Gjest Mentha og ♥Keiseren♥ Skrevet 17. februar 2011 #1 Skrevet 17. februar 2011 Jeg har jo klaget min nød over en liten gutt med lakenskrekk og et vanvittig nærhetsbehov.. Den siste tiden har jeg endelig fått han ned fra brystkassa og over på egen soveplass i senga mi. Det neste steget var å få han over i egen seng, noe som viste seg å være katastrofe. Hyling og illsinte vræl over å måtte bli avstengt fra meg viste seg å bli resultatet, uansett om vi brukte varmeflaske i senga først, sang og sang og sang, bysset og koste. Så slo det meg at han har begynt å se seg så mye rundt og er fryktelig nysgjerrig, og senga hans gir ikke akkurat mest utsyn (han har spedbarnskøye, og den er ganske høy på sidene), så han følte seg kanskje isolert på mer enn en måte. Så i går tok jeg med vognbagen opp, la han i den, tok ned kalesjen litt og krysset fingrene. Og voila, på under fem minutter hadde han sovnet, og sov stødig hele natten (var selvsagt oppe til sine faste måltider, men sovnet med en gang etterpå igjen)! Gjett om det var en lettet mamma som kunne breie seg i senga igjen Nå ligger han ute og sover en liten kveldslur (som jeg også begynte med forleden - noe som har bedret søvnkvaliteten drastisk), før det blir bading og natta igjen. Krysser fingre og tær for at det går like bra i natt! Dette kan være starten på en helt ny tilværelse både for mamma og verdens flinkeste lillegutt... Åh, måtte det vare! Endelig et lykkelig hormonelt innlegg hehe... Ønsker alle en finfin kveld og en rolig natt!
fjellgeita♀09 ♂10baby14 Skrevet 17. februar 2011 #2 Skrevet 17. februar 2011 åh, så deilig da:) Vet hvordan du har det, hadde det på samme viset med jenta vår. Jeg krysser fingrene for at det varer, slik at du får mer søvn og overskudd Ha en fin kveld og en rooooolig natt
fruandersen gutt 5.okt`10 Skrevet 17. februar 2011 #4 Skrevet 17. februar 2011 Fantastisk!! Kreative løsninger! Leste her forleden: "Du kan ikke lære barnet ditt å sovne. Det må barnet finne ut av selv, men dere kan legge forholdene til rette slik at barnet lettere kan finne søvnen selv. Husk at en slik søvn-læring må gjøres uten amming og byssing. " Her øves det på å sovne av seg selv, uten å måtte puppes el bysses i søvn! Takk, det samme, hatt en rolig kveld her, igjen!
stearin Skrevet 18. februar 2011 #5 Skrevet 18. februar 2011 Hihi, tror de fleste mødre kjenner den følelsen igjen:) Her har det ikke vært så mye av søvnproblemer, men andre problemer. Og når man finner en løsning er det helt fantastisk:D
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå