeg tidlig på jobb før alle andre kom.. Fikk gjort unna masse som har hengt over meg en stund, så nå kan jeg ta helg med god samvittighet!

På mandag skal jeg på kontroll hos legen min, og kommer til å si det som det er, så finner vi nok den beste løsningen for meg og mitt barn :)

Denne helgen skal jeg bare kose meg, uten å tenke på jobb i det hele tatt, for første gang siden jeg ble gravid! Herlig!!! :)

For en sjef du har bebi!

Høres ut som ei skikkelig kjerring!

Dessuten så har ikke arbeidsgiver rett til å vite hvorfor du er sykemeldt eller ikke kommer på jobb, det er en sak mellom deg og din lege.

Hadde jeg visst at min sjef var slik, så hadde jeg ikke sagt hva det var som plaget meg.....

Huff, dere har alle sympati fra meg, selv har jeg en fantastisk arbeidsplass og sjef som tilrettelegger alt for meg (føler meg veldig heldig når jeg leser denne tråden)

Jeg kjenner at jeg nesten eksploderer når jeg hører om ledere som dette! Dette kan dere IKKE finne dere i!

Jeg er selv leder, og vi har hatt flere gravide de siste årene som har slitt med forskjellige ting i svangerskapet. Vi har prøvd å tilrettelegge så godt som mulig, fått inn fysioteraput og kiropraktor, satt av et rom til å hvile osv. For noen har det hjulpet, men for andre er ikke det nok.

Selvfølgelig kan det bli problematisk og hektisk når noen sykemeldes eller går ned i stilling, men det er absolutt ikke den gravides problem. Da er det som leder bare å si "Det viktigste er at du tenker på deg og barnet", og gjøre jobben sin og ta ansvar. Det er leder/sjef sitt ansvar å få inn vikar, passe på at det ikke blir ekstra belastning for de andre osv. Dette skal ikke den som trenger tilrettelegging eller sykemeldes måtte ofre en tanke!

De lederne deres burde få seg en skikkelig smekk, og i alle fall sendes på kurs!

Jeg hater å være borte fra jobb, får dårlig samvittighet om jeg er syk og drar ofte strikken for langt. Da jeg ble gravid sa min sjef til meg: "Lytt til kroppen. Ingen kommer til å takke deg seinere dersom du sliter deg ut".

Du skal være helt ærlig med legen din HI, forhåpentligvis er han/hun bedre i jobben sin enn lederen din er. Blir du sykemeldt så skal du prøve å blokkere ut hele jobben og ta vare på deg selv! Jobben er ikke livet!

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...