Gjest Pippi9 Skrevet 17. februar 2011 #1 Skrevet 17. februar 2011 Er det noen som har prøvd å dyrke frem og sette inn blastocyst? Og hva er erfaringen? Vurderer dette, men vil gjerne høre andres erfaring.
vera34 Skrevet 18. februar 2011 #2 Skrevet 18. februar 2011 da jeg hadde uttak i mai 2008, dyrket de alle eggene minie i 5 dg. Fikk satt inn 1 blastocyst. Og vi lykkes på 1 forsøk. Driver nå med fryseforsøk av disse. Og har ikke vært like heldig. Er nå på 3 fryseforsøk med blastocyst.Jeg har veldig sto tro på å ruge eggene så lenge-
MK73 Skrevet 18. februar 2011 #3 Skrevet 18. februar 2011 Jeg har idag sett hjertet banke hos min lille blastocystspire :-) Så man kan si at jeg har god erfaring med blastocyster - og min kom til og med fra fryseboksen. Man kan lese endel på nettet og fordeler og ulemper med å velge langtidsdyrking, blant annet bør man vurdere antall egg, tidligere historikk etc. Lykke til!
Gjest Pippi9 Skrevet 18. februar 2011 #4 Skrevet 18. februar 2011 Gratulerer med spiren og bankende hjerte MK! Skjønner at du er lettet, krysser fingrene for at den sitter helt i mål :-) Jeg har snakket med legen og vi skal prøve blastocystdyrkning på neste forsøk om jeg får ut mange nok egg. Har hatt 4 egg som har delt seg videre på tidligere forsøk. Hvor mange hadde dere til dyrking?
Rose69 Skrevet 18. februar 2011 #5 Skrevet 18. februar 2011 Eggene må være av topp kvalitet for at det dyrkes blastocyst.Får dere det er sjansene store, og av fryseeggene overlever i snitt 80% :-) Vi har 3 blastocyster på frys (ED). Lille junior på nå 7mnd er et resultat av blast. Masse lykke til :-)
MK73 Skrevet 18. februar 2011 #6 Skrevet 18. februar 2011 De to blastocystene jeg fikk inn kom fra hvert sitt forsøk/uttak. Etter at jeg ved hvert forsøk fikk satt inn de to beste eggene ble et annet egg som fortsatt så ok ut dyrket videre til 5. dagen med hell, og frosset ned. Det ene av disse eggene fikk jeg faktisk beskjed om på dag to at sannsynligvis ikke var godt nok til frysing, men jammen ble det en blastocyst av det likevel. Så overlevde begge embryoene tining og ble satt inn, og det ene festet seg. (Interessant å notere seg at ingen av de fire eggene som ble vurdert som bedre enn det som nå er spiren min var i nærheten av å feste seg. Det sier noe om hvor vanskelig det er for legene å velge de beste embryoene, og kanskje også noe om at den enkelte syklusen også betyr en del.) Da jeg fikk embryoene satt inn hadde det ene hatchet allerede - det var det artig å se :-)
Gjest Pippi9 Skrevet 19. februar 2011 #7 Skrevet 19. februar 2011 Spennende dette! Har bra kvalitet på eggene så det bør ikke være noe problem. Hadde vært veldig interessant å se hvordan og hvor mange som utvikler seg blastocyster - da vet vi jo straks litt mer :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå