Gå til innhold

Bekymret ang feber, kan noen hjelpe??

Anbefalte innlegg

Guttungen har hatt feber siden i går. Har jevnlig fått febernedsettende. Kl 18 var temp :39,2 han fikk da paracet. Kl 19 var feberen steget til 40 fikk da ibux. Nå kl 20 var feberen 39,6. Burde jeg slå meg til ro med dette? Synes det er så rart at paracetten ikke virket, og ibux tok så lite av feberen...

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142921947-bekymret-ang-feber-kan-noen-hjelpe/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har nå lagt han på ett kaldt rom. Feberen slår han ikke ut, men er tydelig påvirket av den. Kaster opp litt (bare slim), vondt i hodet og reagerer på lys. Har spist og drukket fint i dag. Han er litt kvikkerer nå, enn han var kl 19,så venter en stund med å ringe legevakta,føler jeg går igjen der for tiden... Ringer selvsagt om ting ikke blir betraktelig bedre ganske snart...

Annonse

Høres ut som influensa, (er ganske mange som har den gode gamle influensaen nå for tiden) Ibux er jo ikke det beste mot feber , da er det bedre med dobbel dose paracet. Men er det ikke en nedre alder for når man kan gi ibux til barn??

Ene guttugen her hadde feber for et par uker siden og den var oppe i 40,6 den ene dagen, da fikk han litt over vanlig dose med flytende paracet! Og det fikk feberen ned til ca 39... Resen fikk han sove av seg..

Feber er jo bra også, det er jo kroppens måte å bekjempe sykdommen på, så vi har begynt å ikke gi feber nedsettende før den bikker 39.6 på dagtid (natt er terskelen lavere)

RING legevakta og be om råd, de kan si mye bare på tlf. Og masse god bedring til guttungen =)) =))

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...