Gå til innhold

Navn til 4. mann

Anbefalte innlegg

Vi venter nr. 4, og prøver å finne navn. Synes alle de fineste navnene blir tatt i vennekretsen, så må tenke litt nytt.

Hva synes dere om:

Rebecca Leonie

Philip Adriel (med trykk på e)

Daniel Kiaran

De tre første har ganske vanlige fornavn og mer uvanlige mellomnavn, så må ha noe i samme gate. Bruker kun første navn til daglig.

Evt. andre forslag??

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142922153-navn-til-4-mann/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Rebecca er kjempefint. Selv ville jeg skrevet med K, men det er jo en smakssak.

Leonie er litt for uvant og unorsk. Hva med Leonora istedet?

Philip er kjempefint. Selv foretrekker jeg imidlertid Filip.

Adriel har jeg ikke hørt før, men det høres ut som et jentenavn.

Daniel er ok.

Kiaran er for ukjent for meg.

Ble ganske nysgjerrig på hva de andre heter???

Rebekka er greit nok. Ikke min favoritt, men absolutt et brukbart navn. Leonie blir litt for spesielt for meg. Hva med: Rebekka Leonora eller Rebekka Leona?

Det første som slo meg da jeg leste Philip Adriel var at det klinger veldig fransk. Philip er et flott navn! Adriel kjenner jeg en jente som heter, så det blir veldig feminint for meg, selv om jeg vet at det blir brukt til både gutter og jenter.

Daniel er et vakkert navn, Kiaran var direkte grusomt, beklager, men det klang ikke fint. Høres ut som en guttevariant av Kiara som jeg heller ikke liker.

Heia Philip og Daniel!

Annonse

Takk for svar alle sammen!

Er veldig i tvil på mellomnavnet hvis det blir gutt - synes det er så vanskelig å finne et som ikke er kjedelig, men heller ikke veldig merkelig. Har 3 gutter fra før, og vi hadde problemer med å finne et fint mellomnavn til minsten.

Noen andre tips til mellomnavn til gutt, som passer til Daniel eller Filip?

Rebecca synes jeg er ganske hardt navn, men greit nok. Leonie synes jeg skaper krøll i uttalen. Leona er et pent og noe enklere alternativ synes jeg :o)

Philip er pent, dog foretrekker jeg skrivemåten Filip. Adriel høres bra ut på fransk, men som flere nevner - svært feminint. Kan fort høres ut som langt mer kjente Ariel...

Daniel synes jeg er et kjedelig navn. Kiaran synes jeg er fantastisk på engelsk, men blir skikkelig kjipt på norsk. Tenker fort på det norske navnet Jaran, som høres ganske likt ut.

Hva med:

Viktor Elliot

Hector Maximus

Felix Emelius

Leopold Emilian

Silas Cornelius

Selmer Aurelius

Jacob Anselm

Leo Samuel

Vilhelm Martinius

Tomas Ferdinand

Takk for svar!

Var mange fine navn her. Daniel blir ikke aktuelt lenger, da jeg har en nær venninne som nettopp har kalt sin sønn Daniel. Så da blir det nok Filip med ett eller annet mellomnavn. Er ganske bestemt på Rebecca som jentenavn, men mer i tvil om mellomnavnet her også. Men synes det blir tungt med et mellomnavn som også slutter på a.

Tar gjerne imot flere forslag til mellomnavn.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...